تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ MSI Creator 17 با نمایشگر Mini LED معرفی شد

لپ تاپ MSI Creator 17

MSI به عنوان یکی از برترین برندهای تولیدکننده لپ تاپ در جهان هر ساله با شرکت در نمایشگاه CES محصولات فوق العاده ای را معرفی می کند. به عقیده این شرکت، فناوری دیجیتال خوب می تواند زنگی را بهبود ببخشد ، ام اسآی نیز در همین راستا مشغول فعالیت است. در CES 2020 نیز جای خالی این شرکت حس نشده و لپ تاپ های جدید خود را رونمایی کرد. لپ تاپ MSI Creator 17 یکی از آن هاست که در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

لپ تاپ MSI Creator 17

ویژگی بارز این محصول استفاده از فناوری Mini LED در صفحه نمایش آن است. فناوری Mini LED از نظر کارایی شباهت زیادی به LED‌های کنونی که در تلویزیون‌‌ های LCD و اکثر مانیتورهایی مرسوم دارد. سایز LED در نمایشگر های کنونی تقریبا ۱۰۰۰ میکرون است در حالی که ابعاد آن‌ها در Mini LED به ۲۰۰ میکرون کاهش می‌یابد. از آنجایی که این فناوری در کنترل بهینه تر و ساده تر مناطق نوردهی تاثیر مستقیم دارد، می‌توان انتظار کنتراست و روشنایی بهتری از نمایشگر نسبت به نمونه‌ های مرسوم LED داشت.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های آنالیز شبکه های وای فای

لپ تاپ MSI Creator 17

نمایشگر Creator 17 نیز با بهره بری از فناوری مذکور قادر به تولید روشنایی ۱۰۰۰ نیتی خواهد بود که بسیار بیشتر از لپ‌ تاپ‌ های مرسوم بازار است. علاوه بر آن ۲۴۰ منطقه‌ی نوردهی موضعی (Local Dimming) نیز بهبود کنتراست را با سفید روشن‌تر و مشکی عمیق‌تر در این لپ تاپ MSI ممکن می‌سازد. این لپ تاپ از استاندارد DisplayHDR 1000 پشتیبانی کرده، در نتیجه می تواند دستگاه مناسبی برای تولیدکنندگان محتوای دیجیتال باشد.

نمایشگر 4K این لپ‌تاپ ۱۰۰ درصد فضای رنگی DCI P3 (یک فضای رنگی نسبتا گسترده) را پوشش می‌دهد. در این لپ تاپ می توان درگاه USB نوع C خاصی برای خروجی تصویر 8K مشاهده کرد. هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مشخصات سخت افزاری این دستگاه و قیمت آن منتشر نشده است.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *