مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

روتر مش جدید تی پی لینک با قابلیت پشتیبانی از وای فای 6

روتر مش جدید تی پی لینک

کمپانی تی پی لینک به عنوان یکی از فعالین حوزه تجهیزات شبکه در طی نمایشگاه CES 2020 از محصول جدید خود رونمایی کرد. روتر مش جدید تی پی لینک قابلیت های منحصر به فردی داشته که یکی از مهمترین آن ها پشتیبانی از تکنولوژی وای فای 6 می باشد.

روتر مش جدید تی پی لینک

روتر مش جدید تی پی لینک از سری محصولات Deco این شرکت می باشد. این محصول جدید در سه رده‌ی سرعت مختلف و با قیمتی بین ۱۸۹/۹۹ تا ۴۴۹/۹۹ دلار اسفند امسال روانه بازار خواهد شد. پشتیبانی از وای‌ فای ۶ در‌ مقایسه‌ با نسل قبلی آن، یعنی وای‌ فای ۵ مهم ترین مزیت این روتر است که باعث می شود تا دستگاههای بیشتری امکان اتصال بطور همزمان به روتر را داشته باشند.

از طرفی روترهای جدید TP-Link از آخرین استاندارد امنیتی WPA 3 نیز پشتیبانی می‌کند. Deco X90 که پیشرفته‌ترین مودم در بین مودم‌های تازه معرفی‌شده تی‌ پی‌ لینک محسوب می‌شود و با قیمت ۴۴۹/۹۹ دلار عرضه خواهد شد، به سیستمی سه‌بانده مجهز است و می‌تواند مساحتی درحدود ۵۶۰ مترمربع را پوشش دهد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی ابزارهای انجام خودکار کارها در ویندوز

به گفته کمپانی تی پی لینک در این روتر از فناوری بک هال استفاده شده، بنابراین می تواند از هر سه باند موجود (یک باند ۲/۴ گیگاهرتزی و دو باند ۵ گیگاهرتزی) برای اتصال به تمامی واحد‌های شبکه بهره ببرد. همچنین از سرعت و پایداری مطلوبی نیز برخوردار است و می‌تواند از ارتباط هم‌زمان ۲۰۰ دستگاه پشتیبانی کند. روتر مش جدید تی پی لینک دارای یک پورت ۲/۵ گیگابایت‌ بر‌ ثانیه WAN است که برای ارتباطات اینترنتی پرسرعت تا یک گیگابایت‌بر‌ثانیه استفاده می‌شود.

دیگر محصولات

از دیگر محصولات جدید تی پی لینک می توان به Deco X60 اشاره کرد که قرار است با قیمت ۲۶۹/۹۹ دلار عرضه شود. اگرچه سیستم سه‌باند ایکس ۹۰ در این محصول نیز استفاده شده است، ایکس ۶۰ پهنای باند کمتری دارد و می‌تواند مساحتی درحدود ۴۶۰ مترمربع را پوشش دهد و قابلیت اتصال هم‌زمان حداکثر ۱۵۰ دستگاه مختلف را دارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در شروع ویندوز

Deco X20 سومین محصول جدید تی پی لینک است که در محدوده‌ی قیمتی بین ۱۸۹/۹۹ تا ۲۶۹/۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. این محصول در‌ مقایسه‌ با ایکس ۹۰ و ایکس ۶۰ توان عملیاتی کمتری دارد و به سیستم دوبانده مجهز است.

هر سه محصول نام برده به‌ منظور جلوگیری از تداخل امواج از رومینگ بین نودهای شبکه و مسیریابی تطبیق‌پذیر و بهبود خودکار بهره می‎‌برند. این روترها با استفاده از اپلیکیشن های اندروید و ios تنظیم و کنترل شده و با دستیارهای صوتی و آمازون سازگاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *