ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

سه روش ساده برای بازیابی رمز جیمیل

بازیابی رمز جیمیل

جیمیل یکی از اصلی ترین و مهم ترین خدماتی است که شرکت گوگل ارائه می دهد. برای ورود به حساب جیمیل خود می بایست از نام کاربری و رمز عبور استفاده کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید با ما همراه باشید تا سه روش ساده برای بازیابی رمز جیمیل را به شما عزیزان آموزش دهیم.

روش های بازیابی رمز جیمیل

پاسخ دادن به سوالات امنیتی

آغاز فرایند بازیابی رمز عبور ساده بوده و کافی‌ است پس از ورود به صفحه وب سایت جیمیل، گزینه فراموشی رمز عبور (Forgot Password) را انتخاب کنید. در ادامه درخواست می‌شود آخرین پسوردی که به خاطر دارید را وارد کنید. در صورتی که می‌توانید آخرین پسورد صحیح را به یاد آورید، وارد ادامه مراحل خواهید شد. توجه داشته باشید که به خاطر نیاوردن آخرین رمز عبور جیمیل هم پایان راه و شکست شما نیست؛ برای عبور از این مرحله می‌توانید گزینه Try a Different Question را انتخاب کنید تا بدین ترتیب، سوالات امنیتی دیگری از شما مطرح شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ادغام فایل های PDF در ویندوز

ارسال کد بازیابی رمز عبور به ایمیل

فرض کنید که یک ایمیل دیگر را هنگام ثبت نام برای استفاده در مواقع ضروری همانند فراموشی رمز عبور، تعیین کرده‌اید. اگر روی این گزینه کلیک کنید ، یک کد شش رقمی برای شما ارسال خواهد شد که تعیین رمز عبور جدید و دسترسی پیدا کردن مجدد به حساب کاربری را برای شما فراهم خواهد کرد. کافی‌ است حساب کاربری ایمیل جایگزین خود را بررسی کنید تا کد مربوطه را ببینید، سپس آن را وارد کرده تا پسورد جدیدی در اختیار شما قرار گیرد.

استفاده از پیامک

می‌توانید با انتخاب گزینه فراموشی رمز عبور در صفحه اصلی وب سایت جیمیل، به راحتی هر چه تمام‌تر و از طریق درخواست برای احراز هویت و ارسال کد به شماره تلفن اعلام شده، رمز عبور اکانت جیمیل را بازیابی کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های انتقال فایل در اندروید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *