بازی و سرگرمی

سونی از ظاهر ps5 و ps5 دیجیتال رونمایی کرد

ps5 و ps5 دیجیتال

سونی شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی است، که در زمینه تولید لوازم الکترونیکی، صنعت بازی‌های ویدئویی و تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم، همچنین ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کند. همانطور که احتمالا می دانید ، پلی استیشن ، کنسول بازی محبوب این کمپانی معتبر است. در دقایق پایانی رویداد ps5 که چند شب گذشته برگزار شد ، سونی از ظاهر ps5 و ps5 دیجیتال رونمایی کرد.

ظاهر ps5 و ps5 دیجیتال

رویداد «آینده گیمینگ» سونی از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد جمعه ۲۳ خرداد آغاز شد و در جریان آن، شاهد نمایش بازی‌های مختلف کنسول پلی استیشن 5 بودیم. در پایان این نمایش همچنین سونی بالاخره از ظاهر کنسول پلی استیشن 5 هم رونمایی کرد. اما این پایان کار نبود و یکی از نکات جالب این رونمایی، به معرفی مدل دیجیتالی پلی استیشن 5 مربوط می‌شد؛ مدلی که بدون دیسک درایو عرضه خواهد شد و انتظار می‌رود که قیمت آن هم پایین‌تر از قیمت پلی استیشن 5 باشد.

این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Zooba

ps5 و ps5 دیجیتال

طبق اعلام سونی کنسول تاریخ عرضه پلی استیشن 5 در تعطیلات ۲۰۲۰ خواهد بود. سونی متاسفانه قیمت پلی استیشن 5 را هنوز اعلام نکرده است اما طبق شایعات قیمت احتمالی پلی استیشن 5 مابین ۴۵۰ دلار تا ۶۰۰ دلار خواهد داشت. سونی همچنین باری دیگر پشتیبانی از اجرای بازی‌های پلی استیشن 4‌ روی کنسول پلی استیشن 5 را به‌لطف قابلیت Backward Compatibility تایید کرد. طبق اعلام مارک سرنی، معمار ارشد پلی استیشن 5، کنسول جدید پلی استیشن دارای مشخصات فنی زیر خواهد بود:

  • پردازنده مرکزی (CPU): پردازنده شخصی‌سازی شده Zen 2 با هشت هسته و فرکانس متغیر 3.5 GHz
  • پردازنده گرافیکی (GPU): پردازنده گرافیکی با معماری شخصی‌سازی شده RDNA 2، قدرت ۱۰.۲۸ ترافلاپس و ۳۶ واحد محاسباتی (CU) با فرکانس متغیر ۲.۲۳ گیگاهرتز
  • حافظه: ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و ۲۵۶ بیتی
  • پهنای حافظه: ۴۴۸ GB/s
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی: ۸۲۵ گیگابایت SSD شخصی‌سازی شده
  • فضای ذخیره‌سازی خارجی قابل ارتقا: درگاه SSD از نوع NVMe
  • پشتیباتی از هارد اکسترنال USB
  • درایو نوری: درایور بلوری 4K UHD
این مطلب را هم ببینید
معرفی و بررسی بازی Little Nightmares 2

در این رویداد فقط از رنگ سفید این کنسول رونمایی شد و مشخص نیست که آیا طرح‌ دیگری نیز از پلی استیشن 5 وجود دارد یا خیر اما طرفداران در فضای مجازی طرح اولیه مشکی آن را قرار داده‌اند که بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *