مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

مایکروسافت مجبور به انتشار بروزرسانی جدیدی برای ویندوز 7 شد

بروزرسانی جدیدی برای ویندوز 7

کمتر از یک ماه است که از انتشار خبر پایان عمر ویندوز 7 می گذرد اما مایکروسافت مجبور به نقض حرف خود شده است. این کمپانی پس از انتشار نسخه KB4534310 ، متوجه یک باگ امنیتی شده است که مجبور به اصلاح و ارائه بروزرسانی جدیدی برای ویندوز 7 شده است.

بروزرسانی جدیدی برای ویندوز 7

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که به‌روزرسانی KB4534310 دارای باگی بوده که باعث می‌شود تصویر زمینه رایانه هنگام استفاده از گزینه Stretch به صورت یک صفحه ساده مشکی نمایش داده شود. به عبارت دیگر، مایکروسافت اشکالی را در آخرین آپدیت امنیتی خود برای ویندوز 7 کشف کرده و این یعنی پشتیبانی از این سیستم عامل افسانه‌ای هنوز متوقف نشده است!

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

بعد از نصب‌ KB4534310، ممکن است زمانی‌که می‌خواهید تصویر پس‌زمینه‌ی خود را به حالت «کشیده» تغییر حالت دهید، این تصویر با تصویری تمام‌سیاه جایگزین شود.

این مشکل زمانی مشاهده خواهد شد که کاربر بخواهد تصویر پس زمینه را به حالت «کشیده» تغییر دهد و در سایر حالت‌ها مشکلی ندارند. پیش از این گفته شده بود که مایکروسافت به‌روزرسانی بعدی را تنها در اختیار سازمان‌هایی قرار خواهد داد که با پرداخت هزینه خواهان تمدید پشتیبانی از نسخه‌های ویندوز 7 خود شده‌اند. اما با بروز این مشکل وجهه‌ی این شرکت دچار خدشه شد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش حذف پسورد فایل PDF

در واقع مایکروسافت باید بین تأیید کردن نقصی که کاربران برای رفع آن باید پول پرداخت کنند یا تاییدنکردن آن تصمیم‌گیری می‌کرد. به‌همین‌دلیل، با اینکه مایکروسافت در ابتدا اعلام کرد مشغول کار روی راه‌حل این نقص است و تنها سازمان‌ هایی می‌توانند از این راه‌ حل استفاده کنند که به‌روزرسانی‌های امنیتی قابل‌تمدید (ESU) را خریده باشند، ناگهان تصمیم خود را تغییر داد.

انتشار به‌روزرسانی‌ برای رفع نقص محصولاتی که مایکروسافت آن‌ها را از چرخه‌ی سرویس‌دهی خود خارج کرده، نامعمول است و در اغلب موارد، کاربران باید به‌روزرسانی‌های ESU را بخرند. این به‌روزرسانی‌ها برای کسب‌و‌کارهایی که همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند، ۲۵ یا ۵۰ دلار هزینه دربر خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *