ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

ساده ترین ترفندهای ویندوز 10 که از آنها بی خبرید

ساده ترین ترفندهای ویندوز 10

ویندوز 10 در حال حاضر جدیدترین سیستم عامل ساخته شده توسط کمپانی بزرگ مایکروسافت محسوب می شود. این سیستم عامل نسبت به نسخه های پیشین در بخش های زیادی از جمله رابط کاربری پیشرفت کرده است. ویندوز 10 ترفندهای آشکار و پنهان و قدیمی و جدید زیادی دارد که ممکن است از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید؛ حتی ممکن است کاربران حرفه‌ای نیز از این ترفندها اطلاعی نداشته نباشند. در این بخش می خواهیم ساده ترین ترفندهای ویندوز 10 که از آنها بی خبرید را آموزش دهیم.

ساده ترین ترفندهای ویندوز 10

اجرای یک پنجره جدید از برنامه‌ها با Shift + click taskbar icon

اگر برنامه Word یا مرورگر در حال اجرا است و به یک پنجره جدید از آن نیاز دارید، کافی است دکمه Shift شیفت را پایین نگه دارید و بر روی آیکون آن در نوار وظیفه کلیک کنید تا یک پنجره جدید از آن اجرا شود. همچنین شما می‌توانید همین کار را از طریق رفتن بر روی برنامه مورد نظر و فشردن دکمه میانی ماوس انجام بدهید.

این مطلب را هم ببینید
وضعیت اینترنت 5G در ایران

ویژگی Shake یا لرزش

بدون شک این ویژگی باعث تعجب شما خواهد شد. اگر در نظر دارید همه برنامه‌ها یا پنجره‌های باز را کمینه کرده و تنها یک برنامه را روی صفحه نگه دارید، کافی است روی نوار عنوان پنجره مورد نظر کلیک چپ ماوس را پایین نگه داشته و پنجره را چند مرتبه به سمت چپ و راست تکان دهید، مشاهده خواهید کرد که همه پنجره‌های باز بسته می‌شوند. برای بیشینه کردن پنجره‌ها نیز همین کار را تکرار کنید.

 اسنپ کردن پنجره‌ها از طریق صفحه‌کلید

از طریق صفحه‌کلید نیز می‌توانید پنجره‌ها را به حالت استاندارد چینش کنید. برای این منظور کلیدهای windows + Right Arrow را فشار دهید تا یک پنجره به سمت راست و Windows + Left Arrow را برای چینش یک پنجره در سمت چپ فشار دهید. از ترکیب کلیدهای مکان‌نمای دیگر برای دستیابی به چینش‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی پردازنده 129000hk core i9 از max m1

اجرای Task Manager با CTRL + Shift + Esc

با ترکیب کلیدهای CTRL + Shift + Esc می‌توانید سریعاً برنامه Task Manager را در ویندوز 10 را اجرا کنید.

اجرای برنامه‌ها به صورت Run as administrator

با ترکیب CTRL + Shift + click می‌توانید برنامه‌ها را با مجوزهای سرپرست سیستم یا همان Run as administrator اجرا کنید. برای این کار کافی است دکمه‌های CTRL + Shift را پایین نگه دارید و بر روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *