آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از ابرها

عکاسی از ابرها

طبیعت غالباً با فرصت های باورنکردنی برای عکس گرفتن از طلوع خورشید ، غروب خورشید و پرتوهای خورشید که از میان ابرها پیدا می شود ، به ما پاداش می دهد و منظره ای خیره کننده ایجاد می کند. وجود ابرها باعث می شوند عکس ها بسیار نمایشی تر و واضح تر به نظر برسند. بدون ابر ، طلوع خورشید و غروب خورشید غالباً کسل کننده به نظر می رسند و ما را مجبور می کنند که آسمان را بریده و به جای آن روی عناصر پیش زمینه تمرکز کنیم. ما در این مقاله به بررسی عکاسی از ابرها می پردازیم این پدیده های زیبا تصویر های زیبایی ایجاد می کنند پس با ما همراه شوید تا با این نکات آشنا شوید.

نکات تصویر برداری از این سوژه های زیبای طبیعت

اگر می‌ خواهید طلوع یا غروب آفتاب را با اشعه‌ های خورشید رنگی مشاهده کنید، ابره‌ای طوفانی که از زیر با اشعه‌ های خورشید رنگی روشن می‌ شوند، نمایی آتشین ایجاد می‌ کنند، این ها از جمله ابر هایی هستند که در عکس‌ های شما باعث می‌  شود که صحنه بسیار زیباتر و زنده به نظر برسد. در واقع، ابرها می‌ توانند آنقدر زیبا باشند که به عنصر اصلی ترکیب‌ بندی در عکس‌ های شما تبدیل شوند، با این توضیحات ما در این بخش از مقاله به ارائه نکات عکاسی از ابرها می پردازیم.

شرایط آب و هوایی

یکی از اولین اشتباهاتی که بسیاری از مبتدیان مرتکب می شوند صبر برای روزهای آفتابی است.

این مطلب را هم ببینید
دوربین میرورلس لایکا SL2-S معرفی شد

آن ها سعی می کنند با هر قیمتی از هوای بد خودداری کنند اما این افراد و عکاسان مبتدی باید بدانند که روز های طوفانی فرصت هایی را برای ابرهای شگفت انگیز ، به ویژه در زمان طلوع آفتاب و غروب آفتاب باز می کند. به عبارتی در شرایط آ و هوایی بد هم می توان به عکاسی از ابرها پرداخت. از این رو ، اگر در روزهای ابری ، عمدتاً ابری و طوفانی بیرون بیایید ، احتمال گرفتن عکس های زیبا بسیار بیشتر خواهد بود.

این فرصت ها را برای عکاسی از ابرها غنیمت بشمارید.

چگونگی عکاسی از ابرها

ابر زیبا

فیلتر polarizing

اگر یک فیلتر قطبی نداشته باشید، زمان خرید یکی است! همان طور که در مقاله های قبل توضیح داده شد، استفاده از فیلتر قطبی می‌ تواند به جدا کردن ابرها از آسمان و تاریک کردن آسمان کمک کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که فیلتر قطبی را جلوی لنز خود وصل کنید، سپس آن را بچرخانید تا تاثیر منظره یاب را مشاهده کنید. در زاویه ی مناسب ، یک فیلتر قطبی سازی می تواند با مسدود کردن امواج نوری از ورود به لنز ، تفاوت زیادی ایجاد کند و ابرها را واقعاً از آسمان “پاپ” کند پس برای عکاسی از ابرها از این فیلتر استفاده ببرید.

این مطلب را هم ببینید
چند ایده خلاقانه برای عکاسی با استفاده از کتاب

فیلتر تراکم خنثی مدرج

هنگام عکاسی از ابرها در غروب و طلوع خورشید، محدوده نوردهی صحنه ممکن است برای دوربین شما بسیار بزرگ باشد تا بتوانید آن را ثبت کنید. اگر برای عکاسی از ابرها در معرض ابرها قرار گرفته اید باید دقت کنید، می توانید عناصر پیش زمینه را در معرض خطر قرار دهید. دو روش برای ضبط صحنه از ابرها وجود دارد:

  • با استفاده از تکنیک High Dynamic Range (HDR) یا
  • با استفاده از فیلتر Graduated Neutral Dough (GND).

استفاده از تکنیک اچ دی آر عکس های بهتر و جذاب تری ارائه می دهد.

بررسی عکاسی از ابرها

کوه و ابر

طول نوردهی

اگر در پیش زمینه خود آب متحرک دارید ، ممکن است وسوسه انگیز باشد که از نورهای بسیار طولانی استفاده کنید تا ظاهری صاف و “ابریشمی” ایجاد کنید. با این حال ، ابرها خیلی سریع حرکت می کنند ، به خصوص هنگامی که بسیار کم هستند ، بنابراین قرار گرفتن در معرض نور می تواند تصاویر شما را کاملاً خراب کند و تمام شکل ها و شکل ها را از ابر خارج کند. پس برای عکاسی از ابرها بهتر است به نوردهی توجه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *