بررسی و معرفی تجهیزات, عکاسی و فیلم برداری

لنز های فیش آی و دلایل استفاده از آن

لنز های فیشی چیست

با افزایش روز افزون نوآوری های فناوری در عرصه عکاسی، مانند دوربین های جدید، لنز ها و سایر تجهیزات، اطلاعات علاقه مندان به این عرصه هم باید روز به روز افزایش یابد. همه این ابزار و وسایل طراحی شده اند تا عکاسی ما را به سطح جدیدی برسانند. اگر از وسواس خارج شویم، باید عکاسی برای ما سرگرم کننده باشد. یکی از بهترین راه ها برای تزریق سرگرمی به عکاسی، اتصال لنز فیش آی(لنز چشم ماهی) به دوربین دی اس ال آر است. در این مقاله ما به معرفی لنز های فیش آی ( fisheye) می پردازیم.

این لنز ها چشم انداز منحصر به فردی ارائه می کنند.

 

بررسی لنز های فیش آی

این  وسیله از قیمت ۳۰۰ دلار برای مدل ۸ میلی متری تا یک شاهکار شیشه ای که یکی از منحصر به فرد ترین لنز های جهان است و بین ۳۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ دلار فروخته می شود، در گردش قیمتی هستند. البته شما نی توانید یک لنز فیش آی ۱۴ دلاری هم پیدا کنید که به آیفون اپل وصل می شود. بیشتر لنز های فیش آی برای دی اس ال آر در محدوده ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار قرار دارند. اما گاهی اوقات می توان با قیمت کمتری هم این وسیله را یافت ، از این مدل لنز ها می توان برای انواع فرمت ها و سوژه های عکاسی استفاده نمود. در ادامه مقاله به برخی از این موارد اشاره می کنیم پس با ما همراه شوید.

این مطلب را هم ببینید
میکروفن های مناسب بلاگر ها

 

لنز های فیشی و بررسی آن

لنز فیش آی

۱. حیوانات

حیوانات سوژه های شگفت انگیزی را ایجاد می کنند و دوربین معمولا کنجکاوی حیوانات را بیشتر می کند.

حیوانات خانگی، موضوعات مناسبی برای تمرین با این وسیله هستند. اگر به باغ وحش بروید، متوجه خواهید شد که این وسیله چقدر برای عکاسی مفید خواهند بود لنز های فیش آی برای این محیط طبیعی هستند ، این نوع را بهتر است روی فوکوس دستی ۱ تا یک و نیم قرار دهید.

استفاده از سرعت شاتر بالا تر در این مدل لنز ها هم مهم است و به شما کمک می کند تا بتوانید از حیوانات عکس های زیبایی بگیرد.

 

۲. گل ها

بیشتر عکس هایی که از گل ها گرفته می شود، شامل زوایای خاص یا نمای کلان تری هستند. لنز هایی با زاویه دید وسیع تر، ارائه دید های ظریف را به جهان آسان تر می کنند.

  • تمام آنچه شما در این مدل عکاسی نیاز دارید،
  • وجود یک روز آفتابی است.

علاوه بر آن گل های روشن، رنگی و کمی خلاقیت با وجود این لنز ها باعث می شود تا بهترین تصاویر را ثبت کنید. در کار با این لنز ها می توانید قسمت های زیادی از گل ها را برجسته کنید و به زیبا سازی آن کمک نمایید.‌

این مطلب را هم ببینید
ترکیب بندی در عکاسی و معرفی آن

 

۳. مناظر

این وسایل می توانند به تصاویر منظره های معمولی کمی شعله های زیبا به خصوص در قسمت پایین اضافه کنند. آسمان دراماتیک و درختان جذاب می توانند با انحنای یک لنز فیش آی برجسته تر شوند.

هر منظره ای را می توان با استفاده از این لنز به تصویری متفاوت تبدیل نمود.

 

۴. کودکان

کودکان عاشق نتایج طنز آمیز لنز های فیش آی هستند.‌

اکثر آن ها برای این که مدل ازمایش این وسیله باشند سر و دست می شکنند و کلی لذت می برند. آن ها از دیدن عکس خود از طریق این وسیله بسیار لذت می برند و خوشحال می شوند. حتی زیبا ترین زنان هم‌می توانند از طریق این مدل لنز تبدیل به شخصیتی کاریکاتوری از خود شوند. با این حال کودکان تمام روز را می خندند. گونه های آن ها هیچ گاه خسته نمی شود.

با این لنز های فیش آی، چهره خنده دار خود را می بینند و لحظه به لحظه لذت بیشتری می برند.

 

سخن آخر

ما در این مقاله به معرفی یکی از مهم ترین و جذاب ترین تجهیزات دوربین ها پرداختیم.

لنز فیش آی وسیله ای است که موجب ایجاد عکس های جذابی می شود. با خواندن این مقاله متوجه می شوید که این لنز چگونه به شما کمک می کند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *