آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

راهنمای عکاسی در تعطیلات عید

عکاسی در تعطیلات عید

روزهای پایانی سال 99 در حال گذر است . کم کم به شروع تعطیلات نوروز نزدیک می شویم. جشن های عید نوروز، بهترین موقعیت برای گرفتن عکس های یادگاری است. راهنمای عکاسی در تعطیلات عید به شما عزیزان کمک می کند تا بهترین تصاویر یادگاری را داشته باشید.

عکاسی در تعطیلات عید

کادربندی طلایی

وسط قرار دادن سوژه اصلی باعث می شود بینده تمام توجهش در وسط کادر باقی بماند و به پس زمینه دقت نداشته باشد. پس بهتر است سوژه را از وسط کادر دور کنیم و روی یکی از نقاط مانند تصویر نمونه قرار دهید، تا بیننده ضمن دیدن کادر اصلی به سوژه مورد نظر هم دقت و توجه نماید. در بعضی دوربین‌ها می‌توان این خطوط راهنما را روی صفحه نمایش فعال کرد و راحت‌تر برای جای‌گیری سوژه در کادر تصمیم گرفت.

امتداد دید و حرکت چشم

هر سوژه‌ای که عکاسی می‌کنید، جلو و پشت دارد. بهتر است جلوی سوژه به داخل کادر گرایش داشته باشد تا نگاه بیننده را به داخل هدایت کند. استفاده از خطوط قطری که باعث کشش چشم به داخل کادر میشود می تواند در این زمینه کمک مناسبی باشد، تا جهت حرکت چشم در داخل کادر به خوبی به حرکت در آید. این حرکت چشم برای جذب بیننده و زیبایی کادر بسیار لازم است.

این مطلب را هم ببینید
نقد دقیق در عکاسی از تصاویر خود

تغییر زوایای دید

سعی کنید هیچ وقت از بالا به پایین از کودکان عکس نگیرید؛ این زاویه باعث تحقیر کودکان می‌شود. بهتر است برای ارزش قایل شدن و شخصیت دادن به کودکان کنار آن‌ها بنشینید و عکس بگیرید. در مورد هر سوژه‌ دیگری به جای کودکان که کوچک‌تر از شما باشد، می‌توانید از این ترفند استفاده کنید تا نگاهی حرفه‌ای در عکاسی داشته باشید. گاها استفاده از یک صندلی یا چهارپایه کمک می‌کند تا نگاهی مشرف به سوژه داشته باشید و کادری متفاوت به دست آورید، مثلا کاملاً عمود به سفره هفت سین عکاسی کنید.

چیدمان

سعی کنید در فضاهایی که امکان دارد، عناصر اضافی را از کادر خارج کنید و تا آنجا که می‌توانید ساده به موضوع بپردازید؛ کادر را شلوغ و پر از عناصر متفاوت نکنید. سعی کنید برای زیبایی بهتر در پشت سوژه یک پرده یکدست با رنگی ساده بگسترانید تا دیوارها و نماهایی از اتاق در کادر دیده نشود.

این مطلب را هم ببینید
نکات مهم برای عکاسی از منظره کوهستان

از گل‌ها و شکوفه‌ها عکاسی کنید

در اوایل بهار با تحولات عظیمی در اطرافمان رو به رو هستیم مانند گل‌های بهاری و شکوفه‌ها و حتی زمانی که مسافرت می‌روید دشت‌هایی پر از سر سبزی و شکوفایی پیش رو خواهید داشت، که زیبایی بهار را با خود به همراه دارند. عکاسی از این مناظر طبیعی حس خوبی را برای عکاس به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *