مقالات اینترنت و شبکه

آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی گوگل

آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی گوگل

گوگل یکی از ابزارهای کاربردی در زندگی هر فرد محسوب می شود که نمی توان کاربردی بودن آن را در زندگی نادیده گرفت. اما قطعا کاربران دوست دارند که در گوگل با فضای جدیدی رو به رو شوند که خاص تر باشد. به این ترتیب مدتی است که شاهد یک ایده جدید هستیم که آن هم چیزی جز  آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی گوگل است. این طراحی و ایده جدید که گوگل به صورت آزمایشی قصد پیاده کردن آن را دارد، در اصل به این صورت است که منوی بالای صفحه به سمت چپ انتقال داده می شود.

 آزمایش طراحی جدید توسط موتور جستجوی گوگل  

از آن جایی که گوگل به یک ابزار کاربردی و مهم در زندگی هر فرد تبدیل شده است، از نظر کاربران این که بتوانند با یک طراحی جدید در گوگل رو به رو شوند، یک ایده جالب است. بنابراین مدتی پیش، گوگل آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی خود را آغاز کرد. در این طراحی، همانطور که ذکر شد، منوهای بالای صفحه که شامل Videos و Images و غیره است، به سمت چپ صفحه انتقال پیدا کرده است. شاید تصور می کردید که قرار است با یک طراحی عجیب و غریب تر رو به رو شوید، ولی چنین ریسکی نیز قابل انجام نیست.

آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی گوگل

 

دلیل آن هم این است که بیشتر کاربران به طراحی همیشگی و یکنواخت گوکل عادت کرده اند و آن را دوست دارند و ممکن است دست بردن زیاد در طراحی مرورگر گوگل، ایده چندان پرطرفداری نباشد. به این ترتیب در حال حاضر اگر به روی دسکتاپ خود، از موتور جستجو استفاده می کنید، در نوار پایین ممکن است گزینه هایی را مشاهده کنید که به شما اجازه دسترسی به نتایج متنی سطح وب را به محتواهای بیشتری می دهد. جالب است بدانید که این گزینه ها با توجه به متنی که جستجو می کنید، تغییر پیدا می کنند.

آیا استفاده از طراحی جدید موتور جستجوی گوگل برای همه کاربران امکان پذیر است؟

با توجه به نتایجی که به دست آمده است، فعلا امکان استفاده از آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی گوگل برای همه کاربران وجود ندارد. به این ترتیب اینطور که ذکر شده، تنها تعداد محدودی از کاربران می توانند به این طراحی جدید دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند. با این وجود همچنان انتظار می رود که این تغییر و طراحی جدید، به مرور برای همه کاربران فعال شود و همه بتوانند شاهد چنین رویکرد و ایده جدیدی در گوگل باشند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل آپدیت نشدن آنتی ویروس ESET NOD32

با این وجود، این تنها یک آزمایش است که ممکن است در حد یک آزمایش باقی بماند. چرا که گوگل هنوز خبری در رابطه با زمان انتشار آن به صورت رسمی اعلام نکرده است. به این ترتیب این آزمایش برای برخی فعال و برای برخی کاربران هنوز رونمایی نشده است. بنابراین ممکن است به طور کلی گوگل از این طراحی استفاده کند و آن را در دسترس همگان قرار دهد و یا آن را به حالت قبل بازگرداند. چرا که تصور می کند کاربران جستجوگر،گوگل را در همان طراحی قدیمی بیشتر می پسندند.

این خبر ممکن است برای برخی کاربران جذاب، و برای برخی دیگر نا امید کننده باشد. چرا که عده ای به طراحی قدیمی گوگل عادت کرده و با آن اخت گرفته اند و تصور اینکه قرار است با طراحی جدیدی رو به رو شوند، برای آن ها سخت است. ولی به نظر می رسد این طراحی برای بیشتر کاربران مورد تایید قرار بگیرد، چرا که گوگل مدت هاست که به دنبال ایده جدیدی نبوده و این می تواند یک شگفتی و یک تغییر عالی و به روز در عصر تکنولوژی برای کاربران باشد که جای خوشحالی دارد.

ویژگی های طراحی جدید موتور جستجوی گوگل  

شاید فکر کنید که تنها انتقال پیدا کردن آیکن ها به قسمت چپ گوگل هیچ تنوعی ندارد و فرقی به حال کاربران نمی کند. در صورتی که اینطور نیست و این طراحی باعث شده که کاربران راحت تر بتوانند جستجو های خود را در گوگل انجام دهند. به این صورت که با منتقل شدن این آیکن ها گزینه های فیلم و عکس و سایر اکنون بزرگ تر شده اند و با فونت بزرگ تری در دسترس قرار دارند. پس فضای بیشتری را اشغال می کنند. در نتیجه کاربر راحت تر می تواند جستجوهای خود را مشاهده کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش افزایش سرعت وای فای روتر

آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی گوگل

ویژگی های طراحی جدید موتور جستجوی گوگل

این طراحی به این شکل است که گوگل به صورت پیش فرض چهار گزینه اضافی را در کنار گزینه All برای کاربر فعال می کند و به او نشان می دهد. این گزینه وابسته به عبارتی که جستجو می کنید، کاملا متفاوت است و زمانی که برای مثال گزینه هتل را جستجو می کنید، گزینه نقشه برای شما نشان داده خواهد شد. همچنین با جستجوی گزینه کروم بوک، می توانید به گزینه های خرید دسترسی داشته باشید که این جستجوی شما را قطعا از زمان گذشته راحت تر می کند و سریع تر می توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، لازم به ذکر است که در پایین این پنج گزینه، دکمه ای را تحت عنوان more مشاهده می کنید که چهار گزینه دیگر را برای کاربران فعال می کند. در طراحی قدیمی، زمانی که جستجو می کردید، نتایج به دست آمده و زمان صرف شده برای آن، در بالای نتایج و زیر خط جدا کننده گزینه های عکس و … قرار می گرفت. ولی در آزمایش طراحی جدید موتور جستجوی گوگل این بخش به بالای خط و در کنار دکمه Tools انتقال پیدا کرده است.

در این زمان وقتی به روی این دکمه کلیک می کنید، دو فیلتر با یک انیمیشن نرم جای تعداد نتایج جستجو را می گیرند. این تغییری که در موقعیت ایجاد شده است، موقعیت نتایج جستجو را بیشتر به سمت مرکز صفحه متمایل می کند که باعث می شود فضای کافی برای پنل به سمت چپ وجود داشته باشد. در این طراحی، کادر جستجو را نیز کمی در سمت راست مشاهده می کنید که محل قرار گیری آن با نتایج جستجو تراز می شود. بر خلاف تصور شما این طراحی، شما را شگفت زده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *