مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

طریقه عملکرد کیبورد مکانیکی سرفیس نئو روی صفحات لمسی

کیبورد مکانیکی سرفیس نئو

مایکروسافت، شرکت کامپیوتری آمریکایی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشینگتن، ایالات متحده آمریکا قرار دارد. محصولات این شرکت، همیشه و همه جا از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. یکی از آنها تبلت سرفیس نئو است. به تازگی مایکروسافت سند جدیدی در خصوص عملکرد کیبورد مکانیکی سرفیس نئو بر روی صفحات لمسی منتشر کرده است.

کیبورد مکانیکی سرفیس نئو

دکمه های مکانیکی این صفحه کلید به گونه ای طراحی شده اند که در صورت فشرده شدن، فشار را به نمایشگر لمسی منتقل می کند. این کیبورد به شکل چرخشی قسمتی از مانیتور دوم را پوشانده و فضای باقی مانده را به تاچ بار تبدیل می کند. پتنت این صفحه کلید سال 2018 تحت عنوان «صفحه کلید مکانیکی پوششی برای نمایشگر لمسی» ثبت شده و در توضیحات آن آمده که فشار دکمه های فیزیکی را از طریق پشت کیبورد به نمایشگر لمسی منتقل می کند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تقویت صدای هدفون

کیبورد مکانیکی سرفیس نئو

هرچند تجربه صفحه کلید مجازی به خوبی صفحه کلید مکانیکی نیست. اما مایکروسافت برای حل این مشکل سرفیس نئو را به کیبورد فیزیکی قابل استفاده در صفحه لمسی مجهز کرده است. گوشی سونی اریکسون P800 که حدوداً 18 سال پیش به بازار عرضه شد، از سیستم مشابهی بهره می برد. این گوشی درب تاشویی داشت که با قرارگیری روی نمایشگر لمسی، فشار دکمه ها را به صفحه نمایش منتقل می کرد. ردپای چنین سیستمی را اوایل دهه 80 میلادی و در جوی استیک مکانیکی کامپیوتر 8 بیتی اسپکتروم (Spectrum) نیز می توان دید.

این ایده کاربردهای فراوانی دارد. به عنوان مثال می توان به کمک پلاستیک های شفاف، صفحه کلید دارای نور پس زمینه را شبیه سازی کرد یا برخی از کلیدها را به کمک شکاف بین آنها هایلات کرد. سرفیس نئو و سرفیس Duo در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد. انتظار می رود مایکروسافت در آینده نزدیک و در کنفرانس توسعه دهندگان خود اطلاعات بیشتری از سرفیس نئو منتشر کند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین شبیه ساز های اندروید برای کامپیوتر در سال 2021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *