اخبار تکنولوژی

شمار دستگاههای مبتنی بر ویندوز ۱۰ از مرز ۱میلیارد عبور کرد

دستگاههای مبتنی بر ویندوز ۱۰

یکی از محبوب ترین نسخه های ویندوز که با وجوذ باگ های مختلف ، بسیار مورد توجه کاربران در سراسر جهان قرار گرفته است ، ویندوز 10 می باشد. بر اساس آمار منتشر شده ، تعداد دستگاههای مبتنی بر ویندوز ۱۰ بیش از یک میلیارد در جهان می باشد.

دستگاههای مبتنی بر ویندوز ۱۰

ردموندی‌ها از زمان عرضه‌ی ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵، به‌دنبال رسیدن به چنین دستاوردی بودند. مقام‌های مایکروسافت تخمین می‌زدند در سال ۲۰۱۷، به آمار یک‌میلیارد دستگاه فعال و مجهز به ویندوز ۱۰ برسند؛ اما توقف پشتیبانی از ویندوزفون و بی‌علاقگی کاربران ویندوز ۷ به جایگزینی ویندوز ۱۰ باعث شد چنین دستاوری تا سال ۲۰۲۰ طول بکشد.

ویندوز ۱۰ به محبوب‌ترین پلتفرم دسکتاپ در دنیا تبدیل شده است و همان‌طور‌که ارقام نشان می‌دهد، بیش از یک‌میلیارد دستگاه فعال در دنیا از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. جالب است بدانید با اینکه پشتیبانی از ویندوز ۷ در دنیا به‌اتمام رسیده است، این سیستم‌عامل هنوز ۳۰۰ میلیون کاربر دارد. در‌حال‌حاضر، ویندوز ۱۰ در بیش از ۲۰۰ کشور دنیا استفاده می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
نسل سوم ایرباد Beoplay E8 با شارژدهی 35ساعته معرفی شد

پس از عرضه ویندوز ۱۰، کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که انتظار دارد در عرض سه سال شمار گجت‌های مجهز به این سیستم‌عامل به ۱ میلیارد برسد که پس از شکست ویندوز فون در برابر اندروید و iOS، زمان‌بندی مربوط به این هدف را تغییر داد. روی هم رفته مایکروسافت پس از گذشت کمتر از ۵ سال از عرضه ویندوز ۱۰ توانسته به این موفقیت برسد.

در همین رابطه باید خاطرنشان کنیم که چند ماه قبل پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ به پایان رسید و هزاران کاربر پس از این خبر تصمیم گرفته‌اند به ویندوز ۱۰ مهاجرت کنند. همچنین باید بگوییم که همین مهاجرت در نخستین رشد بازار کامپیوترهای شخصی بعد از سال ۲۰۱۱ تاثیرگذار بوده است. مایکروسافت اعلام کرده است ویندوز ۱۰ آخرین سیستم‌عامل از سری ویندوز خواهد بود و تاکنون نیز بر این ادعای خود پافشاری کرده‌ است. باید دید آخرین سیستم‌عامل ویندوز در آینده چه دستاوردهای جدیدی برای مایکروسافت خواهد داشت.

این مطلب را هم ببینید
بررسی گوشی شیاومی لایت 11 5G NE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *