تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین لپتاپ های گیمینگ با قیمت های مختلف

بهترین لپتاپ های گیمینگ

امروزه که استفاده از لپ تاپ نسبت به کامپیوترهای شخصی بیشتر شده است لپ تاپ گیمینگ نیز به بازار آمده است. لپ تاپ گیمینگ بدون شک برای افراد علاقه مند به بازی های کامپیوتری، بهترین گزینه است. این افراد قادر هستند لپ تاپ مناسب خود را با توجه به نیاز و قدرت مالی خود انتخاب و تهیه کنند. در طی سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی در انواع برندهای لپ تاپ گیمینگ مشاهده می شود. برای شناخت بهترین لپتاپ های گیمینگ با ما در این بخش همراه باشید.

بهترین لپتاپ های گیمینگ

فرقی نمی کند بودجه شما چقدر است ؛ در این لیست لپ تاپ های متنوعی با قیمت های گوناگون برایتان آورده ایم.

پایین‌رده (تا ۱۰ میلیون تومان)

لنوو آیدیاپد L340

بهترین لپتاپ های گیمینگ

لنوو یکی از برترین تولیدکنندگان رایانه های شخصی در جهان شناخته شده است. سری لپ‌تاپ‌ لنوو آیدیاپد L340، هم با پردازنده‌های AMD و هم با پردازنده‌های اینتل در بازار ایران عرضه می‌شود. در بین همه مدل‌ها، آن‌هایی که پردازنده‌ی گرافیک GeForce MX230 استفاده می‌کنند، بهترین انتخاب برای گیمرها هستند.

MX230 یکی از تراشه‌های رده پایین انویدیا محسوب می‌شود که می‌تواند بازی‌های ۲۰۱۹ را با تنظیمات گرافیکی پایین اجرا کند. برای نمونه، بازی فیفا ۲۰ با تنظیمات گرافیکی میانی و رزولوشن Full HD به‌راحتی و با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه اجرا می‌شود. حتی بازی‌های سنگین‌تر هم مثل Borderlands 3 و Far Cry 5 با حداقل تنظیمات گرافیکی و رزولوشن HD قابل بازی هستند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل پرینت در مرورگر فایرفاکس

ایسر اسپایر A315-55

این لپ تاپ ایسر را می توانید با تنوع سخت افزاری بسیار در بازار خریداری کنید. مورد جذاب A315، تجهیز مدل‌هایی حتی با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان به حافظه‌های SSD است؛ بنابراین به‌طور کلی و برای مصارف دیگر به جز بازی هم، لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی محسوب می‌شوند.

میان‌رده (از ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان)

ایسوس M570

بهترین لپتاپ های گیمینگ

یکی از بهترین لپ تاپ های میان رده برای گیمرها که با سخت افزار مختلفی به بازار عرضه شده است. مدل‌های گران‌قیمت آن از پردازنده‌های جدید و قدرتمند AMD Ryzen 7 بهره می‌برند. نکته مهم در مورد لپ‌تاپ ایسوس M570 این است که تقریبا همه مدل‌های آن به پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1050 مجهز شده‌اند.

با اینکه تقریبا سه سال از زمان عرضه این پردازنده می‌گذرد، ولی هنوز هم مشکلی در اجرای بازی‌های کامپیوتری ندارد. برای نمونه، حتی عناوین سنگینی مثل The Witcher 3 هم روان اجرا می‌شوند؛ البته به شرطی که نخواهید از حداکثر تنظیمات گرافیکی استفاده کنید.

ایسوس ویووبوک S14

اگر قابل حمل بودن لپ تاپ برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است ، این لپ تاپ ایسوس گزینه خوبی برایتان خواهد بود. ویووبوک S14 در مقایسه با M570 بدنه‌ای به‌مراتب باریک‌تر، سبک‌تر و کوچک‌تر دارد. به‌علاوه هارددیسک از مشخصات آن‌ها حذف شده و فضای ذخیره‌سازی اطلاعات به‌طور کامل از نوعSSD است؛ بدین ترتیب می‌توانید از سرعت بسیار بالاتر این نوع از حافظه‌های لذت ببرید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فارسی کردن اعداد در ورد بصورت دائم

رده‌بالا (از ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان)

ایسر نیترو ۵

بهترین لپتاپ های گیمینگ

یکی از زیباترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار  از نسل نهم پردازنده‌های Core i7 و پردازنده‌ی گرافیک GTX 1650 استفاده می‌کنند. البته اگر کمی بودجه را افزایش دهید و مبلغ بیشتری از ۲۰ میلیون تومان بپردازید، می‌توانید مدل‌هایی با پردازنده‌های توانمند AMD Ryzen و پردازنده‌ی گرافیک GTX 1660 Ti هم بیابید.

حتی مدل پایه هم می‌تواند تقریبا تمامی بازی‌های موجود را با رزولوشن Full HD و تنظیمات گرافیکی بالا اجرا کند؛ البته در بازی‌های سنگین مثل Metro Exodus و Red Dead Redemption 2 نمی‌توانید نرخ ایده‌آل ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه را تجربه کنید و باید تنظیمات گرافیکی را کاهش دهید.

پرچم‌دار (بیش از ۲۰ میلیون تومان)

ایسوس ROG Strix G531

هیچ فهرستی از بهترین محصولات مخصوص بازی بدون مدلی با پیشوند ROG کامل نخواهد بود. ایسوس، برند ROG را برای گیمرهایی ایجاد کرده است که صرفا به‌دنبال بهترین‌ها هستند و اهمیتی به برچسب قیمتی نمی‌دهند. مدل‌های مختلف لپ‌تاپ‌های ROG Strix G531 به پردازنده‌های گرافیک سری ۲۰۶۰ و ۲۰۷۰ مجهز شده‌اند تا دیگر کوچک‌ترین نگرانی‌ای بابت نرخ فریم نداشته باشید. با سخت‌افزاری که این لپ‌تاپ‌ها پیش روی‌تان قرار می‌دهند، هر بازی کامپیوتری ساخته‌شده تا به امروز را می‌توانید با بهترین کیفیت ممکن بازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *