مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

روش های حذف اطلاعات شخصی از اینترنت

حذف اطلاعات شخصی از اینترنت

حریم شخصی کاربران در اینترنت همیشه از مقوله‌های بسیار مهمی بوده که متاسفانه بسیاری از افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند. حفظ اطلاعات شخصی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نباید اجازه داد این اطلاعات در اینترنت و فضای مجازی منتشر شود؛ اما در صورتی که این اطلاعات را در اینترنت به صورت خواسته یا ناخواسته در اختیار دیگران قرار داده‌اید، می‌توانید با روش هایی اقدام به حذف اطلاعات شخصی از اینترنت کنید.

حذف اطلاعات شخصی از اینترنت

از گوگل بخواهید اطلاعات شما را حذف کند

از آنجا که استفاده از  سرویس‌های گوگل برای رفع نیازهای مختلف در بین کاربران اینترنت بسیار رایج است، پس حذف اطلاعات شخصی از این سرویس‌ها می‌تواند حریم شخصی شما را تا حد زیادی در دنیای مجازی تامین کند. برای این کار به این لینک بروید و فرم مربوطه را بعد از لاگین کردن در حساب کاربری گوگل خود پر کنید. صرف نظر از مکان فعلیتان، از گوگل بخواهید تا جستجوهای منسوخ شده خودتان را حذف کند. شرط انجام این کار قدیمی بودن اطلاعات مذکور است. با انجام مراحل بالا تمام تاریخچه جست و جو‌های شما باید از گوگل حذف شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ریست تنظیمات فتوشاپ به چند روش مختلف

حذف اطلاعات شخصی از اینترنت

اقدام به حذف حساب کاربری و حذف اکانت بازی‌های خود کنید

این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف و بازی هایی که نیاز به ساخت حساب کاربری دارند بسیار رایج است. با حذف حساب کاربری خود از برنامه های مختلف می توانید اقدام به حذف اطلاعات شخصی از اینترنت کنید. شاید یادمان نیاید که در چه سایت‌هایی ثبت نام کردیم، اما سایت‌های معروف و پر استفاده را حتما به خاطر داریم. یاهوو، گوگل، فیسبوک و … سایت‌های معروفی هستند که می‌توانید برای حذف حساب کاربری از آن‌ها شروع کنید.

وبسایت یا وبلاگ خود را حذف کنید

اگر یک وبسایت شخصی دارید و یا وبلاگی را بر روی یکی از سرویس‌های آنلاین وبلاگ نویسی ساخته‌اید، اطلاعات شما بر روی حساب کاربری شما وجود دارد و باید اقدام به حذف حساب کاربری کنید. نکته مهم اینجاست که اگر بلاگ یا وبسایت شما عمومی باشد، احتمالا اطلاعات آن بر روی سایت Archive.org وجود دارد؛ که هنوز راه رسمی برای حذف اطلاعات از این سایت معرفی نشده است. مورد دیگر این است که اطلاعات خود را از روی سایت‌های تبلیغی، آمارگیر و پلاگین‌های مختلف نیز پاک کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سایتهای دانلود زیرنویس فیلم

اقدام به حذف حساب کاربری خود در فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های پرداختی کنید

اگر در ایت هایی مثل آمازون عضو شده اید، خوب است بدانید که این سایت ها اطلاعات زیادی از شما در حساب کاربری‌تان دارند. حتی ممکن است اطلاعات کارت‌های اعتباری شما در این سایت‌ها موجود باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم سری به اینگونه سایت ها زده و اکانت خود را حذف کنید.

 

1 دیدگاه در “روش های حذف اطلاعات شخصی از اینترنت

  1. فرهاد گفت:

    درود بر شما روش پاک کردن حساب کاربری از مراکز خرید مثل داروخانه های انلاین ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *