بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری, کیف و کوله پشتی

راهنمای خرید کیف دوربین

راهنمای خرید کیف دوربین

دوربین عکاسی هم به مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی نیاز به تجهیزات جانبی خاص خود را دارد که کیف‌های دوربین هم جزو آن‌ها است. راهنمای خرید کیف دوربین به شما کمک می کند تا هنگام انتخاب این محصول دچار مشکل نشوید.

راهنمای خرید کیف دوربین

مدل متناسب با دوربین

اولین نکته ای که هنگام خرید کیف دوربین باید در نظر داشته باشید، انتخاب مدلی مناسب است. اگر تجهیزات دوربینتان آن قدر زیاد است که هنگام حمل آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوید، بهتر است مدل‌های چمدانی چرخ دار را انتخاب کنید یا اگر دوربین شما مدل کامپکت است و جای کمی می‌گیرد، یک کیف رودوشی کار شما را راه می‌اندازد و به یک کوله پشتی مجهز احتیاج ندارید.

جنس کیف

موقع خرید کیف برای دوربین‌تان حتما به جنس آن توجه کنید، کیف‌های موجود در بازار در انواع جنس‌های چرمی، کتان  و برزنتی به فروش می‌رسند. نکته ای که حتما باید به آن توجه کنید این است که جنس کیف شما ضد آب بوده و حتما کاور باران داشته باشد؛ زیرا رسیدن یک قطره آب به بدنه یا لنز دوربین، ممکن است هزینه زیادی برای شما در بر داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش روش های نورپردازی در عکاسی از غذا

اندازه

نکته مهم بعدی اندازه کیف است. به طور مثال اگر شما به سفر‌های ماجراجویانه علاقه‌مندید و کل وسایل سفرتان را در یک کوله پشتی می‌چینید، بهتر است کیفی را انتخاب کنید که کمترین فضا را اشغال می‌کند. کیف دوربین های پوزه ای بهترین انتخاب برای این افراد است.

اگر عکاسی را تازه شروع کرده ایم باید بدانیم که کیف دوربین های بزرگ و حرفه ای که برای طیف وسیعی از تجهیزات جا دارند برای ما لازم نیست. باید سعی کنیم همینطور که کیفیت را مد نظر داریم قیمت کیف دوربین برایمان مقرون به صرفه در آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *