بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

راهنمای خرید دوربین اکشن ؛ نکاتی که باید مدنظر قرار دهید

راهنمای خرید دوربین اکشن

دوربین ورزشی (اکشن کمرا / Action Camera) دوربین‌هایی هستند که برای تصویربرداری لحظه‌ای از زاویه دید شخصی که در حال ورزش، ماجراجویی یا رانندگی و کارهای دیگر است استفاده می‌شوند. برای خرید این دوربین ها باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. در این بخش می توانید راهنمای خرید دوربین اکشن را مطالعه کنید.

راهنمای خرید دوربین اکشن

نرخ فریم ( FPS )

یکی از جذاب‌ترین افکت‌ها برای ویدیوهای اکشن و ورزشی استفاده از اسلوموشن است. برای به دست آوردن ویدیوی اسلوموشن روان و باکیفیت به سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه یا بالاتر نیاز دارید. اکثر دوربین‌ها فیلم‌برداری ۴K را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌دهند، ولی می‌توانند ویدیوهای ۱۰۸۰P و ۷۲۰P را با سرعت‌های ۶۰، ۱۲۰ و یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز ثبت کنند. پس به این مورد نیز توجه کنید، زیرا می‌تواند در ساخت یک ویدیوی جذاب کارآمد باشد. هرچه فریم بر ثانیه بالاتر باشد به میزان بیشتری می‌توانید آن را کند کنید و افکت جذاب‌تری را تولید می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از نوزاد در منزل

مقاومت

اگر قصد استفاده از دوربین خود در زیر آب یا برف و باران را دارید باید دوربینی بخرید که ضد آب باشد. بعضی مدل‌های دوربین ورزشی ضد‌آب هستند اما بعضی نیز ضد‌آب نبوده و باید در یک قاب مخصوص قرار داده شوند.

طراحی بدنه

دوربین‌های ورزشی اکثرا طراحی جعبه‌ای، گلوله‌ای و مکعبی دارند که هر یک از این طراحی‌ها برای نوعی از استفاده مناسب‌ترند.

کاهش نویز باد

زمانی که به اطراف سفر می‌کنید، از ماشین سواری گرفته تا دوچرخه سواری حتی چیز ساده‌ای مانند پیاده روی روی تپه همیشه مشکل نویز باد را خواهید داشت، مخصوصا زمانی که در حال حرکت کردن سریع هستید.

از این رو برای مبارزه با این مشکل، تولیدکنندگان از تکنولوژی کاهش نویز باد استفاده می‌کنند. در این تکنولوژی دو عدد میکروفون استریو در طرفین مختلف دوربین قرار دارد که باهمدیگر کار کرده و بین صدای باد و صدای واقعی تمایز قائل شده و با استفاده از این داده‌ها، قادر به حذف صدای باد خواهند بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش عکاسی از برف

ریموت کنترل

اگر قصد دارید دوربینتان را به جایی وصل کنید، مانند کلاهتان، مونوپاد یا حتی دوچرخه‌تان، ارزشش را دارد که یک دوربین بخرید که ریموت کنترل سازگار به همراه دارد، این امر باعث سهولت در استفاده از دوربین می‌شود. به علاوه آن، داشتن یک ریموت کنترل باعث می‌شود سلفی گرفتن بسیار جذاب‌تر از زمانی باشد که با تایمر عکاسی می‌کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که دوربین را سمت خود گرفته و کلید روی ریموت را فشار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *