مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی 4 نرم افزار تست سرعت اینترنت

نرم افزار تست سرعت اینترنت

اکثر سرویس دهنده‌ های اینترنت ادعا می‌کنند که سرعت اینترنتشان در شرایط ایده آل می‌تواند حداکثر تا مقداری خاص باشد. نرم‌ افزار تست سرعت، سرعت اتصال بین شما و سرور انتخاب شده را به صورت نقطه به نقطه می‌ سنجد. در واقع هر چقدر سرور به شما نزدیک‌ تر باشد، سرعت بیشتری را در تست سرعت ثبت خواهید کرد. در این مطلب می خواهیم 4 نرم افزار تست سرعت اینترنت را به شما عزیزان معرفی کنیم.

نرم افزار تست سرعت اینترنت

SpeedSmart

نرم افزار تست سرعت اینترنت

این نرم افزار با هر دستگاهی سازگار می باشد که اطلاعاتی مثل سرعت دانلود و آپلود و میزان پینگ اینترنت شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر به دنبال پهنای باند ایده آل برای انجام بازی‌ ها نیستید یا این اطلاعات را برای کار و حرفه خود نیاز ندارید، احتیاجی به دانلود برنامه نیست.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سایت ‌های ادیت آنلاین عکس

Ookla

وب سایت این نرم افزار از سرعت بالایی برخوردار بوده و یک نتیجه کامل را در اختیارتان قرار می دهد. اکلا از طریق یک پرسشنامه می‌ تواند بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از داده‌ های مربوط به اینترنت کاربران جمع آوری کند. اطلاعات کاربران را بسته به محل زندگیشان می‌توان در مناطق مختلف دسته‌ بندی کرد تا مشخص شود کدام مناطق سرعت بیشتر یا کمتری نسبت به بخش‌ های دیگر کشور دارند.

V-Speed

نرم افزار تست سرعت اینترنت

این نرم افزار، یکی از بهترین برنامه های تست سرعت اینترنت است که میزان پهنای باند را می‌تواند اندازه‌گیری کرده و حتی تست‌ های پیشرفته VoIP انجام دهد. شما می‌ توانید مدت زمان صورت گرفتن تست و تعداد اتصالات را به صورت دلخواه، انتخاب کنید.

Meteor Speed Tester

با استفاده از این برنامه می توانید نحوه تاثیر سرعت اینترنت بر برنامه‌ های موبایل خود را ارزیابی کنید. 25 برنامه از جمله فیسبوک، جیمیل، کروم، دراپ‌ باکس و ویز در فهرست بشتیبانی Meteor Speed Tester قرار دارند. نتایج برنامه نیز به شکل ساده و قابل درکی به صورت گرافیکی ارائه می‌شوند.

این مطلب را هم ببینید
وای فای 6 ( Wi-Fi 6 ) چیست و آیا ارزش ارتقا دادن دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *