ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

روش های تبدیل فرمت MOV به MP4

تبدیل فرمت MOV به MP4

از آنجایی که MP4 محبوب ترین قالب ویدیویی برای تلفن ها، تبلت ها و سایر دستگاه ها است در این بخش می خواهیم روش های تبدیل فرمت MOV به MP4 را به شما عزیزان آموزش دهیم.

تبدیل فرمت MOV به MP4

نرم افزار VLC

VLC Player که به عنوان پخش کننده ی ویدیو شناخته می شود، می تواند فایل هایی را که فرمت آنها MOV است را به MP4 تبدیل کند. پس از نصب این نرم افزار ، آن را باز کرده و روی تب Media کلیک کنید. بعد به قسمت Convert / Save بروید. سپس Add را بزنید و فایلی که می خواهید فرمت آن را تغییر دهید را انتخاب کنید. یا می توانید فایل مورد نظر خود را با کشیدن موس، داخل برنامه بیندازید(درگ کنید). بعد از این کار Convert / Save را انتخاب کنید تا به پنجره ی تغییر فرمت منتقل شوید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین برنامه های ساخت میموجی برای گوشی

تبدیل فرمت MOV به MP4

در این بخش فرمت ویدیو را تعیین کنید (Video – H.265 + MP3 (MP4 . سپس پوشه مورد نظر برای ذخیره ی ویدیو را انتخاب کنید و Start را بزنید تا فرایند تبدیل فرمت انجام شود.

اپلیکیشن Handbrake

پس از دانلود و نصب برنامه ، آن را اجرا کرده و فایل مورد نظر خود را در آن درگ (Drag) کنید یا از طریق گزینه File آدرس فیلم مورد نظر را به آن بدهید. شما همچنین می توانید از طریق گزینه زیر (Open Source) فایل خود را باز کنید. اگر از گزینه File استفاده کردید، آدرس فایل خود را به برنامه بدهید. روی Open کلیک کنید.با استفاده از …Browse مکان فایل نهایی را تعیین کنید.

تبدیل فرمت MOV به MP4

فرمت فایل را انتخاب کنید. (MP4) در آخر روی Start کلیک کنید تا فرایند نغییر فرمت انجام شود.

این مطلب را هم ببینید
معرفی کلید های میانبر واتساپ کامپیوتر و وب

سایت CloudConvert

وارد وب سایت شده و روی Select Files کلیک کنید. آدرس فایل خود را وارد کنید. Open را بزنید. در پنجره ی جدید فرمت مورد نظر خود را انتخاب کنید. Start Converting را برای شروع تغییر فرمت بزنید. سپس صبر کنید تا تغییر فرمت انجام شود و از طریق دکمه Download آن را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.

سایت Online-convert

وارد سایت شده و گزینه Choose Files را انتخاب کنید.(همچنین میتوانید فایل را در مستطیل سبز درگ کنید) در پنجره ی باز شده، آدرس فایل مورد نظر را وارد کنید و Open را بزنید. برای شروع تغییر فرمت Start converting را کلیک کنید.

تبدیل فرمت MOV به MP4

منتظر بمانید تا فایل مورد نظر آپلود شده و تغییر فرمت انجام شود. اگر این کار تکمیل شد، با تصویر زیر مواجه خواهید شد. Download را برای ذخیره ویدیو کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *