مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

معرفی بهترین افزونه های اسکرین شات در گوگل کروم

بهترین افزونه های اسکرین شات در گوگل کروم

اسکرین شات گرفتن در مرورگر کروم با انتخاب دکمه PrtScn کیبورد در ویندوز یا  کلیدهای Cmd+Shift+4 در مک کار ساده ای است اما وقتی صحبت از امکان ایجاد ویرایش ها یا وجود دیگر قابلیت ها به میان آید می بایست به سراغ افزونه ها رفت. در این بخش می خواهیم بهترین افزونه های اسکرین شات در گوگل کروم را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین افزونه های اسکرین شات در گوگل کروم را بشناسید

Full Page Screenshot

این افزونه به شما کمک می کند که تنها با یک کلیک از همه صفحه خود اسکرین شات بگیرید. برای این کار پس از نصب Full Page Screenshot، آیکونش را در کنار نوار آدرس خواهید دید. برای گرفتن اسکرین شات کافیست روی آیکون کلیک کنید و منتظر بمانید که صفحه وب توسط این افزونه پیمایش شود. سپس تب جدید باز خواهد شد که در آن می توانید اسکرین شات را به صورت یک تصویر یا PDF دانلود نمایید. همچنین قادر به تغییر فرمت عکس یا تغییر اندازه صفحه PDF خواهید بود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل Troubleshoot در ویندوز

Fireshot

این افزونه نیز هر قابلیتی را که افزونه قبلی داشت، در خودش جای داده است. اما علاوه بر آن Fireshot قادر به گرفتن اسکرین شات از قسمت های انتخاب شده توسط شما نیز است. ضمن اینکه مشکلات افزونه قبلی در رابطه با هدرها و فوترها را ندارد. این افزونه تصاویر را در پوشه پیش فرض خود ذخیره می کند که البته قادر به تغییر آن در تنظیمات خواهید بود. یک نکته قابل ذکر دیگر در رابطه با این افزونه این است که امکاناتی نظیر حاشیه نویسی، برش تصویر و ویرایش عکس را نیز در خود جای داده است. با ایان حال این افزونه کاملا رایگان نیست و برای دسترسی به همه امکانات آن باید از نسخه پولی آن استفاده نمایید.

Gmail Screenshot

بر خلاف اسم این افزونه کاری که آن انجام می دهد تقریبا هیچ ارتباطی با جیمیل ندارد. افزونه Gmail Screenshot نیز یکی دیگر از افزونه های پر کاربرد برای اسکرین شات از گوگل کروم است. کارکرد آن مانند دیگر افزونه هاست. شما ابزارتان را انتخاب می کنید، اسکرین شات می گیرد و کمی ویرایش انجام می دهید و در نهایت آن را ذخیره می کنید. اما یک قابلیت ارائه شده توسط این افزونه تقریبا منحصر بفرد است. اسکرین شات های گرفته شده توسط این افزونه در فضای ابری ذخیره می شوند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش نصب تم در ویندوز 10

بنابراین شما قادر خواهید بود اسکرین شات ها را با یک URL اختصاصی به اشتراک بگذارید. بنابراین شما می توانید یک حساب کاربری ساخته و همه اسکرین شات هایی را که با این افزونه می گیرید در حساب گوگل درایو خود ذخیره نمایید. بیشتر امکانات این افزونه به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است.

YouTube Screenshots

این افزونه هم با اضافه کردن دکمه ای به صفحه وب به شما امکان اسکرین شات گرفتن از آن را می دهد. ضمن اینکه قادر به اسکرین شات از ویدیوهای یوتیوب هم خواهید بود. در اسکرین شات از ویدیوهای یوتیوب فقط فریم های ویدیوی مورد نظر لحاظ خواهد شد و در عکس مورد نظر خبری از کنترل ها پلیر یا دیگر بخش های صفحه وب نخواهد بود. اپلیکیشن YouTube Screenshots هم کاملا رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *