مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

شرایط استخدام در گوگل چیست؟

شرایط استخدام در گوگل

تقریبا همه ما هر روز از سرویس‌های مختلف گوگل استفاده می‌کنیم. «گوگل» (Google)، شرکتی با سهامی عام است که در زمینه جستجوی اینترنتی، رایانش ابری و تبلیغات سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت توسط لری پیج و سرگی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد و در مقطع دکترا تحصیل می‌کردند. هدف گوگل از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و دسترس‌ پذیر کردن آن‌ها برای عموم» بود. شاید برای فعالین حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر ، کار کردن در این کمپانی غول پیکر ، رویایی دست نیافتنی باشد. سالان تعداد زیادی از برنامه‌نویسان و مهندسان و مدیران ارشد سراسر دنیا ، درخواست استخدامی خود را به این شرکت ارسال می کنند. گوگل همواره در لیست برترین کارفرمایان جهان قرار دارد و به طور کلی، جزو انتخاب­‌های اول متقاضیان استخدامی به حساب می­‌آید. اما سوال اینجاست، شرایط استخدام در گوگل چیست؟

شرایط استخدام در گوگل

لازم نیست فردی خاص باشید

شما باید رهبری‌کردن را بدانید

توانایی مدیریت و رهبری ، یکی از ویژگی های بارز کارمندان گوگل است. لازو باک در‌این‌ زمینه خاطرنشان می‌کند وقتی افراد برای مدیریت گروه استخدام می‌شوند، آن‌ها مجبورند در گوگل از معنای کلیشه‌ای رئیس‌بودن فاصله بگیرند و از ایده اعضای تیم نیز پشتیبانی کنند. همچنین باید بتوانند بررسی کنند چگونه بهترین بهره‌وری از تیم خود را به‌دست آورند.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ های جدید لنوو معرفی شدند

شرایط استخدام در گوگل

سخت‌گیر و اهل چالش

گوگل به دنبال کارکنانی است که می‌توانند در خارج از یک شعاع معین، فکر کنند و راه حل­‌های نوآورانه‌ای برای مشکلات مطرح نمایند. به طور خاص در مراحلی از آزمون­‌های گوگل، متقاضیان در شرایط چالشی قرار خواهند گرفت که باید ایده­‌ها و راه‌حل‌­های آنی خود را در لحظه بیان کنند.

Googleyness

آیا با اصطلاح Googleyness آشنا هستید؟ این همان چیزی است که یک متقاضی استخدام در گوگل، می‌­تواند خودش را به مرز آمادگی برساند. درواقع، این اصطلاح به این موضوع اشاره می‌کند که چقدر در کارکردن با دیگران خلاق هستید و می‌توانید کار گروهی انجام دهید و با فرهنگ شرکت کنار بیایید.

هوشمند باشید

البته این موضوع بر کلیه فعالین حوزه آی تی مشهود است که در دنیای تکنولوژی می بایست با پیشرفت روزافزون فناوری، اطلاعات افراد نیز بروزرسانی شود.  مثلا دانش و مهارت فنی برنامه­‌نویسی با زبان­‌های روز دنیا را داشته باشند یا خیلی سریع دانش و مهارت خود را به روز کنند. در واقع  گوگل به دنبال کارمندانی است که علاقمند به یادگیری باشند و بتوانند ایده‌­های جدیدشان را به عمل تبدیل کنند.

این مطلب را هم ببینید
روش های تبدیل فایل OGG به MP3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *