مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

روتر Sila 5G ریزر با باتری قابل‌ شارژ رونمایی شد

روتر Sila 5G ریزر

ریزر یکی از مشهورترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات گیمینگ است. بر همین اساس در طی نمایشگاه CES 2020 از یک روتر مفهومی با قابلیت پشتیبانی از وای فای 6 رونمایی کرد که بطور ویژه برای گیمرها طراحی شده است. روتر Sila 5G ریزر همچنین می تواند از نسل 5 اینترنت شبکه پشتیبانی کند.

روتر Sila 5G ریزر

حدود دو سال پیش یعنی در سال 2018 ، روتر گیمینگ سیلا (Sila) توسط ریزر به بازار عرضه شد. این روتر بی سیم از کیفیت و ثبات بالایی برخوردار بود و گزینه خوبی برای گیمرها بشمار می رفت. Sila 5G نسخه ارتقا یافته نسل قدیمی خود است که با امکانات و قابلیت های بیشتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. روتر جدید ریزر برای تأمین اینترنت کاربر به‌جای استفاده از کابل‌های مرسوم به شبکه‌ی 5G بی‌سیم متکی است.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید شارژر فندکی ؛ نکات مهم را بدانید

روتر Sila 5G ریزر

از ویژگی های چشمگیر این روتر می توان به باتری قابل شارژ آن اشاره کرد. این موضوع باعث می‌شود کاربران بتوانند از روتر موردبحث به‌عنوان هات‌اسپات موبایلی استفاده کرده؛ البته نوعی هات‌ اسپات موبایلی که از چهار درگاه اترنت (Ethernet) بهره می‌گیرد. مدل 5G روتر سیلا همچون مدل معمولی از فناوری ویژه‌ی FasTrack که به‌صورت اختصاصی توسط ریزر ساخته شده است، پشتیبانی می‌کند. در واقع این قابلیت است که باعث کنترل و نظارت بر روی ترافیک اینترنت می شود. در واقع این ابزار ویژه می‌تواند به‌صورت خودکار ترافیک‌های خاصی را در روتر موردبحث تحلیل و آن‌ها را اولویت‌بندی کند.

همانطور که در ابتدا گفته شد ، ریزر از تولید کنندگان مطرح تجهیات گیمینگ است و همیشه در محصولاتش به امکانات ویژه برای گیمرها توجه می کند. در روتر جدید این شرکت نیز حالتی برای گیمرها وجود دارد که Gaming Mode نامیده شده است. در این روتر کاربران م توانند اولویت دستگاههایی که به ان متصل هستند را تعیین کنند. مثلا کاربران می‌توانند کاری کنند که کنسول بازی‌شان برای استفاده از روتر اولویت بالاتری نسبت به رایانه‌ داشته باشد. همچنین امکان اولویت‌بندی اپلیکیشن‌ها به‌صورت تکی یا اولویت‌بندی دسته‌ی خاصی از اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

این مطلب را هم ببینید
فرق هسته های پردازشی اختصاصی با هسته های کورتکس arm دارند

در داخل این روتر شاهد تراشه‌ای خاص به‌نام Hawkeye IPQ8072A هستیم که پردازش‌ها و کارهای مختلف مربوط به وای‌ فای را انجام می‌دهد و پشتیبانی از وای‌فای ۶ را به سیلا 5G می‌آورد. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص قیمت و تاریخ عرضه این محصول منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *