آموزش و تکنیک های عکاسی, عکاسی و فیلم برداری

عکاسی از بافت ها

بررسی عکاسی از بافت ها

عکاسی بافت می‌ تواند گاهی چالش برانگیز باشد چون ترکیب‌ بندی، نور و عمق کار متفاوت از عکاسی منظره هستند. در عکاسی بافت، همه چیز در مورد الگو ها، رنگ‌ ها و عمق وجود دارد و هر جزئیاتی از یک بافت نقش مهمی در درک کلی عکس ایفا می‌ کند. ترکیبی از این جزییات پیچیده، الگو های جالب، رنگ‌ های پر جنب و جوش و یک عمق خوب، همگی به یک بافت زیبا کمک می‌ کنند. در این مقاله ما به معرفی نکاتی درباره عکاسی از بافت ها می پردازیم.

پیدا کردن سوژه

بدیهی است برای اینکه بتوانید از یک بافت عکس بگیرید ، ابتدا باید آن را پیدا کنید. پیدا کردن بافت های ساده بسیار آسان است. آنها در اطراف ما هستند و شما مجبور نیستید که آنها را پیدا کنید. می توانید همه چیز را از دیوار آجری گرفته تا چمن در حیاط خلوت خود عکس بگیرید. از طرف دیگر پیدا کردن بافتهای منحصر به فرد ، زیبا و چشم نواز دشوار است.

اما زمانی که شروع به جستجوی الگو ها و بافت‌ ها می‌ کنید، خواهید دید که چیز های زیادی در پیرامون خود خواهید داشت و در نهایت با بافت‌ های مختلف و زیباتری آشنا خواهید شد و به زودی احساس خواهید کرد که چه چیزی در یک عکس خوب به نظر می‌ رسد. پس برای عکاسی از بافت ها چشم های خود را باز کنید تا سوژه مناسبی پردا کنید.

این مطلب را هم ببینید
تفاوت های فایل‌های RAW و DNG

یک بافت ایجاد کنید.

اگر شما بیش از حد تنبل هستید که یک بافت پیدا کنید، برای عکاسی از بافت ها، یکی بسازید! می توانید با پخش کردن رنگ های روغنی شروع کنید یا سنگریزه هایی با رنگ ها و بافت های مختلف پیدا کنید یا با ماسه و آب آزمایش کنید. بالاخره ایده مورد نظر خود را به دست می آورید. فقط چیزی پیدا کنید که بتواند یک بافت ایجاد کند و بارها و بارها آن را آزمایش کنید تا زمانی که نتیجه خوبی بگیرید.

درخت در عکاسی از بافت ها

درخت

اهمیت عمق در بافت های خود را فراموش نکنید . سایه ها با عمق و ابعاد یک بافت ارتباط برقرار می کنند ، بنابراین مطمئن شوید که بافت های شما سایه هایی دارند. 

بدون سایه ، بافت شما شبیه چیزی است که روی یک تکه کاغذ کشیده شده است. در عین حال ، مواظب سایه های بسیار تاریک و نواحی در معرض دید زیاد باشید ، زیرا ممکن است این موارد بافت را خراب کنند.

تجهیزات

اولین توصیه ما برای عکاسی از بافت ها این است که از سه پایه استفاده کنید. مگر اینکه از زاویه ای عکس بگیرید که سوژه در کانون عکس باشد. برای اینکه همه چیز را در کانون توجه قرار دهید ، به تعداد دیافراگم بالایی مانند f / 8 یا بیشتر نیاز خواهید داشت.

عکاسی از بافت ها

گل

عدد دیافراگم بالا به معنی سرعت شاتر آهسته است. اگر شما با سرعت شاترهای آهسته کار می‌کنید، ممکن است به یک ریموت کنترل دوربین نیاز داشته باشید. از نظر لنز ها، نوع لنزی که شما باید استفاده کنید، به آنچه که عکس می‌ گیرید بستگی دارد. اگر بافت کوچک باشد، یک لنز ماکرو ممکن است برای بیرون آوردن جزئیات لازم باشد.

این مطلب را هم ببینید
اموزش لینک کردن Dji FPV

نور محیط یا نور خارجی؟

اگر بیرون هستید، نور خورشید یکی از بهترین منابع نور برای بافت است، به خصوص نزدیک طلوع و غروب خورشید، زمانی که پرتو های نور به اشیا برخورد می‌ کنند.

برگ در عکاسی از بافت ها

برگ

روز های آفتابی درخشان بهترین هستند، در حالی که روز های ابری می‌ تواند یک نور نرم و پراکنده ایجاد کند که باعث حذف یا نرم کردن سایه‌ها، از بین بردن حس عمق و ابعاد از بافت‌های شما می‌ شود. پس برای عکاسی از بافت ها مراقب نور باشید.

با زاویه ها و عمق میدان بازی کنید.

یک تصویر مستقیم از یک بافت ممکن است کسل کننده باشد ، بنابراین سعی کنید با زوایا بازی کنید. دیافراگم لنز را به حداکثر مقدار آن باز کنید که عمق میدان را بسیار بهتر می کند. با افزایش مقدار دیافراگم به عدد بالاتر ، با عمق میدان بازی کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *