تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

راهنمای خرید تبلت و نکات مهم پیش از خرید

راهنمای خرید تبلت

اگر دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که خرید تبلت به اندازه خرید گوشی در بین افراد رایج نیست اما اکنون بدلیل شیوع ویروس کرونا و برگذاری کلاسهای آموزشی، جلسات کاری، سمینارها و غیره بصورت آنلاین، تقاضای خرید این محصول افزایش یافته است. راهنمای خرید تبلت به شما کمک می کند تا نکاتی که باید هنگام خرید این محصول مدنظر قرار دهید را یاد بگیرید.

راهنمای خرید تبلت

شناسایی نیازها

قبل از اینکه سراغ بررسی مشخصات فنی تبلت‌ها بروید، باید سؤال مهمی از خود بپرسید: «چه هدفی از خرید تبلت دارم؟».

می‌‌خواهید تبلت را جایگزین لپ تاپ یا سیستم دسکتاپ کنید یا صرفا به‌ دنبال دستگاهی می‌گردید که بتوان از آن برای تماشای فیلم در مسافرت‌ و وب‌گردی در وقت‌های آزاد استفاده کرد؟ نیاز دارید دائم به اینترنت متصل باشید؟ امکان افزایش ظرفیت حافظه‌ی دستگاه برای شما مهم است؟ در هر صورت، نیاز شما از دستگاه فاکتوری اساسی برای انتخاب و خرید محسوب می‌شود. همه‌ی این‌ها، سؤال‌هایی هستند که می‌توانند کمی مسئله را واضح‌تر کنند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش فعال‌ سازی تم روشن ویندوز 10

تعیین بودجه

گران بودن تبلت لزوما به ‌معنی داشتن بهترین کیفیت نیست و تبلت‌های ارزان‌قیمت لزوما دستگاه‌هایی به‌درد‌نخور و ناکارآمد نیستند. بنابراین تصورات اولیه‌ی خود از نحوه‌ی تعریف دستگاه‌ها براساس قیمت را برای مدتی کنار بگذارید و مطابق با قابلیت‌‌ها و قدرت پردازشی که هر تبلت ارائه می‌دهد، گزینه‌های در دسترس را بررسی کنید.

توجه به برند

یکی از معیار‌ها در انتخاب بهترین تبلت، شرکت تولیدکننده است. برخی از شرکت‌ها در طول چند سال اخیر، خود را ثابت کرده‌اند و اکنون دستگاه‌هایی عالی تولید می‌کنند که علاوه بر ویژگی‌های خاص، از رابط کاربری منحصر‌به‌فردی نیز برخوردار هستند.

ابعاد

ابعاد تبلت‌ها بسیار متنوع است. تا چند سال پیش می‌توانستیم بگوییم بزرگ‌ترین تبلت‌های بازار ابعاد ۱۳ اینچی دارند؛ اما امروزه دستگاهی مثل Galaxy View 2 با صفحه‌نمایش ۱۷٫۳ اینچ در دسترس هستند. تبلت‌های امروزی با سیستم‌عامل، طراحی، کیفیت صفحه‌نمایش و پردازنده‌های مختلف ساخته می‌شوند. بنابراین بهتر است هر کدام را در دسته‌های مختلف به شما معرفی کنیم تا زمان خرید کار راحت‌تری پیش رو داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور No Bootable Device

وزن و کیفیت ساخت

افزون ‌بر ابعاد، نکته‌ای که شاید در نگاه اول مورد توجه کاربران زیادی نباشد، وزن تبلت است. تبلت‌ها دستگاه‌هایی قابل ‌حمل هستند و این یعنی در حالت استاندارد وزن مناسبی دارند. همان‌طور که بالاتر گفتیم، پیش از اقدام به خرید تبلت باید نیازهایتان را شناسایی کنید. برخی افراد ممکن است نیاز داشته باشند که ساعت‌ها تبلت را در دست بگیرند. در چنین شرایطی، سنگین بودن تبلت‌ بسیار آزاردهنده می‌شود.

هرچه وزن تبلت‌ کمتر باشد، بهتر است؛ بااین‌حال سبک بودن تبلت نباید به قیمت کاهش مقاومت آن تمام شود. تبلت‌ها در برابر سقوط از ارتفاع، آسیب‌پذیرتر از گوشی هستند. ابعاد بدنه‌ی تبلت نیز اهمیت دارد. با این توضیح که برای نگه داشتن تبلتی عریض و سنگین در حالت عمودی، ممکن است به مشکل بربخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *