دوربین مداربسته, مقالات تخصصی دوربین مداربسته

 قیمت دوربین مداربسته

قیمت فروش دوربین مداربسته

 قیمت دوربین مداربسته به چه عواملی بستگی دارد ؟ یکی از مواردی که در هنگام خرید دوربین مداربسته مطرح است . این موضوع میباشد که چرا دوربین های مداربسته در مقایسه با هم اختلاف قیمت زیادی دارند ؟ چند نکته در قیمت گذاری دوربین های مداربسته از جمله نوع تکنولوژی و نوع لنز استفاده شده در دوربین مداربسته ،استقامت دوربین مداربسته در شرایط مختلف ، رزولوشن تصویر  یا همان مگاپیکسل تصویر  ، دید در شب دوربین مداربسته و موارد دیگر تأثیرگذار و حائز اهمیت هستند که در ادامه به صورت کلی به آنها میپردازیم.

عوامل موثر در  قیمت دوربین مداربسته

  • رزولوشن تصویر
  • نوع لنز استفاده شده در دوربین مداربسته
  • تعداد LEDهای IR دور لنز دوربین مداربسته
  • تکنولوژی استفاده شده در دوربین مداربسته
  • استقامت دوربین مداربسته در شرایط مختلف
  • ویژگی و امکانات دوربین
  • نوع و زمان گارانتی دوربین مداربسته

۱ـ نوع لنز استفاده شده در دوربین مداربسته

در ساخت دوربین های مداربسته از لنزهای مختلف باکیفیت های متنوع استفاده می گردد این لنزها بنا به زاویه دیدی که در دوربین مداربسته ایجاد می کنند تقسیم بندی می شوند. بنابراین هر چه درجه لنز پایین تر باشد قیمت دوربین مداربسته گران تر خواهد بود همانند لنز ۲/۸ که از لنزهای بالاتر از لحاظ درجه دارای قیمت بالاتری است. کیفیت و مرغوبیت جنس لنز استفاده شده در دوربین مداربسته نیز تأثیری زیادی در تعیین قیمت آن دارد، هر چه کیفیت و جنس لنز مرغوبتر باشد، کیفیت تصویر دوربین مداربسته و رزولوشن و وضوح تصویر آن بهتر خواهد بود اگر از لنزهای معمولی در دوربین مداربسته استفاده شده باشد در ابتدای نصب دوربین مداربسته، ممکن است تصویر قابل قبولی مشاهده گردد ولی بعد از گذشت مدت کوتاهی با افت کیفیت در تصاویر دوربین مداربسته نصب شده مواجه خواهید شد.

این مطلب را هم ببینید
طریقه انتقال تصویر دستگاه های سری Plus ورتینا از طریق P2P

۲ـ تعداد LEDهای IR دور لنز دوربین مداربسته

در دوربین های مداربسته دید در شب از تعدادی LED مادون قرمز IR برای روشن شدن فضای  نصب دوربین مداربسته در شب استفاده می شود در واقع تعداد و کیفیت این LEDها در متراژ و فاصله پرتاپ IRو وضوح تصویر در دوربین های مداربسته دید در شب دارای اهمیت بسیار زیادی است که در قیمت دوربین مداربسته برد دید در شب نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

۳ـ تکنولوژی استفاده شده در دوربین مداربسته

برخی از دوربین های مداربسته بنا به نیازهای خاص، موارد استفاده خاصی دارند که می بایست از بعضی تکنولوژی های ساخت بهره مند گردند. به طور مثال برای نصب دوربین مداربسته در مقابل نور زیاد می بایست دوربین مداربسته نصب شده قدرت کنترل نور زیاد تابیده شده به سمت لنز دوربین را داشته و از ورود بیش از نیاز آن جلوگیری نماید تا تصویر شفافی از محیط داشته باشیم. به همین منظور از تکنولوژی WDR در ساخت اینگونه دوربین های مداربسته استفاده شده که موجب افزایش قیمت آنها در مقایسه با دوربین های فاقد این تکنولوژی می گردد.

این مطلب را هم ببینید
مولتی استریم در دوربین های مداربسته 

۴ـ استقامت دوربین مداربسته در شرایط مختلف

مهم ترین نکته ای که در استقامت و طول عمر دوربین های مداربسته تأثیر دارد، مطابقت دوربین مداربسته با محل و محیط نصب دوربین می باشد در واقع شرایط آب و هوایی و درجه رطوبت و دمای محیط نصب دوربین بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا قدرت سازگاری این تجهیزات باعث افزایش یا کاهش طول عمر آنها پس از نصب خواهد شد بنابراین به طور مثال در مناطقی که نزدیک به دریا و دارای درجه رطوبت بالایی هستند می بایست از دوربین های مداربسته ای استفاده گردد که کاور آنها از نوع IP-66 با قابلیت ضدآب و ضد گرد و غبار بوده تا سلامت دوربین مداربسته نصب شده تضمین گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *