تحلیل و بررسی, مقالات کامپیوتر و تکنولوژی

لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس رونمایی شد

لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس

امروزه کامپیوترها پیشرفت های زیادی کرده اند، به گونه ای که برای انجام هر کاری کامپیوتر مخصوص آن طراحی شده است. با توجه به تمایل بیشتر کاربران برای استفاده از رایانه های شخصی و محبوبیت روزافزون بازی های رایانه ای ، کمپانی های بسیاری دست به تولید سخت افزارهای گیمینگ ، خصوصا لپ تاپ گیمینگ زده اند. یکی از این شرکت ها ، برند خوشنام ایسوس است که چند سالیست لپ تاپ های مجهز به صفه نمایش دوم را عرضه می کند. به تازگی نیز این کمپانی از لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس که مجهز به دو نمایشگر می باشد، رونمایی کرده است.

لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس

Zephyrus Duo 15 GX550 از تاچ پد قرار گرفته در سمت راست کیبورد بهره می برد که شاید از دید بسیاری از کاربران چندان خوش دست نباشد. اما با توجه به این که کاربران هدف این مدل، گیمرها هستند که معمولاً از ماوس استفاده می کنند، مکان تاچ پد احتمالاً از دید آنها اهمیت چندانی ندارد. مانند لپتاپ‌های قبلی ایسوس، این دستگاه هم یک صفحه نمایش 15.6 اینچی دارد که در یک نسخه دارای پنل 4K با نرخ نوسازی 60 هرتز است و در نسخه دیگر با پنل 1920×1080. نسخه اول برای تولیدکنندگان محتوای رسانه‌ای مناسب است، چراکه ایسوس عنوان کرده این نمایشگر فضای رنگی Adobe RGB را 100 درصدی پوشش خواهد داد. اما نسخه دوم برای گیمرها مناسب‌‌تر به نظر می‌آید.

این مطلب را هم ببینید
بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم برای کامپیوتر

لپ تاپ گیمینگ ROG Zephyrus Duo 15 ایسوس

کاربرد نمایشگر دوم

اما شاید برای شما هم سوال باشد که نمایشگر دوم چه کاربردی خواهد داشت. به عنوان مثال زمانیکه در حال انجام بازی هستید و آن را از نمایشگر اصلی مشاهده می‌کنید، در نمایشگر دوم می‌تواند توئیچ یا دیسکورد را برای استریم باز کنید. علاوه‌ بر این ، شما می‌توانید از نمایشگر دوم برای دسترسی آسان به امکانات درون بازی نیز استفاده کنید.

همچنین ظاهراً همکاری هایی به منظور بهبود بازی هایی از قبیل League of Legends، فورتنایت و CS:GO در جریان است. اما از آنجایی که لپ تاپ های اندکی از دو نمایشگر بهره می برند نباید به این زودی های انتظار ارائه قابلیت های سازگار با دو نمایشگر در بازی ها و برنامه های متعددی را داشته باشید.

این مطلب را هم ببینید
آموزش تبدیل عکس به فیلم بصورت آنلاین

ظرفیت باتری تمامی مدل ها، 90 وات ساعتی است و شارژ توسط درگاه USB-C (با پشتیبانی از تاندربولت 3) انجام می شود. گران قیمت ترین مدل لپ تاپ ROG Zephyrus Duo 15 از نمایشگر 4K، پردازنده Core i9-10980HK، رم 32 گیگابایتی، 2 ترابایت فضای ذخیره سازی (با پیکربندی RAID) و کارت گرافیک RTX 2080 Super بهره می برد. این مدل که از 12 خرداد ماه روانه بازار می شود 3700 دلار قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *