اخبار تکنولوژی

ساعت هوشمند گوگل احتمالا با نام پیکسل واچ راهی بازار می شود

ساعت هوشمند گوگل

ساعت هوشمند گوگل تحت عنوان پیکسل واچ به زودی روانه ی بازار خواهد شد. این محصول اولین ساعت هوشمندی است که کمپانی گوگل تولید می کند. شایعات مختلفی مبنی بر این موضوع وجود دارد که شرکت گوگل قصد دارد تا ساعت هوشمند پیکسل واچ و گوشی هوشمند پیکسل 6A را به صورت همزمان و با هم منتشر بکند. این ساعت هوشمند که دارای اسم رمز (روهان) می باشد، در رنگ های مختلف از جمله خاکستری، سیاه و طلایی تولید می‌ شود که به زودی روانه بازار خواهند شد.

اطلاعات به دست آمده از این محصول نشان می دهد که این ساعت‌ هوشمند دارای 32 گیگابایت حافظه ی داخلی می باشد که این مقدار از حافظه، دو برابر حافظه ی گلکسی واچ 4 سامسونگ است و مانند سری اپل واچ 7 می باشد. که ویژگی مهم و قابل توجهی است. زیرا هر چقدر که میزان حافظه ی داخلی یک ساعت بیشتر باشد، خریداران آن نیز بیشتر خواهند بود. گوگل این ساعت را با علامت تجاری پیکسل واچ به دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا ارسال کرده است. در توضیحات این محصول برای دفتر ثبت اختراع نوشته شده است که این نام برای دسته بندی ساعت هوشمند و همچنین لوازم و اقلام همراه آن مانند بند و یا قاب در نظر گرفته شده است‌.

ساعت هوشمند گوگل

بر اساس شایعات و گزارش‌ های مختلفی که به آن ها اشاره کردیم، یکسری مشخصات و ویژگی ها برای این ساعت هوشمند گوگل در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن می پردازیم تا شما بتوانید شناخت دقیقی از این محصول کسب کنید.

مشخصات پیکسل واچ

بر اساس همین شایعات اولین ساعت هوشمند گوگل یا همان پیکسل واچ، دارای صفحه دایره ای بدون حاشیه می باشد. که جلوه ای بسیار شیک، ساده و زیبا دارد.

طبق انتظار و توقعی که از این محصول می رود این ساعت باید دارای سنسور ضربان قلب و دیگر ویژگی های موجود در دستگاه های شرکت فیت‌ بیت باشد. چون گوگل در سال 2021 شرکت فیت بیت را خریداری کرده است. پس باید ویژگی های موجود در دستگاه های تولید شده توسط این شرکت، در ساعت هوشمند گوگل نیز باشند.

این مطلب را هم ببینید
هزینه لغو سفر برای مسافران اسنپ به صورت آزمایشی فعال شد.

شاید برخی از ویژگی های این ساعت با دستگاه‌ های فیت‌ بیت یکی باشد. اما قیمت ساعت هوشمند گوگل گران تر از دستگاه‌ های فیت‌ بیت خواهد بود و می توانید این محصول را یکی از اصلی ترین رقیب های اپل واچ به شمار بیاوریم.

درمورد قسمت های نرم افزاری این ساعت نیز ذکر شده است که این دستگاه به احتمال خیلی بالا از Wear OS 3 استفاده و پشتیبانی خواهد کرد.

مشخصات پیکسل واچ

گوگل بیش از 20 بند متنوع و مختلف را برای این ساعت در نظر گرفته است. تا هر کسی طبق سلیقه ای که دارد، رنگ بند مورد نظر خودش را انتخاب کند. حتی این تنوع در رنگ سبب می شود تا بتوانید با استایل های متفاوت، بند های متنوع و متفاوتی را طبق رنگ هر استایلی که دارید انتخاب کنید. این ویژگی نیز جزو ویژگی های بسیار مهم و قابل توجه ساعت هوشمند گوگل به حساب می آید. این ویژگی برای خریداران و مشتری ها جذابیت بسیار بالایی خواهد داشت.

در قسمت لبه سمت راست این ساعت یک عدد دکمه ی چرخان برای کنترل رابط کاربری وجود دارد. یک بریدگی میکروفون نیز در لبه سمت چپ این ساعت هوشمند دیده می شود. علاوه بر سنسور کنترل ضربان قلب، که به آن اشاره کردیم، سنسور های دیگری در پیکسل واچ وجود دارند، سنسور های مهمی مانند گام شمار و….

یکی دیگر از شایعاتی که در مورد مشخصات ساعت هوشمند گوگل وجود دارد، این است که یک مسیر یکپارچه گوگل مپس روی تصاویر تبلیغاتی آن وجود دارد. این تصویر به معنی این است که کاربران مختلف می توانند از این ساعت در حیطه ی مسیریابی هم استفاده کنند و به جای استفاده از نرم افزارهای مختلف مانند مپ در گوشی، بتوانند با کمک ساعت خود به مسیریابی بپردازند.

زمان انتشار و معرفی پیکسل واچ

جان پروسر، نام فردی می باشد که به افشای اطلاعات دستگاه های آینده پرداخته است. همین فرد اذعان داشت که کمپانی گوگل قصد دارد برای اولین بار ساعت هوشمند خود را در تاریخ 26 می (5 خرداد) معرفی و منتشر بکند. در نتیجه تاریخ پنجم خرداد ماه را باید، تاریخ رونمایی از ساعت هوشمند گوگل به حساب بیاوریم. که البته تا این تاریخ نیز مدت زیادی باقی نمانده است و بسیار نزدیک می باشد.

این مطلب را هم ببینید
ساعت هوشمند شیائومی واچ کالر 2 معرفی شد

ساعت هوشمند گوگل

به احتمال خیلی زیاد این تاریخ درست می باشد. چون کنفرانس سالانه ی گوگل I/O در همین ماه انجام می شود. البته گوگل باید توجه بکند که برای انتشار این ساعت برخی از موانع نظارتی که بر سر راه قرار دارد را برطرف کند. برای مثال، این ساعت هنوز در پایگاه کمیسیون ارتباطات فدرال و بلوتوث SIG هنوز ثبت و دیده نشده است. این دلیل می تواند ما را برای باور این خبر که شاید این ساعت در خرداد ماه منتشر شود، مردد کند. چون رفع این مانع نظارتی کمی زمان بر خواهد بود. اما در نهایت همه چیز را باید به گوگل سپرد. تا در هفته های آتی اطلاعاتی را از این محصول و از ساعت هوشمند گوگل به ما ارائه کند.

سخن پایانی

همان طور که می دانید گوگل به عنوان قدرتمند ترین موتور های جستجو شناخته می شود که نرم افزار های بسیار زیادی را نیز تحت پوشش خود قرار داده است. اکنون که این کمپانی دست به تولید محصولاتی از جمله ساعت هوشمند گوگل زده است، باید اشاره بکنیم که این کمپانی به زودی تبدیل به قدرتمند ترین قطب تولید محصولات تکنولوژی خواهد شد.

این ساعت که اولین ساعت هوشمند تولید شده توسط گوگل محسوب می شود، دارای ویژگی های مثبت زیادی است و جزو ساعت های پر کاربرد محسوب می شود. این ساعت علاوه بر طراحی و ساخت ارگونومیک، دارای ویژگی های نرم افزاری مثبتی می باشد که آن را تبدیل به محصولی موفق کرده است. این اطمینان را به شما خواهیم داد که این محصول به پر فروش ترین محصولات تولید شده توسط گوگل تبدیل می شود و خریداران زیادی را در سراسر جهان به خود اختصاص خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *