مقالات کامپیوتر و تکنولوژی, مقالات نصب نرم افزار و برنامه

قابلیت جدید اپلیکیشن Gradient و تشخیص نژاد و قومیت کاربران

قابلیت جدید اپلیکیشن Gradient

اپلیکیشن Gradient توسط شرکت .TICKET TO THE MOON, INC طراحی شده و به بازار عرضه شده است. اگر با گرادینت آشنا نیستید باید بگوییم این اپلیکیشن که در اصل یک ویرایشگر عکس با تمرکز روی قابلیت‌های هوش مصنوعیست این برنامه نرم‌افزاری فوق‌العاده قدرتمند در زمینه ویرایش کردن عکس و اضافه کردن جلوه‌های ویژه به شمار می‌آید. قابلیت جدید اپلیکیشن Gradient دوباره جنجال برانگیز شده است. پیش از این ویژگی شباهت به کدام بازیگر سبب ترند شدن این ویژگی شد و حالا به نظر می رسد باید بدانید که شبیه کدام قومیت و نژاد هستید؟

قابلیت جدید اپلیکیشن Gradient

نسخه جدید نرم افزار گرادیانت مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به شما بگوید که شبیه به کدام قومیت یا ملیت هستید. در حقیقت تشخیص شباهت قومیتی یا برنامه Ethnicity Estimate می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. البته بد نیست بدانید تا جایی که ما دیدیم قومیت ایرانی در این نرم افزار وجود نداشت. ویژگی جدید گرادینت با آنالیز یک تصویر پرتره به شما می‌گوید که شخص داخل تصویر متعلق به چه نژادهایی است. مثلا اگر تصویر رندومی از یک شخص را به آن بدهید، ممکن است نتیجه 45% ایرانی، 22% هندوستانی، 20% الجزایری و 13% مصری باشد.

حالا سؤال اینجاست که اپلیکیشن Gradient از کجا چنین چیزی را تشخیص می‌دهد؟ متأسفانه هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست. تنها چیزی که تا این لحظه می‌دانیم، اطلاعات اندک و مختصری است که از توسعه‌دهندگان اپ منتشر شده آن هم این که مبنای تمام قابلیت‌های ویژه گرادینت الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی هستند که طبیعتا سازنده تمایلی به لو دادن و از انحصار خارج کردن آن‌ها ندارد. تشخیص قومیت و ریشه نژادی بر مبنای خصوصیات فیزیکی چهره کار بی‌سابقه‌ای نیست.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع مشکل عدم نمایش دسکتاپ در ویندوز

به صورت کلی این برنامه‌ها با هزینه‌های اولیه چند صد هزار دلاری (تبلیغ توسط کارداشیان‌ها) می‌توانند توجهات میلیونی در سراسر جهان را به خود جلب کنند. سپس با استفاده از همان هیجانات اجتماعی می‌توانند میلیون‌ها دلار پول از جیب کاربران بالا بکشند و بدون این که آدرسی یا حتی اطلاعاتی از خودشان در اختیار کسی بگذارند، دمشان را روی کولشان بگذارند و بروند پی کارشان.

این اتفاق چگونه رخ می دهد؟

توسعه‌دهندگان این برنامه تحت عنوان «Ticket To the Moon» فعالیت می‌کنند و به جز برنامه گرادینت، هیچ برنامه دیگری نیز در اپ استور یا گوگل پلی ارائه نداده‌اند. پس از دانلود و نصب برنامه در صفحه اول آن از من خواست که حق اشتراک این برنامه را پس از ۳ روز استفاده آزمایشی پرداخت کنم. این برنامه برای این کار ۲۰ دلار می‌خواست. از آن جایی که قرار نبود به صورت طولانی مدت از این اپ استفاده کنم، تصمیم گرفتم که استفاده از نسخه آزمایشی ۳ روزه آن را بپذیرم با این تصور که این برنامه تا قبل از این ۳ روز، پولی از حساب من کسر نخواهد کرد.

در ابتدا این گونه بود. پس از ضبط ویدیو و اتمام کارم با برنامه، طبق معمول همیشه به صفحه اشتراکات ماهیانه خود رفتم تا اشتراک این برنامه را کنسل کنم. همین جا بود که با هدف سازنده این برنامه آشنا شدم. با وجود این که تنها چند ساعت از استفاده من از این برنامه گذشت بود، توسعه‌دهندگان برنامه خلف وعده کرده بودند و ۲۰ دلار، از داخل حساب کاربری اپلم کم کرده بودند.

این مطلب را هم ببینید
بررسی لپ تاپ ام اس آی Katana GF66 11UE

با این حال علاوه بر این که دیدم این برنامه اشتراک ماهیانه ۳ دلاری نیز دارد، اما گزینه نشان داده شده به من تنها گزینه ۲۰ دلاری ماهیانه یا ۵ دلاری هفتگی بود. به همین دلیل به ایمیل تایید سفارش از سوی اپل مراجعه کردم و به کمک کد پیگیری و مهلت باز پس گیری پول پرداختی (۴۸ ساعت) و چت آنلاین با پشتیبانی اپل، توانستم کل مبلغ کسر شده را به حسابم بازگردانم. اما اگر دیرتر متوجه این قضیه می‌شدم چه اتفاقی میفتاد؟

این اتفاق برای بسیاری از کاربران در سراسر جهان افتاده است. به گونه‌ای که آن‌ها متوجه کسر شدن مبلغ از حسابشان نشده‌اند و پولشان بر باد رفته است. بسیاری از کاربران خشمگین در توییتر نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند و از مشکلاتشان در پس گرفتن پول خود توییت کرده‌اند. اگر به داده‌های شرکت تحلیلگر سنسور تاور نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که این شرکت بی نام و نشان در همین مدت کم بیش از ۱.۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

با توجه به توضیحات داده شده توصیه می شود با دانش کامل نسبت به استفاده از این برنامه‌ها اقدام کرده و بدون این که کوچکترین اطلاعاتی در اختیارشان بگذارید اقدام به نصب برنامه‌هایی با توسعه‌دهندگان ناشناخته کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *