بازی و سرگرمی, معرفی بازی

معرفی بهترین بازی های کامپیوتری در 10سال گذشته

بهترین بازی های کامپیوتری در 10سال گذشته

با وجود کنسول های بازی قدرتمند، هنوز هم کم نیستند افرادی در همه‌جای دنیا که از بازی کردن با ماوس و کیبورد این پلتفرم، لذت بسیار زیادی می‌برند. بازی های کامپیوتری زیادی تاکنون ارائه شده اند که برخی از آنها موفق بوده و برخی با شکست مواجه شده اند. در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین بازی های کامپیوتری در 10سال گذشته بپردازیم.

بهترین بازی های کامپیوتری در 10سال گذشته را بشناسید

Dead Cells

در رتبه چهلم بهترین بازی های کامپیوتر، بازی Dead Cells از استودیو موشن تویین قرار گرفته است. یک بازی اکشن پلتفرمر مترویدونیا و روگ‌لایت که در آن، بازیکنان شخصیتی را هدایت می‌کنند و باید برای رسیدن به محیط‌های بالاتر و در نهایت هم هدف آخر بازی تلاش کنند. با اینحال این کار به همین سادگی هم نیست و دد سلز،‌ از آن دست بازی‌هایی است که بارها و بارها در آن با مرگ مواجه خواهید شد و باید با آغاز از جایی که شروع کرده بودید، دوباره برای رسیدن به موفقیت بیش‌تر تلاش کنید.

البته یکی از مواردی که دد سلز را به چنین تجربه ارزشمندی تبدیل کرده، ارزش قائل شدن آن به تلاش‌های بازیکن است و با وجود مرگ‌های متوالی، مواردی هم به‌دست می‌آورد که باعث می‌شوند به مرور از تجربه بازی دلسرد نشوید. سیستم مبارزات بسیار جذاب، تنوع بالای تجهیزات و همینطور جلوه‌های بصری و صوتی واقعا عالی، باعث شده‌اند تا دد سلز یک بازی موفق باشد که می‌توان ساعت‌های طولانی با آن سرگرم شد و از تجربه‌اش لذت برد.

Pillars of Eternity

استودیو آبسیدین را می‌توان یکی از بهترین‌ها در زمینه ساخت بازی‌های نقش آفرینی دانست و خب به همین دلیل هم قرار گرفتن بازی Pillars of Eternity این استودیو در رتبه سی و نهم بهترین بازی های کامپیوتر، اصلا اتفاق عجیب و دور از انتظاری نیست. Pillars of Eternity در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و اگر دلتان هوس یک بازی نقش آفرینی با حال و هوای آثار کلاسیک این سبک خواسته، مطمئن باشید که ارزش تجربه بسیار بالایی دارد.

Pillars of Eternity به‌لطف یک کمپین کیک استارتر ساخته شد؛ جایی که در مجموع ۴ میلیون دلار بودجه برای بازی جمع شد که تا آن زمان، رکورد بیش‌ترین حمایت از یک بازی در کیک استارتر بود. همین عملکرد مستقل، به آبسیدین این اجازه را دارد که دقیقا مطابق سلیقه خودش بازی را بسازد و نتیجه هم که خب شگفت‌انگیز بود! Pillars of Eternity از یک طرف داستان جذابی برای تعریف کردن دارد ولی خب مهم‌ترین ویژگی آن، چیزی نیست جز گیم پلی سرگرم‌کننده و عمق بالای المان‌های نقش آفرینی‌اش؛ به طوریکه خیلی راحت می‌توانید شخصیت دلخواه خودتان را بسازید و با انواع و اقسام مهارت‌ها و ارتقا‌های موجود، او را دقیقا به کاراکتری که مدنظر دارید، تبدیل کنید.

این مطلب را هم ببینید
نسخه جدید بازی Saints Row در دست ساخت است

The Walking Dead: A Telltale Game Series

استودیو تل‌تیل گیمز را، قبل از اینکه با آن وضعیت عجیب به تعطیلی کشیده شود، با بازی‌های خاطره‌انگیزی به‌یاد داریم که قطعا یکی از بهترینِ آن‌ها، چیزی نیست جز مجموعه اصلی مردگان متحرک که اولین بار در سال ۲۰۱۲ در قالب یک تجربه اپیزودیک شروع شد و در فهرست بهترین بازی های کامپیوتر هم در رتبه ۳۸ دیده می‌شود.

فصل اول بازی واکینگ دد تل‌تیل گیمز، از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و در مجموع ۶ اپیزود شد. بازی به‌قدری داستان تاثیرگذاری روایت و بازیکنان را درگیر آن می‌کرد که در پایان سال ۲۰۱۲، واکینگ دد حتی به‌عنوان بازی سال هم انتخاب شد و به‌نوعی حتی می‌توان گفت که زمینه‌ساز موفقیت‌های بسیاری بود که تل‌تیل در ادامه به‌دست آورد. یکی از مزیت‌های اصلی واکینگ دد برای افرادی که این روز‌ها بخواهند به‌سراغش بروند، در دسترس بودن تمام اپیزود‌ها و حتی فصل‌های منتشر‌شده از آن است؛ پس اگر تا امروز این بازی را تجربه نکرده‌اید، فرصت خوبی است تا مخصوصا در تعطیلات پیش‌رو به سراغش بروید.

Into the Breach

داستان Into the Breach، در آینده روایت می‌شود؛ جایی که انسان‌ها برای مبارزه با موجوداتی که به زمین حمله کرده‌اند، از تجهیزات مکانیکی عظیم‌جثه‌‌ای،‌ هرکدام با خصوصیات منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند. روند بازی در اصل یک استراتژی نوبتی است که باید سعی کنید در قالب مراحل مختلف، نقشه را پاک‌سازی کنید. قسمت‌های مختلف نقشه، تاثیرات متفاوتی روی عملکرد شما خواهند گذاشت و البته این امکان را فراهم می‌کنند تا با کمی خلاقیت، به روش‌های متنوعی نبردهای بازی را پشت سر بگذارید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین بازی های ترسناک برای اندروید و آیفون

Deus Ex: Human Revolution

Deus Ex: Human Revolution بازیکنان را در نقش آدام جنسن به سال ۲۰۲۷ و جهانی سایبرپانکی می‌برد و تجربه اکشن نقش آفرینی درجه‌یکی است که هنوز هم پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال، بعید است آن را بازی کنید و از گیم‌پلی جذابش لذت نبرید. یکی از نکات ارزشمند بازی در کنار داستان و اتمسفر واقعا خوب، بحث آزادی‌عمل و گستردگی بالای مکانیک‌های بازی است که به‌تان اجازه می‌دهد با خلاقیت خودتان بازی را پیش ببرید.

Civilization V

مثل نسخه‌های دیگر این سری، Civilization V هم امکان انتخاب از بین تعداد زیادی از رهبران مشهور تمدن‌های مختلف را برای‌تان فراهم می‌کند و بعد در قالب تجربه‌ای نوبتی، باید سعی کنید در جنبه‌های مختلف پیشرفت کنید و در نهایت به پیروزی برسید. تنوع تمدن‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هرکدام در کنار جذابیت و اعتیادآور بودن خود بازی، Civilization V را به اثری تبدیل کرده‌اند که قطعا و حتما ارزش تجربه خیلی بالایی دارد.

Bayonetta

Bayonetta یک تجربه هک اند اسلش سریع و نفس‌گیر است که در آن با هدایت کاراکتر بایونتا و به‌لطف قابلیت‌های متنوع و گسترده‌ای که بازی در اختیارتان می‌گذارد، ساعت‌ها هیجان خالص از جنس کشتن دشمنان کوچک و بزرگ را پشت سر خواهید گذاشت.

Mass Effect 2

با اشاره به این موضوع، به‌طور دقیق‌تر نسخه‌ای که در فهرست بهترین بازی پی سی دیده می‌شود بازی Mass Effect 2، محصول سال ۲۰۱۰ است که البته به‌عنوان یک پیشنهاد، اگر می‌خواهید به‌سراغش بروید، بهتر است سه‌گانه را به‌صورت کامل تجربه کنید؛ چرا که مس افکت کلا جدا از اینکه یک بازی نقش آفرینی پرجزییات و عالی است، داستان بسیار خوبی هم دارد و برای اینکه بهتر از ماجرا‌های کاپیتان شپرد لذت ببرید، باید کل سه‌گانه را بازی کنید. مخصوصا با در نظر گرفتن اینکه ریمستر سه نسخه اول مس افکت هم به‌زودی منتشر می‌شود و اگر اتفاق بدی برایش رخ ندهد، می‌تواند بهترین گزینه برای تجربه این سه‌گانه برای اولین بار یا تجدید خاطره با آن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *