مقالات اینترنت و شبکه, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

قابلیت گروه‌بندی تب‌ها در کروم بزودی فعال خواهد شد

قابلیت گروه‌بندی تب‌ها در کروم

کروم ، که به عنوان محبوب ترین مرورگر دنیا شناخته شده است ، دارای امکانات زیادی می باشد. گوگل اعلام کرده است که بزودی قابلیت گروه‌بندی تب‌ها در کروم را به مرورگر قدرتمند خود اضافه خواهد کرد.

قابلیت گروه‌بندی تب‌ها در کروم

افرادی که زمان زیادی را به اینترنت اختصاص می‌دهند بدون شک به‌دفعات با مشکل باز شدن تب‌های زیاد و سردرگم‌شدن در بین آن‌ها، مواجه شده‌اند. فرقی ندارد که هدف استفاده از اینترنت چه باشد؛ کاری، درسی، تحقیقاتی، خرید آنلاین یا حتی سرگرمی. تب‌ها به‌مرور زمان بسیار زیاد می‌شوند و امکان مدیریت ساده‌ی آن‌ها وجود ندارد.

بر اساس اخبار منتشر شده گوگل کروم به‌زودی میزبان قابلیتی می‌شود که با اتکا بر آن می‌توان تب‌های بازشده را به‌شکلی بهتر مدیریت کرد. گوگل فعلا قابلیت گروه‌بندی تب‌ها را به‌صورت آزمایشی برای کروم تأیید کرده است؛ بدین ترتیب کاربران کروم خواهند توانست تب‌ها را مدیریت‌، برچسب‌گذاری یا حتی رنگ کنند و هریک از آن‌ها را در گروهی خاص قرار دهند. طبق گفته‌ی گوگل، قابلیت گروه‌بندی تب‌ها از هفته‌ی آینده به نسخه‌ی پایدار کروم اضافه می‌شود.

این مطلب را هم ببینید
آموزش وصل شدن به وای فای مخفی در ویندوز

برای گروه بندی تب‌ها به کمک این قابلیت می‌توان روی تب مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه «Add tab to group» را انتخاب کرد. سپس می‌توان تب‌های دیگر را به گروه اضافه کرد و یا گروه جدید ساخت. امکان انتخاب نام و رنگ برای هر کدام از گروه‌ها وجود دارد. گوگل از ماه‌ها قبل در حال آزمایش این قابلیت بوده و می‌گوید تحقیقات اولیه آن‌ها نشان داده که بسیاری از کاربران به استفاده از این قابلیت تمایل داشته‌اند و تب‌ها را بر اساس موضوعات مختلف مرتب کرده‌اند.

باز بودن تعداد زیادی تب در مرورگر یکی از مشکلات رایج اکثر کاربران است و گاه برای پیدا کردن تب مورد نظر در ترافیک تب‌ها باید چند دقیقه بین آن‌ها جستجو کرد. گوگل می‌گوید آزمایش‌های چندماهه‌اش نشان می‌دهند اکثر مردم تمایل دارند تب‌ها را براساس موضوع‌شان گروه‌بندی کنند؛ از بین این موضوع‌ها می‌توانیم به پروژه‌ای که کاربران در حال کار روی آن هستند اشاره کنیم. همچنین برخی افراد تب‌های مربوط ‌به فروشگاه‌های آنلاین و وب‌سایت‌های مختلف را دسته‌بندی می‌کنند تا راحت‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رفع ارور 0x80070422 و 0x80072EFD استور ویندوز 10

گوگل هشدار می‌دهد که این قابلیت به تدریج برای کاربران منتشر خواهد شد تا مشکلی در پایداری و عملکرد کروم ایجاد نشود. بنابراین اگر زودتر می‌خواهید این قابلیت را داشته باشید، باید از نسخه بتا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *