مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

دلایل رایج کند شدن سرعت اینترنت وای فای

کند شدن سرعت اینترنت وای فای

در دنیای پیشرفته امروزی کمتر کسی است که با اینترنت و وای فای آشنایی نداشته باشد.اغلب وسایل پیشرفته ای که در محیط اطراف وجود دارد به نوعی به اینترنت و تکنولوژی وابسته هستند. استفاده از اینترنت وای فای در حال جایگزینی اینترنت کابلی و قدیمی است. یکی از مشکلاتی رایج میان کاربران این دستگاه، کند شدن سرعت اینترنت وای فای است که در این بخش دلایل آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

کند شدن سرعت اینترنت وای فای

تعداد دستگاه های متصل زیاد است

اگر از مودم‌ های قدیمی استفاده می‌کنید، روتر جدیدی بخرید، و از روتر جدید با تکنولوژی به‌روزتر استفاده کنید. روترهای قدیمی به دلیل فرمت و طراحی خود برای مدیریت چندین دستگاه وای فای مناسب نیستند و وقتی تعداد این دستگاه‌ها از حد مشخصی فراتر رود علاوه بر اینکه اتصال برخی از دستگاه‌ها قطع می‌شود، سرعت اینترنت نیز به اندازه قابل توجهی کاهش می‌یابد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل غیرفعال شدن گزینه Sleep در ویندوز

برد سیگنال وایرلس و ضریب نفوذ آن

بیشتر کاربرانی که از دستگاه وای فای استفاده میکنند، اهمیت انتخاب یک نقطه مناسب برای دستگاه وای فای خود را کم اهمیت میدانند ، که با کمی تغییر در موقعیت مکانی دستگاه وای فای تاثیر بسزایی در افزیش سرعت اینترنت و وای فای و آنتن دهی مشاهده می شود. هرچقدر میان گوشی شما و مودم، اشیا بیشتری قرار داشته باشد کیفیت سیگنال وایرلس نیز پایین‌تر می‌ آید.

استفاده از کابل های قدیمی

اگر از کابل‌های اترنت در خانه استفاده می‌کنید، بهتر است نگاهی به آن‌ها بیندازید. با وجود اینکه کابل‌های برق ممکن است بیش از 50 سال بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند، کابل‌های شبکه در طول زمان از بسیاری از جهات بروزرسانی می‌شوند و می‌توانند اطلاعات را با سرعت بیشتری انتقال دهند.

این مطلب را هم ببینید
پروژه سیستم عامل ویندوز 10 ایکس لغو شد

استفاده از توسعه دهنده های امواج وای فای

کند شدن سرعت اینترنت وای فای

برخلاف تصور بسیاری از افراد، توسعه دهنده های وای فای،  نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند، بلکه سبب اختلال در شبکه نیز می‌شوند. پس بهتر است برای افزایش سرعت اینترنت مودم خود به دنبال راه دیگری باشید.

سرعت سرور DNS شرکت ارائه دهنده اینترنت پایین است

تمامی سرویس‌ های شرکت های ارائه دهنده اینترنت از یک سامانه نام دامنه (DNS) استفاده می‌کنند. به صورت پیش فرض کاربران از سرور DNS که ISP در اختیارشان قرار داده استفاده می‌کنند اما این سرورها در بیشتر مواقع کند و نامطمئن هستند. از همین رو می‌توان با تغییر سرور DNS و انتخاب یک سرور سریع‌تر هم سرعت اینترنت را بهبود داد و هم خیال خود را از بابت نگرانی‌ های مربوط به حریم خصوصی راحت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *