تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

علائم خراب شدن پاور کامپیوتر را بشناسید

علائم خراب شدن پاور کامپیوتر

پاور کامیپوتر از اصلی‌ترین قطعاتی است که در داخل کیس قرار دارد و وظیفه آن برق‌رسانی به کامپیوتر است. گاهی عوامل داخلی یا بیرونی متعددی باعث ایجاد مشکل در پاور می‌شوند و آن را ضعیف می‌کنند. در این بخش قصد داریم علائم خراب شدن پاور کامپیوتر را برای شما عزیزان عنوان کنیم.

علائم خراب شدن پاور کامپیوتر

کامپیوتر به هیچ وجه بوت نمی شود

اگر منبع تغذیه قطع شده باشد، به عنوان قطب مرکزی انرژی سیستم شما، کامپیوتر نمی‌تواند شروع به کار کند. اما یک کامپیوتر به اصطلاح مرده همیشه به معنای خراب بودن پاور آن نیست و شاید این مشکل از کابل برق یا مادربرد کامپیوتر باشد.

کامپیوتر به صورت ناگهانی خاموش یا روشن می شود

روشن نشدن کامپیوتر یا خاموش شدن ناگهانی آن می‌تواند یکی از نشانه‌های خرابی پاور کامپیوتر باشد. اگر در طول روشن شدن کامپیوتر یا استفاده از آن کامپیوتر شما به ناگهان خاموش شود، به احتمال خیلی زیاد پاور کامپیوتر شما از کار افتاده است. اگر خاموش شدن کامپیوتر شما در صورت فشار شدید، به عنوان مثال در هنگام بازی یا رمزگذاری ویدیو اتفاق بیافتد، باید بسیار مراقب و هوشیار باشید. این اتفاق زمانی می‌افتد که منبع تغذیه یا پاور نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای کامپیوتر شما باشد. اما گاهی اوقات این نشانه داغ شدن بیش از حد پاور است. مطمئن شوید که بر روی Heat Sink یا همان خنک کننده آلومینیومی هیچ گرد و غباری نیست.

این مطلب را هم ببینید
همه چیز در رابطه با مبانی موتورهای جستجوی متا

به صورت ناگهانی و مکرر صفحه آبی مرگ بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود

خراب شدن پاور ممکن است شما را با ارور صفحه آبی یا اصطلاحا صفحه آبی مرگ مواجه کند. اما در نظر داشته باشید که صفحه آبی مرگ می‌تواند ناشی از درایورهای سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر، مشکلات مربوط به هارد دیسک، حافظه معیوب و همچنین وجود نقص در سخت افزار و غیره باشد. اگر با ارور صفحه آبی مواجه شدید، در قدم اول به پاور مشکوک نشوید. اما چک کردن آن را هم به هنگام عیب یابی کامپیوتر خود در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *