تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ‌تاپ گلکسی بوک S 2020 با تراشه لیک فیلد اینتل رونمایی شد

لپ‌تاپ گلکسی بوک S 2020

اگر به خاطر داشته باشید ، سال گذشته بود که لپ تاپ گلکسی بوک سامسونگ رونمایی و عرضه شد. این کمپانی در شب گذشته پس از مدت‌ها سرانجام مدل مجهز به تراشه‌ی اینتل x86 لپ‌تاپ فوق قابل‌ حمل خود یعنی لپ‌تاپ گلکسی بوک S 2020 با تراشه لیک فیلد اینتل را رونمایی کرد.

لپ‌تاپ گلکسی بوک S 2020

گلکسی بوک اس ۲۰۲۰ نخستین لپ‌تاپ دنیا با تراشه‌ی لیک‌فیلد به‌حساب می‌آید. مدل فعلی گلکسی بوک اس به ‌لطف داشتن پردازنده‌ی آرم عمر باتری بسیار خوبی ارائه می‌دهد و طبق بررسی‌ها تا یک روز دوام می‌آورد، باید دید آیا مدل اینتل این لپ‌تاپ نیز می‌تواند عمر باتری مناسبی ارائه دهد یا خیر. گلکسی بوک اس هیچ‌ گونه فنِ خنک‌کننده‌ای ندارد ، به‌ همین دلیل پردازنده‌ی به ‌کار رفته در محصول باید به‌گونه‌ای باشد که گرمای زیادی تولید نکند.

این مطلب را هم ببینید
آموزش رمزگذاری پوشه ها برای امنیت بیشتر

لپ‌تاپ سامسونگ رم ۸ گیگابایتی LPDDR4x دارد و در کنار آن ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی eUFS تعبیه شده است. علاوه بر این از کارت حافظه میکرو اس دی تا یک ترابایت پشتیبانی می‌کند. به گفته سامسونگ وزن دستگاه تنها ۹۵۰ گرم است که با توجه به ابعاد گلکسی بوک اس سبک به نظر می‌رسد. گلکسی بوک اس نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن fHD با پنل LCD‌ لمسی دارد.

درگاه‌های لپ‌تاپ شامل دو پورت USB-C و یک پورت هدفون است و سامسونگ محصول خود را به حسگر اثر انگشت، اسپیکر چهار گانه با پشتیبانی از دالبی اتماس و دوربین یک مگاپیکسلی مجهز کرده است. از دیگر قابلیت‌های گلکسی بوک اس بهره‌مندی از باتری ۴۲ وات ساعتی و مجهز شدن به وای ‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۰ است.

این مطلب را هم ببینید
موس گیمینگ وایپر 8K ریزر با لقب سریع ترین موس گیمینگ جهان معرفی شد

Galaxy Book S همچنین دارای اتصالات Wi-Fi 6 و LTE بوده و با ویندوز 10 Home یا Pro در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. این لپتاپ در رنگ‌های طلایی و خاکستری راهی بازار خواهد شد و قیمت آن 999 پوند در انگلستان است. گفته شده که فروش گلکسی بوک S از 12 ژوئن (23 خرداد) در بریتانیا آغاز خواهد شد. اما هنوز اطلاعاتی درخصوص زمان عرضه آن به بازار جهانی منتشر نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *