بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی منظره

بهترین لنزهای نیکون

در این مقاله ما قصد داریم به معرفی بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی منظره بپردازیم. البته این نگرش ها می تواند کاملا شخصی باشد. ممکن است شما لنز های دیگری را برای فرآیند عکاسی خود بپسندید. این مسئله کاملا شخصی است.

لیست بهترین لنز های نیکون

در این بخش از مقاله ما لیستی از بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی منظره را ارائه می کنیم.

مدل 14-24mm f/2.8G

این مدل از لنز های نیکون رابطه ای ما بین عشق و تنفر را برای عکاسان ایجاد کرده است. از طرفی م یتوان گفت این لنز نیکون یکی از بهترین لنز هایی است که تاکنون توسط نیکون تولید شده است. این مدل از لنز های نیکون دارای اپتیک پدیده ای (از مرکز به گوشه ، در سراسر قاب و دیافراگم) ، رنگ های زیبا ، فوکوس خودکار فوق العاده سریع و یک فاصله کانونی بسیار مفید برای عکاسی با زاویه دید عریض است. از طرف دیگر ، این لنزهای سنگین ، حجیم و گران قیمت نمی تواند فیلترها را در خود جای دهد. متأسفانه ، نه فقط فیلتر های دایره ای و نگهدارنده های فیلتر بلکه تقریباً هر نوع فیلتر قابل نگه داشتن دستی را نمی توانند در خود جای دهند. شکل عنصر جلویی آن است که نمی تواند این خاصیت را داشته باشد.

این مطلب را هم ببینید
احتمالا دوربین‌های Z6s و Z7s نیکون امسال رونمایی شوند

Nikon 24-70mm f/2.8G

این مدل مورد استفاده ترین لنز برای عکاسی چشم انداز بوده است. به عبارتی این لنز جزو بهترین لنزهای نیکون برای عکاسی از منظره می باشد. این در حالی است که عملکرد آن به همان اندازه در Nikon 14-24mm f / 2.8G چشمگیر نیست ، به خصوص در گوشه هایی که استفاده از دیافراگم های بزرگ وجود دارد. این مدل لنز دوربین دارای نور افکن سریع ، رندر رنگی زیبا ، دامنه زوم بسیار مفید در دوربینهای فول فریم است و فیلترها در آن قابلیت نصب خواهند داشت.

Nikon 70-200mm f/2.8G VR II

این لنز هم در لیست بهترین لنزهای نیکون قرار گرفته است. نیکون 70-200 میلی متر فقط لنز پرتره نیست همانطور که احتمالاً آن را شناخته اید،  عملکرد نوری آن تقریباً برای هر نوع عکاسی مناسب است.

انواع بهترین لنزهای نیکون

نیکون ۷۰

تنها موردی که هنگام عکسبرداری از مناظر باید مراقب باشید ، این است که عناصر پیش زمینه ای را که نزدیک شما هستند ، در آن قرار ندهید. مگر اینکه هدف شما منزوی کردن یک موضوع باشد. این لنز برای موضوعات از راه دور ایده آل است.

Nikon 24mm f/3.5D PC-E

نیکون 24 میلی متر f / 3.5D PC-E  که جزو بهترین لنزهای نیکون می باشد، یک لنز با هدف خاص  با زاویه دید عریض است که برای عکاسی منظره ایده آل است. یکی از بزرگترین چالش های عکاسی چشم انداز این است که همه چیز را از نزدیکترین عنصر پیش زمینه تا دورترین جسم در پس زمینه در کانون توجه قرار دهیم. با استفاده از این مدل لنز نیکون ، می توانید صفحه فوکوس را به گونه ای کج کنید که می توانید کل صحنه را حتی در مقادیر دیافراگم بزرگ ، در فوکوس کامل قرار دهید. این لنزها از نظر فیزیکی به سمت بالا ، پایین ، چپ و راست کج می شوند تا بتوانند بر عمق میدان کنترل کامل داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین سایت‌های عکاسی

Nikon 24mm f/1.4G

آخرین مدل از لیست بهترین لنزهای نیکون این مدل است. اگر به دنبال شارپ ترین لنز هایی هستید که نیکون تاکنون تولید کرده است ، نیکون 24 میلی متر f / 1.4G را بررسی کنید. این مدل لنز نیکون از نظر عملکرد نوری بی عیب و نقص است.

بررسی لیست بهترین لنزهای نیکون

نیکون ۲۴

این لنز وضوح بسیار بالایی به شما عرضه می کند و گذشته از وضوح ، کنتراست و رنگ های حیرت انگیز ، دامنه دیافراگم بسیار گسترده ای از f / 1.4 تا f / 16 دارد . این لنز علاوه بر عکاسی منظره برای عکاسی پرتره هم بسیار مناسب می باشد. از این رو می توان آن را لنزی چند گانه نامید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *