کیف و کوله پشتی

راهنمای خرید چمدان

خرید چمدان

خرید چمدان جزو اقداماتی می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در نتیجه باید به بهترین نحو انجام شود. برای رفتن به مسافرت اولین چیزی که به آن نیاز پیدا می‌ کنیم، یک چمدان مناسب می باشد. داشتن یک چمدان مناسب کمک می‌ کند تا بتوانید تمامی وسایل سفر را با خیال راحت درون آن قرار دهید و هیچ نکته ی نگران کننده ای وجود نخواهد داشت‌. چمدان ها نیز دارای انواع بسیار مختلفی می باشند و از تنوع بالایی برخوردار هستند که هر یک از این انواع کاربرد خاص خودشان را دارند.

سایت پایاتل ارائه دهنده ی انواع چمدان ها با کیفیت های مناسب در برند های متنوع و معتبر جهانی می باشد. به همین منظور چمدان های مختلفی را عرضه می کند که شامل چمدان های مخصوص کودکان مانند: چمدان سایز متوسط Frozen, چمدان سایز متوسط Hello kitty, مجموعه سه عدی چمدان کودک minios و غیره می باشد. علاوه بر این، چمدان های بزرگ را نیز در رنگ ها، طرح ها و برند های متنوعی عرضه می کند که عبارتند از: چمدان پلی کربنات Fashion، چمدان برزنتی چلینی، چمدان های والنتیو رودی و….

ویژگی های یک چمدان مناسب

برای خرید چمدان باید از ویژگی های یک چمدان مناسب، آگاهی داشته باشید تا بدین ترتیب بتوانید خریدی موفق را تجربه کنید. در ادامه قصد داریم که به ذکر این ویژگی ها بپردازیم:

خرید چمدان

چرخ دار باشد:

یکی از مهم‌ ترین مزیت‌ های هر چمدانی دارا بودن چرخ می باشد. چون چرخ دار بودن یک چمدان کمک می کند تا شما بتوانید به آسانی آن را حمل کنید. برای مثال برای استفاده در فرودگاه، ترمینال و مکان های مختلف می توانید به آسانی و بدون سختی چمدان را حمل کنید.

وقتی که یک چمدان پر باشد ممکن است که وزن سنگینی داشته باشد و حمل کردن  آن کار آسانی نیست. در نتیجه چرخ دار بودن چمدان این کار را برای شما به مراتب آسان تر خواهد کرد و نیازی نیست که وزن زیادی را برای حمل چمدان متحمل شوید. پس در پروسه ی خرید چمدان به این نکته نیز دقت کافی داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید کیف مناسب لپ تاپ

جا دار بودن:

درست است که چمدان ها سایز بندی های مختلفی دارند، اما هر چمدانی در هر سایزی باید فضای مناسب را درون خود داشته باشد تا بتوان انواع وسایل و لباس ها را با نظم و ترتیب مناسبی در چمدان جای داد.

برای مثال جمع آوری لباس‌ها و لوازم سفر در کوله‌ پشتی موجب می‌ شود که یک بی نظمی اتفاق بیفتد. و نمی‌ توان به خوبی لباس ها را مرتب کرد. ولی در چمدان به علت این که فضای مناسب تری حاکم است و قسمت‌ های مختلفی برای هر بخش از وسایل وجود دارد، می توان با نظم خوبی لباس و اقلام سفر را جمع آوری کرد.

کیفیت و دوام بالا:

اگر جزو افرادی هستید که بسیار زیاد به مسافرت می پردازید و چمدان جزو یکی از اقلام مهم زندگی شما به شمار می‌ آید، باید سعی کنید که چمدان هایی را بخرید که با کیفیت هستند. پس برای خرید چمدان هرگز این نکته را فراموش نکنید. بدین ترتیب دیگر نگران خراب شدن چرخ های چمدان و یا شاهد پارگی و خرابی در بدنه ی چمدان نخواهید بود. در نتیجه می توانید با خیالی راحت طی سال ها و به صورت مداوم از چمدان خود استفاده کنید.

چمدان هایی که بدنه ی نرمی دارند برای حمل و نقل با دست بسیار مناسب هستند و از این نظر نکته ی مثبتی محسوب می‌ شود. اما چمدان هایی که بدنه ی آن ها سخت است همچنان گزینه بهتر و با کیفیت تری برای خرید می باشند. چون لوازم درون آن ها بهتر جای می‌ گیرد و دارای امنیت بیشتری است. چون چمدان به داخل فرو نمی‌ رود و این که معمولاً چمدان های سخت از مواد دست سازی مانند پلی کربنات تهیه شده‌اند که این مواد به دوام و کیفیت چمدان‌ ها می افزاید.

داشتن دسته ی مقاوم

حتما برای خرید چمدان به دسته ی آن توجه ویژه ای داشته باشید. این که دسته یک چمدان مقاوم و با کیفیت باشد نکته ی بسیار مهمی محسوب می‌ شود. چون شکسته‌ شدن دسته‌ های چمدان جزو مرسوم ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر چمدانی اتفاق بیفتد. پس اگر می خواهید که هرگز با چنین اتفاقی رو به رو نشوید، چمدانی را تهیه کنید که دسته ی مقاوم و با کیفیتی داشته باشد. معمولاً چمدان هایی که دو میله ای هستند مقاومت بیشتری نسبت به چمدان‌های تک میله ای دارند.

این مطلب را هم ببینید
راهنمای خرید کیف دوربین

خرید چمدان

زیپ روان و با کیفیت:

در خرید چمدان توجه به زیپ آن نیز جزو نکته های مهمی محسوب می شود که هرگز نباید از آن غفلت کرد. در بسیاری از موارد پیش می‌ آید که به آسانی زیپ چمدان‌ ها می شکنند و ممکن است که خسارت زیادی به شما وارد بکنند. شکسته شدن زیپ یک چمدان نشان می‌ دهد که آن چمدان از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. علاوه بر این، برخی از چمدان ها زیپ های بسیار سختی دارند که اصلاً به صورت روان باز و بسته نمی شوند و ممکن است که برای شما دردسر ایجاد کنند. پس دقت داشته باشید که علاوه بر کیفیت و مقاومت زیپ، به روان بودن آن نیز دقت کنید.

سیستم قفل و امنیت:

چمدان هایی که دارای سیستم قفل می باشند به مراتب از چمدان هایی که از این سیستم بهره نمی‌ برند مناسب تر هستند. معمولا چمدان هایی که جنس نرم تر دارند قفل را به وسیله ی زیپ می‌ بندند و بدین ترتیب امنیت مناسبی دارند. اما چمدان هایی که جنس سخت‌ تر دارند معمولا دارای قفل خودکار هستند.

قیمت مناسب:

در خرید چمدان شاید کیفیت و مواردی که ذکر کردیم نکات مهمی به حساب بیاید. اما قیمت نیز جزو نکات بسیار مهمی محسوب می شود. امروزه اکثر افراد به دنبال اقلام با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستند. پس توجه شود که یک چمدان در کنار کیفیت خوبی که دارد، باید از قیمت مناسبی نیز بهره ببرد. بدین ترتیب فروش بهتری را نیز تجربه خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *