اخبار تکنولوژی, تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

دو لپ‌تاپ زدبوک Create و زدبوک Studio اچ پی معرفی شدند

لپ‌تاپ زدبوک Create و زدبوک Studio اچ پی

اچ پی یکی از قدیمی‌ترین برندهای دنیای فناوری بوده که تاریخچه‌اش، با شکل گرفتن مرکز فناوری امروز جهان یعنی سیلیکون‌ولی گره خورده است. این کمپانی خوشنام از برترین ها در حوزه تولید لپ تاپ های قدرتمن و باکیفیت بشمار می رود. لپ‌تاپ زدبوک Create و زدبوک Studio اچ پی محصولات جدید این برند هستند که تازگی معرفی شده اند.

لپ‌تاپ زدبوک Create و زدبوک Studio اچ پی

اچ‌پی روز گذشته با انتشار بیانیه‌‌هایی مطبوعاتی به رونمایی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های خود پرداخت. این شرکت ضمن معرفی لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچ و ۱۵ اینچ جدید انوی و انوی x360، محصولات دیگری را نیز رونمایی کرده است تا توجهات را به‌سمت خود جلب کند. لپ‌تاپ‌های جدید اچ‌پی تا حد زیادی برای رقابت با مک‌بوک‌های اپل روانه‌ی بازار شده‌اند و در تلاش هستند کاربران این محصولات را به‌سمت خود بکشانند.

این مطلب را هم ببینید
چند روش ساده برای رفع مشکل اتصال ریموت دسکتاپ ویندوز

اچ می گوید که این لپ تاپ های مدرن گزینه های مناسبی برای قشر جوان هستند. کاربران جوان امروزی به‌طور معمول به دستگاهی نیاز دارند که در عین ارائه‌ی قدرت پردازشی بالا، به‌راحتی قابل‌حمل باشد تا از طریق آن بتوانند برای شبکه‌های اجتماعی به‌تولید محتوای ویدئویی بپردازند. لپ‌تاپ‌های جدید سری زدبوک (HP ZBook) به‌طور ویژه برای جلب توجه طرفداران لپ‌تاپ‌های مک‌بوک معرفی شده‌اند و شباهت‌های زیادی به آن‌ها دارند.

لپ‌تاپ زدبوک Create و زدبوک Studio اچ پی

بدنه زیبا و جذاب این لپ تاپ ها ، از جمله ویژگیهای بارز لپ تاپ های جدید اچ پی می باشد. اچ‌پی می‌گوید زدبوک Studio «قدرتمندترین ورک‌استیشن موبایلی دنیا به‌ازای هر سانتی‌متر مکعب» است. این شرکت همچنین از زدبوک Create به‌عنوان «کوچک‌ترین نوت‌بوک ۱۵ اینچی دنیا برای تولید محتوا و انجام بازی» یاد می‌کند. آمار نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر شمار لپ‌تاپ‌های باریک و سبک‌وزن دنیا به‌میزان ۴۷ درصد رشد پیدا کرده است و این روند همچنان ادامه دارد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی در ایران

این لپ تاپ های باریک ، حدودا ۴ پوند وزن (تقریبا ۱/۸ کیلوگرم) وزن دارند. بزرگ‌ترین تفاوت بین زدبوک کری‌ایت و زدبوک استودیو را می‌توان بهره‌مندی مدل دوم از کارت گرافیک مجزای سری Quadro انویدیا به‌ شمار آورد؛ این درحالی است که زد‌بوک کری‌ایت برای پردازش وظایف گرافیکی از پردازنده‌ی گیمینگ GeForce RTX بهره می‌گیرد.

اچ‌پی هنوز مشخصات فنی لپ‌تاپ‌های جدیدش را به‌طور کامل اعلام نکرده است، اما انتظار داریم در هفته‌‌های آینده جزئیات بیشتری درمورد آن‌ها بشنویم. بر اساس اعلام رسمی، لپ‌تاپ‌های زدبوک کری‌ایت و زدبوک استودیو قرار نیست تا ماه آگوست ۲۰۲۰ (مرداد – شهریور ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار شوند. درضمن فعلا قیمت عرضه‌ی آن‌ها مشخص نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *