اخبار تکنولوژی

دلیل هک شدن کاربران از نظر مایکروسافت

دلیل هک شدن کاربران

شاید این فرضیه به ذهن خوانندگان  خطور کرده باشد که هک شدن حساب من اهمیت چندانی ندارد، به دلیل این‌که من کار خاصی با ایمیل خود انجام نمی‌دهم یا در صورت هک شدن، حساب دیگری را جایگزین آن می‌کنم. اما به این نکته توجه داشته باشید، هک شدن حساب کاربری، سوءاستفاده از آن و سهل‌ انگاری کاربر در گزارش آن باعث می‌شود دردسرهای مختلفی برای او به وجود آید. کارشناسان و متخصصان مایکروسافت با انتشار گزارشی به تازگی اعلام کردند که دلیل هک شدن کاربران استفاده نکردن از قابلیت احراز هویت چند مرحله ای در حساب‌های کاربری آنهاست.

همچنین بخوانید دورکاری کارمندان بخش سیاتل مایکروسافت در پی شیوع کرونا

دلیل هک شدن کاربران چیست؟

در ژانویه‌ی ۲۰۲۰، درحدود ۱/۲ میلیون حساب کاربری مایکروسافت درمعرض خطر هک‌ شدن قرار گرفت و جالب است بدانید تنها با اقدامی ساده، می‌شد تقریبا امنیت تمامی آن‌ها را حفظ کرد. طبق گفته‌ی مهندسان، ۹۹/۹ درصد از حساب‌های کاربری که بررسی کرده بودند، از احراز هویت چندعاملی استفاده نمی‌کردند. این گفته‌ها هفته‌ی گذشته در رویداد RSA مطرح شد که مباحث حوزه‌ی امنیت اطلاعات را پوشش می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
بررسی شیامی 11t پرو

مایکروسافت در کنفرانس RSA اظهار کرد روزانه بیش از ۳۰ میلیارد ورود به حساب کاربری را رصد می‌کند و به‌طور متوسط ۰/۵ درصد از حساب‌های کاربری هک می‌شود. این رقم نشان می‌دهد با وجود بیش از یک‌میلیارد کاربر فعال، در ژانویه‌ی ۲۰۲۰ درحدود ۱/۲ میلیون حساب کاربری درمعرض هک‌شدن قرار گرفته است. ین موضوع در حالی بررسی می‌شود که بسیاری از حساب‌های کاربری کارمندان شرکت‌ها یا حساب‌های رسمی‌شان اطلاعات حساسی دارد و فاش‌شدن اطلاعات می‌تواند به آن شرکت آسیب بزند.

طبق گفته‌ی متخصصان مایکروسافت، آسان‌ترین روش هکرها برای هک حساب‌های کاربری استفاده از روشی به‌نام اسپری رمزعبور است. در این روش، فهرستی از رمزعبورهای حدس‌زدنی در حساب‌های کاربری مختلف امتحان می‌شود و اگر حساب کاربری از رمزعبور ضعیفی استفاده کرده باشد، هکر کنترل آن حساب کاربری را به‌دست می‌گیرد. روش دیگر استفاده از رمزعبورهای تکراری است. برخی از کاربران از رمزعبورهای تکراری برای حساب‌های کاربری مختلف استفاده می‌کنند و اگر هکرها به یکی از این حساب‌های کاربری دست پیدا کنند، امنیت تمامی حساب‌های کاربر مدنظر به‌خطر می‌افتد.

این مطلب را هم ببینید
قابلیت remix اینستاگرام علاوه بر ریلز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *