مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش حذف اکانت گوگل ، پس از مرگ!

آموزش حذف اکانت گوگل

حضور گوگل در زندگی ما به سرعت در حال رشد است. شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که پس از مرگ تلکیف حساب‌ها و اکانت‌های آنلاین شما مثل ایمیل، فیسبوک، اینستاگرم و… چه میشود؟ آیا بعد از مرگ شما کسی میتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند و یا مثلا آن ها را ویرایش کند؟ درست است که تصور مرگ اصلا خوشایند نیست اما مرگ اجتناب ناپذیر است و دیر یا زود بالاخره سراغ همه‌ی ما خواهد آمد. خوب است بدانید که در این حالت گوگل هوایتان را خواهد داشت. در این بخش می خواهیم به آموزش حذف اکانت گوگل هنگامی که به آن دسترسی نداریم بپردازیم.

آموزش حذف اکانت گوگل

با استفاده از ابزار Inactive Account Manager در گوگل امکان پیکر بندی حساب‌ کاربری وقتی که مورد استفاده نیست وجود دارد. برای استفاده از آن مراحل زیر را طی کنید:

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین فلگ های مرورگر کروم

وارد حساب گوگل‌تان شوید و به My account بروید. بر روی Personal info & privacy کلیک کنید.

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا Inactive Account Manager  را پیدا کنید. بر روی Change this setting کلیک کنید. بر روی Start کلیک نمایید تا پروسه‌ی حذف خودکار حساب گوگل‌تان آغاز شود.

اولین قدم انتخاب مدت زمانی است که در صورت استفاده نکردن گوگل باید حساب شما را غیر فعال در نظر بگیرد. این زمان می‌تواند بین 3 تا 18 ماه باشد. همچنین شما باید شماره تلفن، آدرس ایمیل و ایمیل بازیابی هم به گوگل بدهید. گوگل از این اطلاعات برای برقراری ارتباط با شما قبل از پاک کردن حساب استفاده می‌کند. برای ادامه روی Next کلیک کنید. پس از آن شما می‌توانید تا 10 مخاطب را انتخاب کنید که به آنها اطلاع رسانی شود. می‌توانید اجازه دهید که آن‌ها اطلاعات گوگل‌تان را دانلود کنند. همینطور می‌توانید برای کسانی که در مدت غیر فعالی‌تان ایمیل ارسال می‌کنند، پاسخ خودکار تنظیم کنید. این تنطیمات اختیاری هستند.

این مطلب را هم ببینید
مایکروسافت استور جدید در نسخه وب با زبان طراحی ویندوز 11 در دسترس قرار گرفت

بر روی Next کلیک کنید. آخرین و مهم‌ترین قدم، پیکربندی حساب گوگل‌تان برای حذف خودکار است. دکمه‌ی کشیدنی که نوشته yes, delete my inactive Google Account را بکشید تا روشن شود. بر روی Review Plan کلیک کنید. پس از آن نگاهی به تنظیمات حساب غیر فعال‌تان بیندازید و بر روی Confirm plan کلیک کنید تا این تنظیمات را دائمی کنید. گوگل یک ماه قبل از پاک کردن حساب‌تان با شما ارتباط برقرار می‌کند و حساب گوگل‌تان ۳ ماه بعد از اینکه غیرفعال تلقی شد به طور خودکار پاک خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *