بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

دوربین پاناسونیک Lumix S5 معرفی شد

دوربین پاناسونیک Lumix S5

پاناسونیک یکی از باسابقه‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی تجهیزات و لوازم الکترونیکی در دنیا است. این برند ژاپنی، به مدت یک قرن در این صنعت فعالیت دارد. دوربین های عکاسی پاناسونیک از جایگاه خوبی در بازار برخوردارند. دوربین پاناسونیک Lumix S5 محصول جدیدی از این برند بوده که به تازگی معرفی شده است.

دوربین پاناسونیک Lumix S5

در قلب این دوربین یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی فول فریم قرار دارد و از همان سیستم اتوفوکوس تشخیص کنتراست به همراه (DFD (Depth From Defocus پاناسونیک S1 استفاده می‌کند. پاناسونیک می‌گوید که این سیستم می‌تواند در شرایط نوری تا -۶EV به شما کمک کند و با سرعت ارتباط بالای ۴۸۰fps بین بدنه و لنزهای سری Lumix S می‌تواند در کمتر از ۰٫۰۸ ثانیه به اتوفوکوس دست یابد.

پاناسونیک می‌گوید که در این مدل از تکنولوژی Deep Learning برای تشخیص بلادرنگ نوع سوژه و مشخصات انسانی مثل چشم‌ها، صورت، سر و بدن استفاده می‌کند و حتی در صورتی که افراد مقابل آن خیلی سریع هم حرکت کنند، پشتشان را به دوربین کنند و یا از آن دور شوند هم به ردیابی آن‌ها ادامه خواهد داد.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم در عکاسی از بچه ها

پاناسونیک Lumix S5 یک لرزشگیر هیبرید داخلی و یک لرزشگیر اپتیکال لنز محور دارد که می‌تواند تا ۶٫۵ گام لرزش را جبران کند. در صورتی که از لنز های بدون لرزشگیر اپتیکال استفاده کنید، این عدد به ۵ گام کاهش خواهد یافت که باز هم عدد چشمگیری است.

همان سیستم تثبیت‌کننده‌ی انتقال سنسور نیز برای حالت ۹۶ مگاپیکسلی رزولوشن بالا مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند تا ۸ عدد عکس JPEG و Raw که به صورت متوالی ثبت شده‌اند را به صورت داخلی با یکدیگر ادغام کند. همچنین یک حالت تحت عنوان Live Composite هم داخل این دوربین تعبیه شده است که برای عکاسی با نوردهی طولانی از صحنه‌های شبانه‌ای که می‌خواهید اجسام روشن را بدون نوردهی بیش از اندازه‌ی پس زمینه ثبت کنید مناسب است.

این مطلب را هم ببینید
سرعت شاتر در عکاسی

یک باتری جدید ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز در این دوربین تعبیه شده است که با یک بار شارژ می‌توانید با استفاده از منظره‌یاب زنده (LVF) تا ۴۷۰ عکس ثبت کنید. در صورت استفاده از حالت ذخیره انرژی یا Power Saver این عدد به ۱۵۰۰ شات می‌رسد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از پورت USB-C همزمان از دوربین استفاده کنید و باتری را هم شارژ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *