بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

مشخصات دوربین نیکون Z5‌ فاش شد

دوربین نیکون Z5‌

 نیکون یکی از اولین برندهای تولید دوربین عکاسی در جهان بوده که پس از یک قرن فعالیت، هنوز نامی معتبر در این صنعت است. مرکز فعالیت این شرکت ژاپنی در توکیو قرار دارد. این شرکت، با محصولات متنوع در حوزه‌ی اپتیک و تصویربرداری شناخته می‌شود. بنظر می رسد که این کمپانی در حال کار بر روی دوربین نیکون Z5‌ است که به تازگی برخی مشخصات آن فاش شده اند.

دوربین نیکون Z5‌

براساس جدیدترین شایعه‌ها، دوربین جدید نیکون که با نام نیکون زد ۵ (Nikon Z5) شناخته می‌شود مجهز به حسگر فول فریم ۲۴ مگاپیکسلی خواهد بود و از درگاه کارت حافظه‌ دوگانه بهره خواهد گرفت. همچنین آن‌طور که شایعه‌ها ادعا می‌کنند، Z5 دارای سیستم لرزش‌گیر در داخل بدنه (IBIS)، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و موارد دیگر است.

این مطلب را هم ببینید
میکروفن بی سیم دستی شور SHURE GLXD24E/BETA58 microphone

مشخصات فنی منتسب به نیکون زد ۵ توسط یکی از رسانه‌های نام‌آشنا و قابل‌اعتماد با نام نیکون رومرز منتشر شده است. نیکون رومرز می‌گوید ازطریق چند منبع مختلف توانسته به اطلاعات دوربین جدید نیکون دسترسی پیدا کند. در نظر داشته باشید که مشخصات فاش‌شده فعلا مشخصات اولیه هستند، بنابراین احتمالا بخشی از آن‌ها دقیق نباشند و دوربین نهایی با آنچه در گزارشی نیکون رومرز آمده، متفاوت باشد.

مشخصات فنی دوربین جدید نیکون

حسگر CMOS فول فریم ۲۴ مگاپیکسلی
سیستم لرزش‌گیر در داخل بدنه (IBIS)
درگاه دوگانه‌ی کارت حافظه‌ی UHS-II SD
نداشتن پنل LCD بالایی
مجهز به سیستم فوکوس خودکار دوربین Z6
مجهز به منظره‌یاب الکترونیکی دوربین Z6
صفحه‌نمایش LCD با یک میلیون نقطه
توانایی ثبت تصاویر پشت‌سر‌هم با نرخ ۶ فریم‌بر‌ثانیه
کراپ ×۱٫۷ در حالت فیلم‌برداری 4K
عدم پشتیبانی از فیلم‌برداری حرکت آهسته
این مطلب را هم ببینید
دوربین گوپرو هیرو ۹ بلک معرفی شد

براساس مشخصات فاش‌شده ازسوی نیکون رومرز، به‌نظر می‌رسد که نیکون قصد دارد ازطریق عرضه‌ی دوربین Z5 بازار عکاسان میان‌رده (یا حتی اقتصادی) را هدف بگیرد. بر همین اساس نیکون برای پایین‌آوردن قیمت نهایی دوربین، برخی از قابلیت‌های حوزه‌ی فیلم‌برداری را در دوربین Z5 جای نداده و روی تصویربرداری ساکن تمرکز کرده است. به‌همین دلیل است که می‌توانیم در Z5 انتظار حضور قابلیت‌هایی کاربردی نظیر IBIS و درگاه کار SD دوگانه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *