آموزش تلفن پاناسونیک, سانترال و تلفن پاناسونیک

دلایل و رفع مشکل شارژ نشدن تلفن پاناسونیک

دلایل شارژ نشدن تلفن

امروز می خواهیم در رابطه با دلایل شارژ نشدن تلفن صحبت کنیم. تلفنی که به درستی شارژ نمی شود یا اصلاً شارژ نمی شود می تواند یک دردسر واقعی باشد. دارندگان محتاط همیشه برای تلفن پاناسونیک خود بیمه خواهند داشت تا در برابر مشکلات ناشی از آسیب، خرابی، گم شدن و سرقت محافظت کنند. با این حال، مشکل شارژ شما ممکن است آنقدر که فکر می کنید جدی نباشد. رفتن به یک تعمیرگاه تلفن همیشه بهترین راه حل نیست زیرا راه حل سریعتر و آسان تر اغلب در دسترس است. اگر می خواهید بیشتر درباره ی دلایل شارژ نشدن تلفن بدانید تا انتها با ما همراه باشید.

چرا تلفن شارژ نمی شود؟

فقط به این دلیل که گوشی شما در شارژ کردن مشکل دارد، لزوماً به این معنی نیست که باتری آن از بین رفته یا مشکلی در شارژر شما وجود دارد. ممکن است چند ترفند تنها چیزی باشد که برای راه اندازی مجدد شما لازم است. لیست ما از شش دلیل اصلی که ممکن است تلفن شما شارژ نشود را بخوانید و یاد بگیرید که چگونه آنها را خودتان بدون نیاز به متخصص تعمیر کنید.

دلایل شارژ نشدن تلفن

دلیل 1 – پورت لایتنینگ یا میکرو USB معیوب است: یک اتفاق رایج در طول زمان این است که یک اتصال بد بین کابل شارژ شما و پورت لایتنینگ یا میکرو USB ایجاد شود.

قرار دادن و برداشتن مداوم کابل شارژ در نهایت می تواند باعث حرکت جزئی اجزا در داخل تلفن شود. اگر متوجه شده اید که به نظر می رسد دست و پا زدن با نقطه اتصال در کوتاه مدت مشکل را حل می کند، احتمالاً مشکلی در داخل تلفن وجود دارد.

با این حال، نیازی به ناامیدی نیست. به سادگی گوشی خود را خاموش کنید و باتری را خارج کنید. سپس با احتیاط یک خلال دندان یا ابزار کوچک بردارید و پورت را کمی بالاتر مانور دهید. این اغلب برای ایجاد یک تماس بهتر و رفع مشکل شارژ شما کافی است. و این می توانید از دلایل شارژ نشدن تلفن باشد.

دلیل 2 – جرقه کثیف یا پورت میکرو USB: این قضاوت در مورد بهداشت شخصی شما نیست که نشان دهد مشکل ممکن است در کثیف بودن پورت یا پورت میکرو USB باشد.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه تلفن های پاناسونیک KX-HDV230 و KX-HDV130

پرز یا تجمع کثیفی یا گرد و غبار در طول زمان، می تواند باعث ایجاد مانع در داخل پورت و جلوگیری از تماس مناسب شود. باز هم، این مشکل را می توان به راحتی برطرف کرد چه با یک انفجار ساده هوا یا با قرار دادن دقیق خلال دندان برای از بین بردن مانع. به یاد داشته باشید که آن را آهسته و پیوسته انجام دهید و مراقب باشید که به سادگی ماده را بیشتر به داخل پورت فشار ندهید. بنابراین این گونه دلایل شارژ نشدن تلفن آشکار می شود.

دلیل 3 – کابل شارژ آسیب دیده است: راه های زیادی برای آسیب رساندن به کابل شارژ شکننده وجود دارد که باعث می شود سیم ها در معرض آسیب دیدگی یا شکستگی باقی بمانند. گذاشتن نوار الکتریکی در اطراف آسیب راه حل مناسبی نیست. برای ایمنی، باید کابل فرسوده را فوراً تعویض کنید. حتی اگر نمی توانید آسیب آشکاری را مشاهده کنید، به عنوان بخشی از فرآیند عیب یابی خود، باید کابل دیگری را امتحان کنید و ببینید که آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر.

دلیل 4 – آداپتور برق آسیب دیده یا ناسازگار است: در حالی که آداپتورهای برق معمولاً قطعات کاملاً مقاومی از کیت هستند، ممکن است آسیب ببینند. همانند عیب یابی مشکلات کابل، آداپتور برق سازگار دیگری را امتحان کنید و ببینید که آیا مشکل شارژ شما را حل می کند یا خیر.

علاوه بر این، اگر از آداپتوری که تلفن همراه شما ارائه شده استفاده نمی کنید، ممکن است از مشکل ناسازگاری سخت افزاری رنج ببرید. اگر از شارژر (یا کابل) شخص ثالث استفاده می کنید، بررسی کنید که آیا برای استفاده با دستگاه شما تأیید شده است یا خیر. این می تواند از دلایل شارژ نشدن تلفن باشد.

دلایل شارژ نشدن تلفن

آسیب دیدن با آب

آسیب آب، چه از طریق لیوان پر آب پاشیده یا غوطه ور شدن کامل، می تواند کل سیستم های تلفن را ویران کند. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به تلفن خود، قبل از اینکه گوشی خود را برای شارژ وصل کنید، مطمئن شوید که درگاه شارژ کاملاً خشک است.

این مطلب را هم ببینید
هدست تلفن پاناسونیک

وصل کردن گوشی در زمانی که هنوز آب در درگاه شارژ وجود دارد می تواند منجر به خوردگی یا حتی اتصال کوتاه شود. اگر گوشی شما پس از تماس شارژ نمی شود، ممکن است مشکل شما این باشد. از دلایل شارژ نشدن تلفن که بسیار ویژه هست می توان این را نام برد.

هنگامی که تلفن های مورد علاقه ما خیس می شوند، می توانند شروع به کار کنند و حتی ممکن است آسیب های طولانی مدتی را متحمل شوند. داشتن بیمه تلفن تنها راه برای اطمینان از کمک سریع و قابل اعتماد در هنگام بدترین اتفاق است.

دلیل 6 – مشکلات نرم افزاری: نرم افزار تلفن بخشی جدایی ناپذیر از شارژ موفق است زیرا این نرم افزار است که تصمیم می گیرد تلفن شما را شارژ کند یا نه. بنابراین، اگر هیچ یک از این راه‌حل‌های سخت‌افزاری موفق نشدند، ممکن است نرم‌افزار شما از کار افتاده باشد. اجرای منظم به روز رسانی سیستم بهترین راه برای اطمینان از نصب نرم افزار به روز است. همچنین، راه‌اندازی مجدد گوشی می‌تواند برای شروع مجدد شما کافی باشد. بنابراین این هم می تواند از دلایل شارژ نشدن تلفن باشد.

یک رویکرد بی‌رحمانه‌تر بازنشانی به تنظیمات کارخانه است، اما هشدار داده می‌شود که داده‌های پشتیبان‌گیری نشده را از دست می‌دهید و تنها در صورتی که مشکل نرم‌افزاری باشد، مشکل شما برطرف می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با دلایل شارژ نشدن تلفن آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب به اندازه ی کافی مفید واقع شده باشد. دلایل زیادی می تواند باعث شود تا تلفن پاناسونیک شما دچار آسیب دیدگی شود، بنابراین بهتر است در صورتی که گوشی شما شارژ نمی شود بهتر است به سرعت آن را تعمیر کند و علت و دلایل آن را بیابید، در صورتی که تلفن شما نمی تواند شارژ شود بهتر است آن را به دست تعمیرکار بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *