مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت

عدم اتصال به اینترنت

این روزها با افزایش تجهیزات هوشمند منازل، پلتفرم های بازی آنلاین و خدمات ویدیو و خلاصه اپلیکیشن های ارتباط اجتماعی و غیره؛ داشتن یک اتصال اینترنت قوی در منزل اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از متداول ترین مشکلاتی که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند، مشکل عدم اتصال به اینترنت می باشد. خصوصا زمانی که سیگنال قوی و باثبات وجود دارد اما خبری از اتصال به اینترنت نیست. مشکلات متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند دسترسی شما به اینترنت با مشکل روبرو شده و ناگهان ارتباط شما با شبکه جهانی قطع شود. اگر این مشکل مربوط به شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت شما نباشد، پس خودتان باید اقدام به رفع آن کنید. پس با ما همراه باشید با مقاله ای در خصوص آموزش رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت!

آموزش رفع مشکل عدم اتصال به اینترنت

روتر و مودم خود را ریبوت کنید

یک قانون کلی در دنیای کامپیوتری ها وجود دارد و ان هم این است که هر گاه با مشکلات سخت افزاری مواجه شدید، اولین کاری که می توانید انجام دهید ریبوت و شروع به کار مجدد آن است. در ورد روتر نیز این قانون صادق است. این کار محتوای حافظه روتر و مودم را تخلیه و نوسازی کرده و با پاکسازی محتوای انباشته شده در پس زمینه همه چیز را نو آغاز می‌کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تنظیمات رنگ مانیتور در ویندوز ۱۰

به شبکه درست متصل شوید

اطمینان حاصل کنید که دستگاه وای‌فای شما سعی نمی‌کند تا به شبکه‌ای غیر از شبکه مورد نظر شما و یا به یک تکرار کننده امواج وای‌فای که به درستی پیکربندی نشده است متصل شود. برای بررسی این موضوع بخش تنظیمات وای‌فای را روی دستگاه خود باز کرده و نام شبکه‌ای که قصد اتصال به آن را دارید را بررسی کنید. گاهی پیش می آید که گسترش دهنده‌های وای‌فای از نامی‌ مشابه با نام روتر شما استفاده می‌کنند.

مطمئن شوید که یک آدرس آی‌پی دریافت کرده‌اید

از دیگر مواردی که باعث عدم اتصال به اینترنت می شود، این است که روتر شما نمی‌تواند به خدمات دهنده اینترنت (ISP) شما متصل شود. در این حالت روتر شما یک آدرس آی‌پی معتبربرای دسترسی به اینترنت نخواهد داشت.

برای بررسی این موضوع:

  1. به رابط تحت وب تنظیمات روتر خود وارد شوید. در اغلب روترها می‌توانید با وارد کردن آدرس http://192.168.1.1 یا https://192.168.2.1 در نوار آدرس مرورگر وب خود این کار را انجام دهید.
  2. بخش تنظیمات تحت عنوان Status یا Network Status را پیدا کنید.
  3. ببینید آیا یک آدرس آی‌پی عمومی‌ معتبر به روتر شما اختصاص پیدا کرده است. اگر هیچ عددی را برای آدرس آی‌پی در بخش Status مشاهده نمی‌کنید یا همه اعداد صفر است، نشان دهنده آن است که روتر شما هیچ آدرسی از خدمات دهنده اینترنت دریافت نکرده است. در چنین شرایطی باید موضوع را با خدمات دهنده مطرح کنید.
این مطلب را هم ببینید
راههایی برای افزایش امنیت وای فای

یک سرور DNS دیگر را امتحان کنید

ممکن است داده های سرور DNS شما دچار آسیب شده یا این سرور به طور موقت از دسترس خارج شده باشد. در این حالت پر سرعت ترین سیگنال ها هم سودی برایتان نخواهند داشت. چاره کار پیدا کردن آدرس یک سرور DNS دیگر و استفاده از آن است.

فیلترینگ آدرس مک را بررسی کنید

اعمال تنظیمات فیلترینگ آدرس مک در روتر از دیگر مواردیست که می تواند باعث بروز مشکل عدم اتصال به اینترنت شود. برای برطرف کردن این مشکل باید بخش مربوط به تنظیمات آدرس مک در روتر را بررسی کرده و در صورتی که آدرس مک دستگاه مورد نظر شما در این فهرست نیست آن را اضافه کنید و یا کلا تنظیمات فیلترینگ آدرس مک را غیرفعال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *