اخبار تکنولوژی

کلاب هاوس امکان گوش دادان به مکالمات را به نسخه وب اضافه کرد

مکالمات کلاب هاوس

امروز می خواهیم بیشتر درباره ی مکالمات کلاب هاوس صحبت کنیم. جدیدترین برنامه شبکه اجتماعی که باید وجود داشته باشد Clubhouse نام دارد. این یک برنامه فقط برای آیفون است که به شما امکان می دهد مکالمات صوتی با سایر کاربران را میزبانی کنید و به آنها بپیوندید. نکته این است که در حال حاضر فقط با دعوت نامه این مکالمه امکان پذیر است، اگرچه در نهایت برای هر کسی که به مکالمه بپیوندد این برنامه باز می شود. اگر می خواهید بیشتر درباره ی مکالمات کلاب هاوس بدانید تا انتها با ما همراه باشید.

کلاب هاوس چیست؟

Clubhouse در آوریل 2020 به عنوان یک برنامه iOS راه اندازی شد. این شبکه به عنوان یک “نوع جدید شبکه مبتنی بر صدا” توصیف شده است. اخیراً پس از اینکه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با پیوستن به برنامه Good Time در برنامه ظاهر شد، محبوبیت زیادی پیدا کرد تا در مورد مریخ، میم ها و تبدیل شدن به یک گونه چند سیاره ای صحبت کند.

از آنجایی که فقط صوتی است و از دوربین شما استفاده نمی کند، Clubhouse امیدوار است که نگران “تماس چشمی، لباسی که می پوشید یا جایی که هستید” نباشید. می‌توانید در حین انجام هر کاری از برنامه استفاده کنید. چه در حال تا کردن لباس‌ها یا رفت و آمد باشید و چه کارهای دیگر. و چون هیچ تایپ و ارسال ضربه‌ای وجود ندارد، تمام لحن، عطف و احساسات شما باید به دقت از طریق صدا منتقل شوند. مکالمات کلاب هاوس امکانات جدید هم اضافه خواهد کرد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، تا دسامبر 2020، کلاب هاوس 600000 کاربر داشت. از آنجایی که ورود به این برنامه فقط از طریق ارسال دعوت‌نامه است، نمی‌توانید به سادگی برنامه را از اپ استور اپل دانلود کرده و ثبت‌نام کنید. یا آن را نصب و باز کنید، اگر این برنامه را نصب کنید فقط  به شما امکان می دهد علاقه خود را ثبت کنید و یک دسته رزرو کنید. از آن نقطه، همه کاربران علاقه مند را به یک پست وبلاگ می فرستد و توضیح می دهد که چرا باید منتظر دعوت باشند.

کلاب هاوس چگونه کار می کند؟

از آنجایی که Clubhouse به مکانی برای ملاقات، گفتگو و به اشتراک گذاشتن ایده ها معروف است، این برنامه بسیار ابتدایی است. این به شما امکان می‌دهد «اتاق‌هایی» ایجاد کنید و به آنها بپیوندید. جایی که می‌توانید در یک تماس کنفرانسی با دیگران چت کنید. شما نمی توانید عکس، فیلم یا حتی متن را به اشتراک بگذارید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که صحبت کنید. کاربران نیز می‌توانند در هر زمان به تماس بپیوندند و آن را ترک کنند. وقتی برنامه را باز می‌کنید، فهرستی از «اتاق‌ها» و همچنین فهرستی از بخش ها را در هر اتاق خواهید دید. بنابراین مکالمات کلاب هاوس می تواند بسیار لذت بخش باشد.

این مطلب را هم ببینید
چین یک پهپاد در حد و اندازه «نبوغ» ناسا معرفی کرد

می‌توانید با ضربه زدن روی آن به اتاق بپیوندید. همه آنها برای ورود یا خروج شما باز هستند. Clubhouse از کاربران می خواهد که مکالمات مختلف را بررسی کنند. شما به عنوان یک مخاطب وارد هر اتاق می شوید. اگر می‌خواهید صحبت کنید، «دستتان را بلند می‌کنید» و سپس سخنرانان می‌توانند انتخاب کنند که شما را دعوت کنند. اتاق های باشگاه اغلب توسط کارشناسان، افراد مشهور، سرمایه گذاران خطرپذیر، روزنامه نگاران و غیره میزبانی می شود. شما همچنین می توانید یک اتاق برای خود ایجاد کنید.

کلاب هاوس می گوید که ناظران را نیز برای اطمینان از اینکه این پلتفرم مکانی برای آزادی بیان و همچنین گفتگوهای سالم است، استخدام کرده است.

نحوه عضویت در کلاب هاوس

سازندگان Clubhouse می گویند که قصد دارند این برنامه را بسازند تا همه از آن استفاده کنند و تلاش می کنند تا آن را در سریع ترین زمان ممکن در دسترس قرار دهند. این یک برنامه انحصاری نیست. در حال حاضر فقط در نسخه بتا است، زیرا نسخه عمومی هنوز آماده نیست. Clubhouse می‌گوید که می‌خواهد جامعه خود را به آرامی رشد دهد تا اطمینان حاصل کند که “افراد خراب نمی‌شوند، ترکیب جامعه را متنوع نگه می‌دارد و به ما امکان می‌دهد محصول را در حین رشد تنظیم کنیم”. بنابراین مکالمات کلاب هاوس بسیار مفید عمل کرده است.

به خاطر همه اینها، نمی توانید به راحتی به Clubhouse بپیوندید. این فقط برای دعوت است، بنابراین هر کسی که می‌خواهد بپیوندد باید توسط شخصی که قبلاً یک حساب دارد وارد شود. می توانید برنامه را دانلود کنید، یک دسته رزرو کنید و نام خود را در لیست انتظار قرار دهید، اما پس از آن باید منتظر بمانید.

این مطلب را هم ببینید
اولین رندرهای لپ تاپ گلکسی بوک پرو2 360 سامسونگ افشا شد

آیا Clubhouse برنامه اندروید دارد؟

نه هنوز. پل دیویدسون، مدیرعامل کلاب هاوس، گفته است که این برنامه در نهایت برای همه، از جمله کاربران اندروید، باز خواهد شد. و آن ها هم می توانند مکالمات کلاب هاوس را تجربه کنند.

چرا همه در مورد آن صحبت می کنند؟ کلاب هاوس، علیرغم اینکه فقط یک استارت آپ 10 ماهه است، طبق گزارشات، در حال حاضر یک میلیارد دلار ارزش دارد. بسیاری از افراد برجسته سیلیکون ولی، از ایلان ماسک گرفته تا مارک زاکربرگ، در هفته‌های اخیر در تماس‌های کلاب‌هاوس صحبت کرده‌اند و علاقه به این اپلیکیشن را افزایش داده‌اند. حتی اپرا وینفری هم از آن استفاده کرده است.

تنها در چند هفته، Clubhouse که به اعضا امکان میزبانی و پیوستن به اتاق‌های گفتگوی صوتی را می‌دهد، از 600000 به 10 میلیون کاربر فعال افزایش یافته است، ارزش 100 میلیون دلاری به دست آورده و میزبان برخی از رهبران فکری برتر جهان است. بنابراین شما می توانید به تازگی از طریق مکالمات کلاب هاوس از طریق نسخه وب نیز استفاده کنید و به مکالمات گوش کنید، این ویژگی جدیدی است که کلاب هاوس برای شما ترتیب داده است.

به دلیل آگاهی روزافزون، محبوبیت و رابط کاربری به سبک چت Clubhouse، برندهای علاقه مند به ایجاد جوامع بیشتر کنجکاو می شوند که چگونه می توانند از آن در استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با مکالمات کلاب هاوس آشنا کنیم. اما از آنجایی که Clubhouse هنوز فقط از طریق دعوت کاربر می پذیرد و برای کاربران اندروید در دسترس نیست، بسیاری از بازاریابان برای اولین بار در حال حاضر وارد سیستم می‌شوند. و مانند هر برنامه جدید رسانه های اجتماعی، یادگیری در مورد همه ویژگی های Clubhouse و تلاش برای رسیدن به اولین پذیرندگان آن می تواند کمی سخت باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *