بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین پاناسونیک G100 با قیمت مناسب معرفی شد

دوربین پاناسونیک G100

پاناسونیک یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی تجهیزات و لوازم الکترونیکی در دنیا است. دوربین های این برند معتبر از کیفیت و محبوبیت بالایی برخوردار است. امروزه بلاگر شدن یکی از شغل های پرطرفدار در میان جوانان محسوب می شود. برای بلاگر شد نیاز است تا عکس ها و فیلم های باکیفیتی تهیه شده و در فضای مجازی منتشر شود. برای این کار شاید دوربین موبایل مناسب نباشد. دوربین پاناسونیک G100 از قیمت مناسبی برخوردار بوده و مختص بلاگرها ساخته شده است.

دوربین پاناسونیک G100

پاناسونیک G100 توانایی فیلمبرداری در رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، یا رزولوشن 1080p با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را دارد. علاوه بر این نمایشگر آن برای فیلمبرداری ویدیو بلاگ‌ها کنار دوربین قرار گرفته و کاربر می‌تواند از ترایپاد و میکروفون خارجی به طور همزمان استفاده کند. این دوربین از لرزشگیر تصویر هیبریدی پنج محوره (اپتیکال و الکترونیکی) برای فیلمبرداری روان تر حین راه رفتن برخوردار است. البته یکی از نقاط ضعف بخش فیلمبرداری این است که ویدیوی 4K در بزرگنمایی ۱.۴۷ برابر کراپ می‌شود و به عبارتی ابعاد سنسور را به زیر ۱ اینچ کاهش می‌دهد.

این مطلب را هم ببینید
دوربین عکاسی کانن Canon 6D Mark II

وقتی لومیکس G100 در حال فیلم‌برداری است، یک کادر قرمز دور تا دور نمایشگر را فرا می‌گیرد تا به این ترتیب کاربر همیشه از ضبط شدن فیلم مطمئن باشد. برای چنین ویژگی، سونی یک چراغ LED کوچک در جلوی بدنه ZV-1 قرار داده بود. همچنین در لومیکس G100 امکان فیلم‌برداری برای مدیوم‌های مختلفی مثل یوتیوب و اینستاگرام در ابعاد مختلف و به صورت عمودی و افقی نیز وجود دارد. برای مثال اگر برای IGTV می‌خواهید ویدیو ضبط کنید، می‌توانید در تنظیمات فیلم‌برداری ابعاد ۹:۱۶ را انتخاب کنید و در آن حالت ویدیو ضبط کنید.

دوربین پاناسونیک G100 همراه با کیت لنز 32-12 میلیمتری با گشودگی دیافراگم f/3.5-5.6 با قیمت ۷۵۰ دلار از اواخر ماه آینده میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش کار با کوادکوپتر تلو DJI Tello 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *