اخبار تکنولوژی

رونمایی از گوشی جدیدی با کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی

کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی

امروز می خواهیم بیشتر درباره ی گوشی جدید با کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی صحبت کنیم. اکوسیستم گوشی های هوشمند در دو قطبی راحت اپل و گوگل مستقر شده است. اولی به دلیل ارائه حریم خصوصی قوی به کاربران iOS، اما آزادی انتخاب کمتر و دستگاه‌های کمتر با قیمت‌های بالاتر معروف است، در حالی که اندروید گوگل کمی انتخاب بیشتر و انتخاب بسیار گسترده‌تری از دستگاه‌ها را ارائه می‌دهد. اگر می خواهید بیشتر درباره ی کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی تا انتها با ما همراه باشید.

گوشی های هوشمند کشویی چه گوشی هایی هستند؟

هیچ تلفن محکمی برای کسانی که هم حریم خصوصی قوی و هم کنترل کامل بر عملکرد دستگاه خود را می خواهند، وجود ندارد، بنابراین سایت خبری اندروید و انجمن XDA Developers یکی از آن ها را ساخته است.

کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی

آزادی کامل: این تلفن هوشمند که Pro1-X نامیده می‌شود، از سیستم‌عامل منبع باز Lineage OS استفاده می‌کند، طعمی از اندروید که گزینه‌های سفارشی‌سازی و حفظ حریم خصوصی را افزایش می‌دهد. اما این تلفن می تواند سیستم عامل های دیگری را نیز اجرا کند. برای طرفداران لینوکس، Pro1-X همچنین اولین گوشی هوشمند با مشخصات بالا است که از سیستم عامل Ubuntu Touch OS پشتیبانی می کند. و شاید بهتر از همه، یک صفحه کلید فیزیکی کشویی دارد. نه آن چیزی که در بلک بری پیدا می‌کردید، اما به نوعی که قبلاً در Nokia 9000 Communicator می‌دیدید. دارای کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی نیز هست.

اگرچه سیستم عامل اندروید زیربنایی به دلیل ماهیت خود منبع باز و قابل سفارش سازی است، در طول سال ها این پروژه به طور فزاینده ای از نسخه دارای مجوزی که Google توزیع می کند جدا شده است و به لطف وابستگی بیشتر به مجموعه برنامه های خود، به طور موثر به قفل شدن ادامه می دهد. نسخه تجاری اندروید نیز به‌روزرسانی‌های منظم را از گوگل دریافت می‌کند. آن را به برنامه های اختصاصی گوگل اضافه کنید و جایگزینی آن با نسخه های جایگزین اندروید دشوار است (فقط از هواوی بپرسید). هدف Pro1-X دادن سطحی از آزادی است که در هیچ جای دیگری ارائه نمی شود.

این مطلب را هم ببینید
ایرباد اسپرت اپن بوز رونمایی شد

این گوشی ها تا چه حد آزادی به شما ارایه می دهند؟

سخت‌افزار خوب: ​پروژه‌های مشابه دیگری که به دنبال ارائه یک جایگزین مستقل و بدون تأثیر اپل و گوگل هستند، وجود دارند، اما گوشی‌ها از نظر مشخصات و کیفیت پایین هستند. واقعاً اینجاست که Pro1-X از بقیه متمایز است. چیزی که آن ها را متمایز کرده است کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی است.

چیزهای زیادی برای دوست داشتن در اینجا وجود دارد، Pro1-X مبتنی بر F(x)tec Pro 1 موجود است، یک گوشی هوشمند ساخته شده توسط F(x)tec مستقر در لندن. این گوشی با صفحه کلید فیزیکی QWERTY خود که از پشت به بیرون می‌چرخد، برای علاقه‌مندان به صفحه‌کلید طراحی شده است. این دستگاه دارای پردازنده قدیمی‌تر اسنپدراگون 835 است، اما XDA نسخه‌های آن را با ارتقاء رم و حافظه داخلی از 6 و 128 گیگابایت به ترتیب به 8 و 256 گیگابایت سفارشی‌سازی کرد. علاوه بر این، Pro1-X دارای رادیو FM، اسلات کارت SD (!)، NFC، حسگر اثر انگشت، خروجی HDMI و بلندگوهای استریو دوگانه است. صفحه نمایش 5.9 اینچی FHD AMOLED با لبه های خمیده است و هیچ بریدگی وجود ندارد!

چگونه می توان این گوشی ها را تهیه کرد؟

انگیزه کمتر برای فروش: Pro1-X یک گوشی جالب برای کسانی است که ماهیت اختصاصی iOS و Android را دوست ندارند. هر دوی این شرکت‌ها در تئوری از انتخاب کاربر پشتیبانی می‌کنند و ادعای اعتبارنامه حریم خصوصی دارند، اما در نهایت انگیزه‌های سود اجتناب‌ناپذیری دارند که تصمیمات آنها را دیکته می‌کند. وقتی انگیزه ها از بین رفت، یک سیستم عامل کاملاً باز می تواند آزادی بی نظیری را ارائه دهد. بنابراین بهتر است کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی را طوری تنظیم کنید که موثر عمل کند.

مانند دسترسی به خط فرمان که در آن کاربران می توانند مستقیماً به تلفن های خود دستور دهند تا اجرا شود. از آنجایی که Lineage OS و Ubuntu Touch کاملاً متن باز هستند، هیچ شرکتی در گوشی تعبیه نشده است که شما را به استفاده از برنامه‌هایی که می‌تواند داده‌ها را حذف کند، تشویق کند.

انگیزه‌های پشت آن هرچه که باشد، Pro1-X واقعاً یک انتخاب جالب در دنیای امروزی است که حفظ حریم خصوصی به نگرانی بزرگ‌تری تبدیل کرده است و مردم گزینه‌های کمی برای انتخاب دارند. و این بازگشت به ریشه های دنیای محاسباتی است که همیشه تحت تأثیر سرمایه داری نبوده یا به اربابانش وابسته نبوده است.

این مطلب را هم ببینید
بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران

Pro1-X برای مدت محدودی از طریق Indiegogo قابل خرید است و پس از آن برای همیشه از بین می رود. قیمت آن 899 دلار است، اگرچه XDA 100 دستگاه اول را با قیمت 639 دلار در این لینک به فروش می رساند. و بله، Pro1-X یک شارژر در جعبه دارد.

آیا انتخاب های بهتری وجود دارد؟

گوشی های دارای کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی یک انتخاب عالی برای شما است. BlackBerry Key2 نسبت به مدل قبلی خود چندین پیشرفت را ارائه می دهد. کیبورد فیس لیفت شد و دارای کلیدهایی است که 20 درصد بزرگتر از کلیدهای KEYone هستند. کلید سرعت جدید نیز وجود دارد، یک کلید اختصاصی در سمت راست پایین صفحه کلید که به شما امکان می دهد به سرعت به هر برنامه ای که می خواهید، از هر کجا که در حال حاضر روی صفحه هستید، بپرید.

مشخصات Key2 شامل دو سنسور 12 مگاپیکسلی در پشت، پردازنده Qualcomm Snapdragon 660 و 6 گیگابایت رم است که دو برابر حافظه KEYone است. شما همچنین می توانید حداقل 64 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشید، اگرچه برخی از نسخه های فروخته شده در خارج از ایالات متحده می توانند 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی دریافت کنند.

سخن پایانی

بنابراین گوشی های دارای کیبورد کشویی و چیپ دیمنسیتی خدمات زیادی را ارایه می دهد. همچنین یک باتری 3500 میلی آمپری در داخل آن وجود دارد. همچنین برخی از ویژگی‌های امنیتی نرم‌افزار عالی مانند ویژگی Private Locker وجود دارد که می‌توانید عکس‌ها، فایل‌ها، فیلم‌ها و حتی برنامه‌ها را درون آن قرار دهید. شما فقط می توانید با اثر انگشت، پین یا رمز عبور به این بخش از تلفن دسترسی داشته باشید. به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال گوشی با حریم شخصی بالا هستید همین را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *