آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسان متوسط و نکات عکاسی برای آن ها

عکاسان متوسط

وقتی شروع به عکاسی می کنید از روند مبتدی بودن شروع می کنید. اما از این حالت مبتدی بودن تا رسیدن به حالت پیشرفته زمان زیادی طول می کشد. و قطعا ما بین آن شما جزو گروه عکاسان متوسط هستید. در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای این گروه بیان کنیم. این نکات کمک زیادی به عبور آن ها از این مرحله می کند و باعث ورود آن ها به گروه عکاسان برتر خواهد شد. پس با ما همراه شوید و این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

نکات ویژه برای این گروه

در این بخش از مقاله به بررسی نکات ویژه برای عکاسان متوسط می پردازیم. با ما همراه باشید.

۱. قوانین را دنبال نکنید

این اولین نکته در لیست آموزش عکاسان متوسط است. از قوانین پیروی نکنید. چون مسلما مهم‌ ترین نکته است.

سوژه خود را در وسط قرار ندهید
شما هنوز باید یاد بگیرید چطور از دوربین خود استفاده کنید. شما هنوز باید روش‌ های اساسی را برای تاثیر گذاری بر حالت یک عکس درک کنید. و شما هنوز به یادگیری تکنیک‌ های جدید در عکاسی نیاز دارید. عکاسیدر موردخلاقیتاست،وباطرزفکرسفتوسختارتباطیندارد.قوانینممکن استبرایپرتره‌های خاص با موضوعات مشخصکار کنند،که در آنهرعکسبایدیک‌ سانباشد. اما در حالت های دیگر باید از خلاقیت خود استفاده کنید.

۲. روی احساسات تمرکز کنید.

عکس‌ های خوب به یک دلیل توجه ما را به خود جلب می‌ کنند. آن‌ها با ما ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ ها باعث می‌شوند که ما چیزی را احساس کنیم نوعی احساس خاص و ویژه.
احساس همه چیز در عکاسی است. اگر بیننده شما از نظر عاطفی با عکس شما ارتباط برقرار نمی‌ کند، آیا فکر می‌ کنید آن‌ها می‌خواهند آن عکس را به یاد داشته باشند؟ بنابراین عکاسان متوسط باید به احساس توجه خاصی داشته باشند. هر تصمیمی که در عکس می‌ گیرید اثر عاطفی آن را تحت‌تاثیر قرار می‌ دهد. چه ساعتی از روز از صحنه عکاسی می‌ کنید؟ تحت چه شرایط آب و هوایی؟ آیا ترکیب‌ بندی شما متعادل یا نامتعادل است؛ رنگ‌ ها روشن یا آرام هستند؟ آیا سوژه اصلی شما در مقابل بقیه تصویر قدرتمند است، یا یک نقطه در وسط یک بیابان لم‌یزرع است؟

۳. مقداری تلاش کنید.

گرفتن عکس سریع از یک صحنه بدون تلاش زیاد آسان است. اما نکته قبلی را بخاطر بسپار: عکس های معنی دار محصول تصمیم گیری های متفکرانه هستند. اگر می خواهید “جواب پیش فرض” را برای برخی از عناصر عکس تغییر دهید ، حداقل کمی تلاش کنید. شما به عنوان گروه عکاسان متوسط باید در این زمینه پیشرفت کنید.
ارایه نکات برای عکاسان متوسط

شهر

۴. ساده‌سازی.

یکی از بهترین روش‌ ها برای ایجاد پیام عاطفی تان تا جایی که ممکن است، حذف هر چیزی در عکس است که از آن پیام دوری می‌ کند. وقتی در این زمینه هستید ، به درجه ای از فکر و قصد نیاز دارید. شما باید بدانید که چه بخش هایی از عکس به شما کمک می کند و به چه قسمت هایی آسیب می رساند. سپس از خود بپرسید که چگونه مشکلات را برطرف کنید.

۵. برای سوژه خود نور خوب پیدا کنید.

قانون شماره یک را به خاطر می‌ آورید؟ هیچ قانونی وجود ندارد.اما چنین چیزی به عنوان نور مناسب برای موضوع خاص شما وجود دارد. هرچه احساساتی را به ذهن شما منتقل کند – شدت ، لطافت ، ظرافت ، انزوا ، گرما – نوعی از نور احساسات مشابهی را به همراه دارد.

این مطلب را هم ببینید
آموزش ژست عکاسی برای پرتره ایستاده

وقتی هم موضوع و هم نور شما چیزی مشابه بگوید ، عکس و پیام عاطفی شما با یکدیگر هماهنگ می شوند. پیام شما تا حد امکان منسجم خواهد بود. پس به عنوان یک عضو از گروه عکاسان متوسط این نکته را به خاطر بسپارید.

 

۶. به پشت سرت نگاه کن

به عنوان آخرین نکته برای عکاسان مبتدی می گویم:
به پشت سرت نگاه کن.
بیشتر عکاسان تمایل دارند که بسیار متمرکز باشند. وقتی که ما روی جهان در مقابل ما تمرکز می‌کنیم، می‌توانیم دید دنیای اطرافمان را از دست بدهیم. اما گاهی اوقات بهترین عکس‌ها در جهت مخالف اتفاق می‌افتند.
بنابراین، وقتی شما عکس می‌گیرید، به خودتان یادآوری کنید که به اطراف نگاه کنید تا هیچ چیز خوبی را از دست ندهید. به خصوص به پشت سر خود نگاه کنید زیرا از دست دادن رد صحنه در جهت مخالف آسان است.
عکاسان متوسط

بنفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *