ترفند های کامپیوتری, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

آموزش تبدیل فرمت WEBP به JPG و PNG

تبدیل فرمت WEBP به JPG و PNG

فرمت اختصاصی تصاویر شرکت گوگل که WebP نام دارد این روز‌ها در بیشتر وبسایت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کدک دو حالت فشرده‌سازی برای فشرده کردن تصاویر معمولی با پسوند jpg و تصاویر بدون افت کیفیت با پسوند png دارد که گونه‌ی اول با افت کیفیت همراه است و یک روش Lossy (همراه با افت کیفیت) محسوب می‌شود و گونه‌ی دوم بدون افت کیفیت یا Lossless است. از آنجایی که استفاده از این فرمت هنوز خیلی مرسوم نیست و برخی مرورگرها بدون داشتن دیکدر جاوااسکریپت از آن پشتیبانی نمی کنند ، نیاز است تا نحوه تبدیل فرمت WEBP به JPG و PNG را یاد بگیریم.

روش های تبدیل فرمت WEBP به JPG و PNG

روش آنلاین

برخی از مرورگرها مانند موزیلا فایرفاکس و سافاری از WEP پشتیبانی نمی کنند. بنابراین در این مرورگرها به جای WEBP تصاویر با فرمت PNG یا JPG لود می شود. با یک دستکاری ساده آدرس URL شما می توانید عکس های WEBP را تبدیل کنید. برای انجام این کار روی تصویر WEBP راست کلیک کنید و از منو  Copy Image Address را انتخاب کنید.

حالا این آدرس را در یک سربرگ جدید پیست کنید و ۳ کاراکتر آخر یعنی -rw را از URL حذف کنید. حالا از کیبورد اینتر را بزنید تا عکس با فرمت JPG/PNG لود شود. الان روی عکس راست کلیک کنید و روی Save Image As کلیک کنید تا عکس ذخیره شود.

این مطلب را هم ببینید
لپ تاپ MSI Stealth 15M رونمایی شد

استفاده از افزونه Save Image As PNG در کروم

در گوگل کروم شما می توانید با افزونه Save Image As PNG تصاویر WEBP را به عنوان PNG دانلود کنید. کاربران مرورگر اپرا توجه داشته باشند که برای استفاده از این افزونه می توانند از اکستنشن Download Chrome Extension استفاده کنند. این اکستنشن به شما اجازه می دهد تمام افزونه های گوگل کروم را در اپرا نصب کنید. خب بعد از اینکه افزونه Save Image As PNG را نصب کردید روی عکس WEBP کلیک راست کید و گزینه Save Image As PNG را انتخاب کنید. حالا شما می توانید عکس را با فرمت PNG ذخیره کنید.

استفاده از افزونه User-Agent Switcher

با استفاده از افزونه User-Agent Switcher for Chrome شما خیلی راحت و سریع می توانید عکس های WEBP را به دو فرمت JPG/PNG تبدیل کنید. بعد از نصب این افزونه مانند تصویر زیر یک آیکن به نوار ابزار مرورگرتان اضافه می شود. روی آن کلیک کنید تا لیستی از مرورگرهای پشتیبان نشده مانند سافاری و فایرفاکس به شما نمایش داده شود. یکی از مرورگرها را انتخاب کنید. حالا صفحه ای که عکس WEBP در آن است را رفرش کنید تا با فرمت JPG/PNG لود شود. شما با استفاده از گزینه Save Image As می توانید عکس را با فرمت JPG/PNG دانلود کنید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ذخیره کردن تصاویر WebP با فرمت JPG

سایت Online-Convert

در این سرویس شما می توانید فرمت های BMP, EPS, GIF, JPG, PNG, SVG, TGA, WBMP, WEBP و غیره را به یکدیگر تبدیل کنید. این سایت علاوه بر تبدیل تصاویر کارهای تبدیل فرمت فایل های صوتی و تصویری را انجام می دهد.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فایل خود را از روی سیستم آپلود کنید و یا آدرس عکس مورد نظر خود را در کادر Eenter URL وارد کنید و یا از گوگل درایو یا دراپ باکس عکس خود را انتخاب کنید. تنظیمات کیفیت عکس، میزان DPI، اندازه، رنگ و غیره را انجام دهید و روی دکمه Convert کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *