تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

راهنمای جامع خرید لپ تاپ گیمینگ

خرید لپ تاپ گیمینگ

امروزه کامپیوترها پیشرفت های زیادی کرده اند، به گونه ای که برای انجام هر کاری کامپیوتر مخصوص آن طراحی شده است. از آنجایی که امروزه استفاده از لپ تاپ نسبت به کامپیوترهای شخصی بیشتر شده است لپ تاپ گیمینگ نیز به بازار آمده است. لپ‌تاپ گیمینگ یا Gaming Laptop به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌ی گرافیکی قوی، پردازنده‌ی اصلی و سیستم خنک‌کاری کارآمد و احتمالاً نمایشگر و کیبورد خوب تجهیز شده‌اند و برای اجرای بازی‌ها مورد توجه گیمرها هستند. با توجه به تنوع این دسته از لپ تاپ ها در بازار ، خریداران هنگام خرید ممکن است دچار سردرگمی شوند. این مطلب یک راهنمای جامع خرید لپ تاپ گیمینگ می باشد که مهمترین نکاتی که هنگام انتخاب لپ تاپ بازی باید مد نظر داشته باشید را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

راهنمای جامع خرید لپ تاپ گیمینگ ؛ چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟

پردازنده

همانطور که می دانید پردازنده ، مغز یک سیستم محسوب می شود. سعی کنید هگام انتخاب لپ تاپ برای بازی از نسل جدیدتر CPUها استفاده کنید. آخرین نسل پردازنده های اینتل نسل هشتم می باشند که قوی ترین پردازنده های حال حاضر بوده و بالاترین سرعت را دارا می باشند. پردازنده های Core i5 کمترین انتخابی هستند که شما مجازهستید در انتخاب مدل لپ تاپ گیمینگ انتخاب کنید. همچنین پردازنده های 4هسته ای به بالا، بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل گیر کردن ویندوز در صفحه Welcome

سرعت کلاک پردازنده نیز از عوامل مهمی است که باید به آن توجه داشت. این سرعت در پردازنده های جدید شرکت اینتل تا 4 گیگاهرتز می باشد. نکته دیگری که در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه داشته باشید نوع پردازنده اینتلی است که از آن استفاده می کنید. معمولا سعی کنید از سری پردانزده هایی استفاده کنید که از پسوند HQ بهره می برند.

حافظه

حافظه نیز ، از دیگر عواملی است که بر سرعت سیستم تاثیر زیادی دارد. رم کمتر از 8 گیگابایت برای استفاده در لپتاپ های گیمینگ مناسب نخواهد بود و هرچه حافظه بیشتری داشته باشیم بر سرعت بالاتر تاثیر خواهد گذاشت. استفاده از رم 16 گیگابایت عالی است اما در مقابل باید CPU و chipset گرافیک نیز بالا باشند.

خرید لپ تاپ گیمینگ

گرافیک

بطور کل لپتاپ های گیمینگ از گرافیک بالایی برخوردار هستند. بازی ها امروزه بیشتر از قبل به سمت 3D و 4k می روند و نیاز به گرافیک بالاتر در آن ها بیشتر می باشد. اما اشتباه اصلی این است که اینگونه فکر کنیم که تنها عامل تاثیرگذار در قدرت کارت گرافیک میزان حافظه ی آن است. شما باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید به پهنای باند و نوع حافظه نیز توجه کنید. لپ تاپ های گیمینگ برای اجرای بازی های حداقلی نیاز به حافظه ی بالای 8گیگابایت، نوع حافظه ی DDR5 و پهنای باند 128 به بالا دارند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین ماوس های 2020

قابل حمل بودن

به طور کلی هرچقدر یک لپ تاپ قدرتمندتر و کاربردی تر باشد، قابلیت حمل آن کمتر می شود. به خصوص لپتاپ های گیمینگ که از سنگین ترین لپ تاپ های موجود می باشند و معمولا وزن بالای 5 کیلوگرم دارند. با این وجود توجه به این مورد نیز تا حدودی ضروری است اما به طور کلی اگر به دنبال لپ تاپی هستید که کاملا قابل حمل باشد توصیه می کنیم اصلا به سراغ خرید لپ تاپ های گیمینگ نروید.

هارد

هارد در انتقال فایل ها اهمیت بالایی دارد. همچنین حجم بالای نرم افزارهای گیمینگ از دیگر عوامل نیاز به خرید لپ تاپ با هارد بالا می باشد. به همین دلیل استفاده از هارددیسک های SSD به دلیل سرعت بالای آن ها ترجیح داده می شود اما اگر بودجه ی کافی برای خرید لپتاپ با هارد SSD را ندارید توصیه می شود که هارد با حافظه ی یک ترابایت یا بیشتر تهیه کنید. به علاوه شما می توانید لپتاپی را خریداری کنید که به طورهمزمان دارای SSD و HDD باشد که این موضوع سرعت انتقال و بارگذاری را بالاتر می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *