مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

روش های جلوگیری از اتمام حجم اینترنت

جلوگیری از اتمام حجم اینترنت

اتمام سریع حجم اینترنت یکی از معضلات کاربران ایرانی است، زیرا قیمت بالای حجم اینترنت باعث افزایش مخارج کاربران در این زمینه می‌گردد. اگر شما هم از زود تمام شدن حجم اینترتتان کلافه شده اید پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا روش های جلوگیری از اتمام حجم اینترنت را بشناسید.

جلوگیری از اتمام حجم اینترنت

اتصال به Wi-Fi

بهتر است گوشیتان را تنظیم کنید که وقتی خانه یا سر کار هستید (البته اگر وای فای داشتید) به Wi-Fi وصل شوید. اغلب رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ برای جلب مشتری وای فای رایگان می‌گذارند. می‌توانید از وای فای آن‌ها هم استفاده کنید. همین یک کار ساده باعث می‌شود که اتمام حجم اینترنت گوشیتان را به تاخیر بیندازید و از طرفی مصرف باتری گوشی هم کمتر می‌شود؛ چه چیزی بهتر از اینترنت مجانی!

بررسی استفاده از داده ها (Data Usage) در تنظیمات

خوب است بررسی کنید که چه برنامه هایی بیشتر از همه از اینترنت استفاده می کنند. برای اینکار وارد بخش زیر شوید: تنظیمات (Settings)  > استفاده از داده‌ها (Data Usage) > استفاده از داده سلولی (Cellular data usage). در این بخش برنامه‌هایی را می‌بینید که در حال استفاده از اینترنت گوشی هستند و باعث اتمام حجم اینترنت می‌شوند. هرکدام را که نخواستید غیر فعال کنید یا طوری تنظیمشان کنید که از داده تلفن همراه استفاده نکنند؛ برای مثال وقتی به وای فای وصل می‌شوید کار کنند.

این مطلب را هم ببینید
قابلیت جدید اپلیکیشن Gradient و تشخیص نژاد و قومیت کاربران

بررسی اپلیکیشن شبکه های اجتماعی

تقریبا می‌توان گفت برخی از تنظیمات برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ، تلگرام و غیره) اینترنت زیادی را مصرف می‌کنند و باعث به اتمام رسیدن حجم اینترنت می‌شوند. برای مثال برنامه گوگل پلاس (Google +) با ویژگی «بکاپ گیری خودکار» مقدار زیادی از اینترنت را می‌خورد. یا مثلا فیسبوک علاوه بر اینکه حجم زیادی از اینترنت را مصرف می‌کند، با نشان دادن مداوم نوتیفیکشن‌ها باعث مصرف باتری گوشی هم می‌شود.

برای حل این مشکل می‌توانید به بخش تنظیمات اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی گوشیتان بروید. بررسی کنید که به طور اتوماتیک چیزی دانلود نشود یا حداقل زمانی که به وای فای وصل می‌شوید کار کنند. همگام سازی گوشی همراه را به جای هر 15 دقیقه یکبار، روی چند ساعت یکبار تنظیم کنید.

این مطلب را هم ببینید
لپ‌تاپ‌های گیمینگ MSI GP75 با جدیدترین سخت افزارهای روز

ایجاد محدودیت برای تماشای عکس و ویدئو

دانلود تمامی عکس ها و ویدیوها در اینترنت حجم زیادی از اینترنت شما را مصرف می کند. بنابراین سعی کنید هنگام استفاده از داده تلفن همراه کمتر فیسبوک، پینترست، اینستاگرام و توییترتان را چک کنید یا آن را بگذارید برای وقتی که به Wi-Fi وصل می‌شوید.

غیر فعال کردن برنامه های به روز رسانی خودکار

بزرگترین موردی که باعث می‌شود پیام دلخراش اتمام حجم اینترنت را روی گوشی ببینید، برنامه‌هایی هستند که به طور خودکار به روز رسانی می‌شوند. مطمئن شوید گوگل پلی گوشی اندرویدی‌تان روی به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها تنظیم نباشد.

کاهش استفاده از بازی های آنلاین

درست است که این بازی ها محبوبیت زیادی دارند ، اما باید بدانید که نیاز به اینترنت زیادی دارند. با توجه به روند طولانی بازی و اتصال طولانی مدت به اینترنت، می‌توان گفت دلیل اصلی اتمام حجم اینترنت گوشیتان این مورد می‌تواند باشد. اگر می‌خواهید مقدار اینترنت کمتری مصرف کنید و طبیعتا پول بیشتری ذخیره سازید، کمتر بازی کنید؛ به همین راحتی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *