ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

علائم هک شدن دوربین لپ تاپ و یا وبکم

هک شدن دوربین لپ تاپ

یکی از چیزهایی که ممکن است همیشه اطلاعات ما را تهدید کند، هکرها هستند که می توانند با ترفندهای بسیار خاص خودشان اقدام به ایجاد دسترسی جداگانه در سیستم های ما نمایند. خوب است بدانید که وبکم ها و دوربین های لپ تاپ نیز راه دیگری برای دسترسی هکر ها و حریم شخصی شماست. اگر فردی بتواند کنترل وب کم شما را در دست گیرد، می تواند از آن برای جاسوسی از شما استفاده کند و ممکن است نتایج بسیار بدی برای شما در بر داشته باشد. اما خوشبختانه با دانستن علائم هک شدن دوربین لپ تاپ و یا وبکم می توانید خیلی راحت از این موضوع مطلع شوید.

علائم هک شدن دوربین لپ تاپ و یا وبکم چیست؟

حواستان به چراغ نشانگر دوربین باشد

اگر چراغ نشانگر وب‌کم روشن است یا به شکل غیر معمول بدون این که شما وب‌کم را روشن کرده باشید LED آن روشن و خاموش می‌شود، این نشانه‌ای است که اعلام می‌کند ممکن است فرد دیگری در تلاش برای دستیابی به وب‌کم شما باشد. اما هنوز جای نگرانی نیست، شاید یک نرم افزار یا افزونه مرورگر در حال اجرا در پس زمینه وجود داشته باشد که از وب‌کم شما استفاده می‌کند. بنابراین باید بررسی‌ها را بیشتر کنید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین لپتاپ های گیمینگ با قیمت های مختلف

 افزونه‌های مرورگر خود را بررسی کنید

سیستم را ریستارت کرده و مرورگر را مجدد اجرا کنید. اگر در زمان باز شدن مرورگر چراغ وب‌کم هم روشن شد، احتمال دارد که مشکل مربوط به یک افزونه مرورگر باشد. برای فهمیدن این که کدام افزونه مقصر است باید تمام افزونه‌های خود را یکی یکی غیرفعال کنید تا بتوانید مقصر را شناسایی کنید.

بررسی اپلیکیشن های ناشناخته

در برخی از موارد، ممکن است وب کم شما به عنوان بخشی از یک اپلیکیشن کار کند و شما هیچ اطلاعی از این موضوع نداشته باشید. این اتفاق زمانی می افتد که شما یک ویروس یا بد افزار را دانلود می کنید، و آن بد افزار به استفاده از وب کم شما می پردازد. برای تشخیص هک شدن وب کم از این طریق، وب کم خود را روشن کنید.

این مطلب را هم ببینید
نحوه تمیز کردن لپ تاپ

اگر پیغامی مبنی بر این که وب کم شما در حال استفاده است، دریافت کردید، به این معنی است که یکی از اپلیکیشن ها در حال استفاده از وب کم شما است. با ردیابی اپلیکیشن هایی که از وب کم شما استفاده می کنند، می توانید بفهمید که آیا برنامه ای که از وب کم استفاده می کند را خودتان نصب کرده اید، یا یک ویروس یا بد افزار است.

کامپیوتر خود را برای شناسایی بدافزار اسکن کنید

اگر مشخص شد که نرم افزار یا فعالیتی ناشناخته در حال استفاده مخفیانه از دوربین شما است، به سرعت کامپیوتر خود را برای شناسایی بدافزار اسکن کنید و به نرم افزار ضد ویروس خود اجازه دهید فایل‌های مخرب شناسایی شده را حذف کند. اگر بعد از این کار مشکل برطرف نشد و باز هم به هک شدن دوربین خود مشکوک بودید از یک متخصص فناوری کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *