تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

نسخه جدید لپ تاپ های XPS 15 و XPS 17 توسط دل معرفی شد

نسخه جدید لپ تاپ های XPS 15 و XPS 17

دل یکی از اولین استارتاپ‌های آمریکایی بود که در دوران اوج بازار فناوری پا به عرصه‌ی رقابت گذاشت و تا امروز، اعتبار خود را حفظ کرده است. این کمپانی در طی سالهای اخیر توانسته لپ‌تاپ‌های فوق‌العاده‌ای در خانواده XPS معرفی کند و اکنون شاهد نسخه جدید لپ تاپ های XPS 15 و XPS 17 هستیم که به تازگی معرفی شده اند. این دو لپ تاپ تغییرات چشمگیری نسبت به نسل های قبلی خود پیدا کرده اند.

نسخه جدید لپ تاپ های XPS 15 و XPS 17

XPS 15

ابتدا بگذارید سراغ مدل ۱۵ اینچی جدید برویم. این لپ‌تاپ که تا پارسال طراحی قدیمی خود از ۵ سال پیش را داشت، حالا شامل یک باز طراحی شده تا نمایشگر ۱۶:۱۰ و ۱۵.۶ اینچی خود را در بدنه‌ای کوچک‌تر قرار دهد. این کار به لطف کاهش حاشیه‌های نمایشگر در هر چهار سمت صفحه نمایش صورت گرفته و دوربین وب‌کم هم در حاشیه باریک بالای این نمایشگر جای گرفته است؛ بدیت ترتیب XPS 15 ظاهری مدرن‌تری پیدا کرده است.

دل برای نمایشگر تمام‌صفحه‌ی محصولات جدیدش از نام تجاری اینفینیتی‌اج (InfinityEdge) استفاده می‌کند. کاهش درخورتوجه حاشیه‌ی اطراف صفحه‌نمایش نه‌تنها XPS 15 را به کوچک‌ترین لپ‌تاپ ۱۵/۶ اینچ دنیا تبدیل کرده بلکه باعث شده است XPS 15 بتواند محتوا را با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ ارائه دهد. ناگفته نماند دل اوایل سال جاری میلادی نسخه‌ی جدید XPS 13 را با نمایشگر دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ معرفی کرده بود.

این مطلب را هم ببینید
بهترین ابزارهای ویندوز 10 برای بهبود عملکرد هارد دیسک

کاربر می‌تواند درصورت تمایل XPS 15 2020 را با صفحه‌نمایشی فول HD (معادل ۱٬۹۲۰ در ۱٬۲۰۰ پیکسل) تهیه کند. تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم، ۲ ترابایت SSD و گرافیک انویدیا GeForce GTX 1065 Ti Max-Q هم برای این لپ‌تاپ قابل انتخاب است.

دل در XPS 15 دو درگاه USB-C سازگار با تاندربولت ۳، یک درگاه USB-C 3.1 و یک کارت خوان فول‌سایز SD جای داده است. دل تصمیم گرفته همان رویکردی را که برای XPS 13 جدید اتخاذ کرده بود برای XPS 15 نیز در نظر بگیرد؛ بر این اساس در مدل جدید XPS 15 شاهد درگاه‌های USB-A و HDMI نیستیم. دل برای استفاده از درگاه‌ پرکاربردتر و محبوب‌تر USB-C مجبور شده است درگاه‌های موردبحث را کنار بگذارد.

عرضه‌ی مدل جدید XPS 15 دل از روز گذشته با قیمت پایه‌ی ۱٬۲۹۹/۹۹ دلار آغاز شده است.

نسخه جدید لپ تاپ های XPS 15 و XPS 17

XPS 17

حال نوبت به دل XPS 17 رسیده است. تقریبا ده سال از زمانی که آخرین لپ‌تاپ XPS 17 را دیده‌ایم می‌گذرد و همانطور که از اسمش پیداست، این لپ‌تاپ به نمایشگر ۱۷ اینچی مجهز شده تا بزرگ‌ترین عضو خانواده کنونی XPS باشد. دل می‌گوید که XPS 17 جدید، قدرتمندترین عضو خانواده XPS است و با توجه به مشخصات فنی این لپ‌تاپ، می‌توانیم این ادعا را تایید کنیم.

این مطلب را هم ببینید
معرفی بهترین اپلیکیشن های سلفی برای اندروید

در مدل جدید XPS 17 نیز وب‌کم به بخش بالایی صفحه‌نمایش منتقل شده است. کاربر می‌تواند XPS 17 را نیز همچون XPS 15 در قدرتمندترین کانفیگ با پردازنده‌ی مرکزی ۴۵ وات Core i9 10885H اینتل، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تهیه کند. دل می‌گوید مدل ۱۷ اینچ XPS جدید را با یکی از دو کارت گرافیک مجزای GTX 1650 Ti Max-Q و RTX 2060 روانه‌ی بازار می‌کند که کارت دوم قدرت پردازشی بیشتری دارد.

XPS 17 ضخامتی معادل ۱۹/۵ میلی‌متر دارد و مدل پایه‌ی آن ۲/۱۰ کیلوگرم است. بدین ترتیب XPS 17 2020 می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای آن‌دسته از کاربرانی باشد که دوست دارند ازطریق محصولی قابل‌حمل برخی از بازی‌های جدید را با کیفیت بالا اجرا کنند. پردازنده‌ی ۴۵ وات دستگاه می‌تواند به‌راحتی بسیاری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را پردازش کند.

لپ‌تاپ موردبحث همچون XPS 15 هیچ‌گونه درگاه USB-A ندارد. در مدل ۱۷ اینچ XPS 2020 شاهد چهار درگاه USB-C سازگار با تاندربولت ۳ و یک کارت خوان فول‌سایز SD هستیم. دل قصد دارد لپ‌تاپ جدید XPS 17 را تابستان امسال با قیمت پایه‌ی ۱٬۴۹۹/۹۹ دلار روانه‌ی بازار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *